TikTok pokušava osnažiti otkrivanje i provedbu pravila protiv opasnih online izazova i prijevara.
Istraživanje koje je naručio TikTok pokazalo je da je jedan od pet tinejdžera sudjelovao u nekom online izazovu. Alarmantniji podatak od toga je da je jedan od 50 sudjelovao u bar jednom “rizičnom i opasnom” izazovu, a manje od jednog od 300 u “zaista opasnom” izazovu. Istraživanje je obuhvatilo široko iskustvo tinejdžera na internetu, bez fokusiranja na određenu platformu.
Postoji široka zabrinutost zbog širenja potencijalno opasnih online izazova na različitim platformama. Prošle godine, pojavio se TikTok izazov naziva “skull-breaker” koji je bio usko povezan s ozljedama. I ove godine, liječnici su upozorili na rizik po život i tijelo koji “milk-crate” izazov može uzrokovati. Naime, riječ je o izazovu u kojem se poziva ljude na kreiranje piramida od gajbi i penjanja po istima.
Ipak, treba napomenuti da postoje i pozitivni izazovi koji promiču vrijedne ciljeve kao što je bio “ice-bucket” izazov, koji je pomogao u podizanju svijesti o amiotrofičnoj lateralnoj sklerozi (ALS).
Nezavisni izvještaj, koji je naručio TikTok, temeljen je na anketi nastavnika, roditelja i 5.400 tinejdžera od 13 do 19 godina u Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj, Australiji, Italiji, Brazilu, Meksiku, Indoneziji, Vijetnamu i Argentini. Kao odgovor na rezultate istraživanja, TikTok je rekao da će tehnologija koja upozorava njihove sigurnosne timove na iznenadno povećanje sadržaja koji krši sadržaj povezan s hashtagovima biti proširena kako bi uhvatila i potencijalno opasno ponašanje, prenosi BBC.
Primjerice, ako hashtag kao što je #foodchallenge koji se inače koristi za dijeljenje recepata iznenada doživi veliki porast interesa koji je očito povezan s videozapisima koji krše pravila tvrtke, tim će to istražiti.
TikTok već ima politiku uklanjanja sadržaja koji “promiče ili veliča opasna djela”. Stručnjaci koji su sudjelovali u istraživanju su naveli da je adolescencija razdoblje koje je oduvijek bilo povezano s povećanim preuzimanjem rizika. TikTok istraživanje se također bavilo slučajevima povezanim sa samoubojstvom i samoozljeđivanjem.
Neke su škole upozoravale roditelje na Momo, online zlokobnog lika s izbuljenim očima koji je djeci postavljao opasne “izazove” koji su uključivali samoozljeđivanje. Stručnjaci navode da takav sadržaj može imati velik utjecaj na djecu. Od onih koji su vidjeli taj sadržaj, 31% je reklo da je imao negativan utjecaj, a 63% da je takav sadržaj utjecao na njihovo mentalno zdravlje.
Pored uklanjanja ovakvog sadržaja, sad bi se mogao početi uklanjati i sadržaj koji upozorava na opasnost takvih izazova, jer često upravo alarmantne poruke i upozorenja doprinose širenju opasnih izazova.
TikTok trenutno radi na razvoju novog resursa za njihov Centar sigurnosti koji će biti posvećen izazovima i prijevarama. Iz tvrtke su, također, zatražili savjet stručnjaka kako bi što brže i bolje otkrili sadržaj povezan s opasnim izazovima ili prijevarama.