Influenceri na TikToku – naviknuti da njihove glasove čuju tisuće na iznimno popularnoj aplikaciji društvenih medija – sada govore u nadi da će zakonodavci čuti njihove frustracije zbog nastojanja u Kongresu da se ta platforma eventualno zabrani u Sjedinjenim Državama.
Zastupnički dom je u srijedu usvojio dvostranački zakon kako bi prisilio TikTokovu kinesku matičnu kompaniju, ByteDance, da ga proda ili će se suočiti sa zabranom u SAD-u. Sada ide u Senat gdje je njegova budućnost neizvjesna.
Iako bi bilo potrebno poduzeti nekoliko koraka prije nego što bi se zabrana primijenila – uključujući davanje ByteDanceu šest mjeseci da se odvoji od TikToka – influenceri uzvraćaju udarac, a mnogi kažu da bi zabrana naštetila njihovim poslovima ili raspustila popularnu online zajednicu s više od 170 milijuna američkih korisnika.
Utjecaji su se u srijedu okupili na Capitol Hillu kako bi se borili protiv prijedloga zakona, a uoči glasovanja u Zastupničkom domu mnogi su poslušali TikTokov poziv svojim korisnicima da se obrate svojim članovima Kongresa. Zakonodavci koji žele zabranu kažu da postoje rizici za nacionalnu sigurnost povezani s aplikacijom u vlasništvu Kine; mnogi koji se protive zabrani kažu da ona krši prava iz Prvog amandmana.
TikTok procjenjuje da oko pet milijuna tvrtki koristi platformu društvenih medija za dopiranje do kupaca; mnogi utjecajni ljudi kažu da bi njihove tvrtke pretrpjele udarac ako bi se aplikacija zabranila u SAD-u.
Kreatori TikTok sadržaja poput Lynde Truong i Paula Trana rekli su da bi zabrana uništila njihov posao koji ima gotovo 140.000 pratitelja. Par procjenjuje da je oko 95% prodaje njihovog kozmetičkog brenda, Love & Pebble, povezano s TikTokom.
“Zabrana TikToka bila bi poražavajuća“, rekao je Tran.
Autentičnost i izravna povezanost s kupcima čine ga nezamjenjivim, rekao je Truong.
“Zapravo ne postoji druga platforma kao što je TikTok”, rekao je Truong. “… Kad sam došao na TikTok, uspio sam se povezati s ljudima koji su doista imali odjeka u našem brendu.”
Sophie Beren, osnivačica i izvršna direktorica The Conversationalista, web stranice koja radi na osnaživanju pripadnika generacije Z – čestih korisnika aplikacije – rekla je da generacija Z prepoznaje nedostatke TikToka, ali je rekla da je zabrana nešto što bi moglo pogoditi njihove novčanike.
“Mnogi mladi ljudi vide inherentnu opasnost kada su u pitanju privatnost i podaci, ali vide inherentno dobro kada je u pitanju TikTok”, rekao je Beren na ABC News Liveu. “Mislim da je porota još uvijek vani i da će to utjecati na mnoge ljude (…) koji se oslanjaju na TikTok za svoj prihod.”