Ako investirate svoj novac u oglašavanje na internetu, trebate se pitati što je stvarno bitno.
Razlikovati bitno od nebitnog. Važno od nevažnog.
Među ljudima koji se bave marketingom na internetu i oglašavannjem povlače se fraze kao što je broj lajkova, šerova, klikova, pregleda (besplatnih) objava na Facebook mreži, itd.
Ali, to je potpuno nebitno. Odnosno, trebalo bi biti potpuno nebitno. Ideja da se nešto besplatno, može učiniti na internetu je meni nezamisliva.
Možete nešto malo, sa malim budžetom. Ali potpuno besplatno – to je već jako teško. Ne samo što je teško. Nego je pitanje ZAŠTO?
Zašto imati “strategiju” koja ide samo na besplatno? Umjesto – da vidimo kako postići konverzije, pa da se novac konstantno investira i okreće.
Glavna priča u oglašavanju na internetu vrti se oko konverzije. Konverzija donosi novac.
Konverzije su:
- prodaje
- narudžbe
- telefonski pozivi
- rezervacije
- i slično
Što je Bitno u digitalnom marketingu
Bitno je da se stvori model internetskog oglašavanja gde se novac može lako reinvestirati i to na način koji donosi profit. Nije svako oglašavanje profitabilno.
Ne možete reinvestirati ponovno novac ako nema zarade. I ne možete konstantno obuhvaćati ciljano tržište.
Novac koji investirate u oglašavanje na internetu mora brzo izlaziti i brzo se vraćati (sa profitom), tako da nastavljate reinvestirati novac u krug. To je bitno.
Da trošite, investirajući što je više moguće profitabilno.
Dakle, potrebno je osmisliti način koji omugućava konstantno okretanje novca kroz ciljano oglašavanje koje će donositi konverzije.
Potrebno je imati nekoliko različitih izvora web prometa
Druga stvar koja je bitna je izvor web prometa. Odakle sve dobivate posjetitelja na svoje web starnice ili web trgovine.
Nije dobro za web lokaciju ako postoji samo jedan izvor posjetitelja. Jer je to za posao dosta riskatno, ukoliko se dogode mogući problemi sa padom broja posjetitelja.
Npr. Posjetitelje dobivate samo od Facebook-a, ili 100% sa tražilica. Može biti dobro, ali je rizično jer nemate kontrolu. Ili da vam na primjer cijeli posao ovisi samo od page-a na Facebook-u. Facebook može promijeniti pravila korištenja i gubite posjete. To je skroz normalno.
Svaki posao se može na internetu reklamirati i time povećati broj klijenata ili kupaca. Jedino je razlika u tržištu.
Kako lako doći do tržišta i koje kanale digitalnog marketinga primjeniti.
Dali ima potencijala na Facebook-u?
Dali se može raditi SEO (koje su direktne i indirektne pretrage)?
Dali može Google AdWords?
Dali može email marketing?
Koliko ima prostora?
Koje su realne šanse za prolaz i na Facebook-u i na Google-u kao dvije glavne platforme za dobivanje posjetitelja?
Da li drugi ulažu u internet oglašavanje, kako to oni rade, gdje griješe, što možemo mi bolje?
Što bi nas činilo drugačijim?
Što bi nam bila neka priča “unique selling point” ili bar “proposition”, što nudimo drugačije od ostalih?
To su neka automatska pitanja, koja su veoma bitna još prilikom odabira poslovne ideje ili kreiranje nove usluge, odnosno proizvoda.
Kod nas još uvijek ima dosta prostora na tražilicama, jer nema mnogo kvalitetnog sadržaja koji bi zauzeo cijelu prvu stranicu sa rezultatima pretrege. Pa se kreiranje sadržaja za mnoge djelatnosti sada veoma isplati.
Ali ipak, ako vidimo da su Google pretrage minimalne, ili da je rangiranje za glavne ključne riječi gotovo nemoguće zbog konkurencije. Ali ujedno vidimo da je jedini način da se dođe do posjetitelja za web lokaciju, Facebook… to je već loše.
Jedino zbog čega bih mogli reći “ok, ovo je dobra ideja” je u slučaju da Facebook posjetitelje možemo veoma povoljno kupovati. To je obično slučaj kada imate neki proizvod za široke mase koji svi žele.
Npr. svi hoće smršaviti. (tu je još problem što je zbog pravila oglasnih platformi to teže reklamirati), ipak… ako možemo lako odabrati (targetirati) i privuči jeftine klikove, onda se ipak može nešto učiniti.
Stvar je i u kvaliteti web posjetitelja. Nisu isti oni koji dolaze direktno s Google tražilice ili s Facebook-a. Ili čak oni koji direktno ukucaju web adresu – return traffic.
Prirodno je da Facebook lošije konvertira od Google-a, jer ljudi ne koriste Facebook za kupovinu, već za zabavu i druženje. Ne postoji namjera kupovine. Kao što npr. namjera kupovine postoji kada „googlaju” određen problem pa plaćate Google oglase/AdWords što može biti profitabilno. Ali i ne mora.
Prednost Facebook-a je što imate na raspolaganju u većini slučajeva veći broj korisnika. Dok su pretrage na tražilicama ograničene.
Što više kontrole imate, to je bolje. Posao je stabilniji. Manji je problem ako određena marketing taktika vremenom ne daje više tako sjajne rezultate, jer imate još nekoliko opcija za pristup kupcima preko interneta.
Što više opcija imate za posjetitelje i za rast, to bolje i to vam je posao stabilniji.
Web lokacija je vaš najbolji zaposleni
Na kraju kao veoma bitan element dolazi na red vaša web lokacija. Cilj je od weba napraviti koristan resurs, na koji će se ljudi vraćati.
Novac koji uložite u marketing, ne treba da bude kao kanta bez dna. Želite imati nešto kao mrežu da zadržite što više ljudi. Nešto što daje stabilnost – duguročno.
Zato su bitne stvari kao što je:
- brend
- e mail lista
- web lokacija
- SEO
- content Marketing
To je ono što poslu daje stabilnost jer to nisu čisti troškovi, već investicije u posao.
Facebook je recimo čist trošak. Platite klik, ode klik. Kao i AdWords. Osim ako veći dio ljudi zadržite ili uspijete odmah konvertirati.
Sa druge strane SEO i content su sporiji, ali dugoročna investicija u stabilniji posao. Posjete dolaze i dalje i kad ne plaćate. Možda i godinama poslije. Tu je povrat uloženog novca nerealan. Tisuću puta bolji nego da ovisite od AdWordsa ili Facebook oglasa.
Jedini razlog zašto broj fanova ima neki značaj je zbog „društvenog dokaza” prilikom konverzijama.
Zaključak
Ne trebate se opterećivati sa manje važnim stvarima kao što je organski reach, broj klikova ili lajkova. Ne očekujte ništa besplatno. Od web lokacije napravite najbolje zaposlenog. Kreirajte model gdje se polako okrećete novac u krug. Kreirajte perpetuum mobile sistem.