U digitalnom svijetu gdje su interaktivne igre i masovne online zajednice sve prisutnije, pojavio se zanimljiv projekt koji spaja tehnologiju, zajedništvo i ljubav prema putovanjima – Internet Roadtrip. Riječ je o svojevrsnoj masovnoj online igri cestovnog putovanja (MMORTG), koju je osmislio kreator Neal Agarwal. Iako on svoju kreaciju naziva “simulatorom putovanja”, Internet Roadtrip je mnogo više od toga – to je eksperiment u kolektivnoj navigaciji i internetskoj suradnji tisuća ljudi iz cijeloga svijeta.
Osnovna ideja igre jednostavna je, ali genijalna: svakih deset sekundi sudionici glasaju u kojem smjeru automobil treba krenuti unutar Google Street Viewa. Mogu birati između skretanja lijevo, desno, nastavka ravno, trubljenja ili promjene radijske postaje. Smjer koji prikupi najviše glasova postaje nova ruta, a vozilo se tada “pomakne” na sljedeću točku, prateći dostupne Street View snimke. Rezultat je spor, ali kolektivan put kroz stvarni svijet — samo putem virtualnih ulica.
Projekt podsjeća na slavni internetski fenomen Twitch Plays Pokémon, gdje su gledatelji putem chata kolektivno upravljali likom u igri Pokémon Red. No, za razliku od tog kaotičnog eksperimenta, Internet Roadtrip djeluje znatno smirenije i organiziranije. Manji broj sudionika (obično nekoliko tisuća), bolji alati za koordinaciju (prije svega Discord), ali i sporiji tempo igre doprinose osjećaju opuštenog, gotovo meditativnog zajedničkog putovanja.
Putovanje je počelo u saveznoj državi Maine, a tempo kretanja vozila sporiji je od ljudskog hoda. Moderatori na Discordu već su morali upozoravati nove sudionike da ne očekuju brzinu ni daleke destinacije. Primjerice, prijedlog da se iz Mainea dođe do Las Vegasa naišao je na objašnjenje kako bi takav put, s obzirom na trenutnu dinamiku, trajao gotovo 10 mjeseci stvarnog vremena. Još ambiciozniji prijedlog da se krene prema Aljasci nailazi na tehnička ograničenja – Google Street View u nekim dijelovima cesta koje vode prema toj saveznoj državi ima rupe u slikama, što znači da bi se igra doslovno “zaglavila” na tim lokacijama.
Zanimljivo je da Internet Roadtrip nema krajnji cilj, barem ne u tradicionalnom smislu igre. Za razliku od naslova poput GeoGuessra, ovdje nema zadanih zadataka ni bodova. Sudionici su predlagali razne destinacije – primjerice, odlazak u Kanadu – ali jasno je da poanta nije u dolasku, već u samom procesu. To je kolektivno lutanje ruralnim cestama, otkrivanje zabačenih sela i uživanje u nepredvidivoj ljepoti svakodnevnih američkih krajolika. U pozadini svira studentski radio s nekog liberalnog koledža, a atmosfera je više nalik izletu s nepoznatim, ali prijateljski nastrojenim suputnicima, nego klasičnoj igri.
Ono što ovu igru čini posebno zanimljivom jest način na koji se koristi tehnologija koju većina ljudi uzima zdravo za gotovo. Google Street View, alat stvoren za praktičnu navigaciju, ovdje postaje prostor igre, istraživanja i društvene interakcije. Umjesto da se koristi za planiranje rute do supermarketa, koristi se za usporeno, promišljeno promatranje svijeta i povezivanje s nepoznatima.
U vremenu kada su mnogi online sadržaji prebrzi, previše informacija i previše ciljno orijentirani, Internet Roadtrip nudi nešto posve drugačije: sporost, spontanost i zajedništvo. Nema pobjednika, nema kraja – samo beskrajni put po digitalnim cestama svijeta, oblikovan glasovima stotina ljudi koji dijele znatiželju i osjećaj za avanturu.
