Kako se promijenio Instagram u posljednjih nekoliko mjeseci i koje su promjene najvažnije za korisnike? Zašto je važno pratiti promjene na Instagramu želite li ostvariti vlastiti uspjeh na toj mreži? Koje su promjene na koje trebate obratiti pažnju kod stvaranja novog sadržaja?
Instagram je već godinama jedna od top 3 najpopularnije društvene mreže na svijetu. Zanimljivo, Instagram je ujedno i jedna od društvenih mreža koja se najviše mijenja i prilagođava drugim mrežama. Samim time, Instagram je tijekom proteklih nekoliko godina doživio mnoge promjene – zbog kojih je danas potpuno drugačija mreža nego li samo prije nekoliko godina.
Od toga da su fotografije postale manje važne od video sadržaja, preko kratkih story objava pa sve do mogućnosti plaćene pretplate na određene kanale. Zaista je puno novosti koje su se pojavile na Instagramu posljednjih mjeseci i godina – a više o tome ispričati ćemo vam u nastavku. Donosimo vam nekoliko vrlo važnih smjernica za stvaranje sadržaja na Instagramu:
Video sadržaj postao je važniji od foto sadržaja
Još od svojih sada već davnih početaka Instagram je bio društvena mreža fokusirana na foto sadržaj. Svi su korisnici bili svjesni činjenice da se na Instagramu objavljuje foto sadržaj. Bila je to prilika da kroz kreativne objave potaknete što više ljudi da vas zaprate – što je ubrzo stvorilo mnoštvo influencera, tj. ljudi koji s počeli zarađivati na temelju stvaranja sadržaja. I dugo je godina Instagram slijedio svoju temeljni nit objave fotografija. Svojevrsni prijelomni trenutak dogodio se uvođenjem Priča (Storyja) koji su s vremenom postali sve važniji segment Instagrama. Dakako, sa pričama su stigle i video objave koje su korak po korak postajale sve popularnije.
Danas slobodno možemo reći kako Instagram više nije društvena mreža fokusirana na fotografije. Danas je Instagram po uzoru na druge – postao društvena mreža fokusirana na video sadržaj. Ako mislite da tome nije tako, potrebno je pogledati brojke dosega koje su itekako na strani video materijala. Pomalo je nevjerojatno koliko je Instagram smanjio doseg foto objava i koliko je tog dosega preselio na stranu video sadržaja. Želite li danas doprijeti do publike na Instagramu – potrebno je stvarati video sadržaj. Instagram više nije mreža za fotografije, nego mreža za video sadržaj.
Brutalno dobar doseg Reelsa za rast popularnosti profila
Na Instagramu danas možete objavljivati razne vrste sadržaja, no najviše uspjeha ostvariti ćete ako započnete objavljivati reels sadržaj. Za one koji ne znaju, reels su kratki (ili duži) video materijali koji se objavljuju u posebnoj sekciji Instagrama – a mogu se također podijeliti i na glavnoj stranici profila. Ideja reelsa od samih je začetaka bila u tome da se fotografijama kao takvim udahne jedan novi život. I zaista, u početku se većina reels objava još uvijek fokusirala na fotografije – dok danas nastaju reels video sadržaji koji su kreacija za sebe.
Jedna od važnih značajki reels objava svakako je vertikalni položaj videa. Dakle, reels objave uglavnom se snimaju pametnim telefonom u vertikalnom položaju kako bi bile vidljive preko cijelog zaslona pametnog telefona. Početna ideja reels objava bila je i tome da se stvaraju kratki video materijali (npr. do 15 sekundi) koji će korisniku na brz i jednostavan način predočiti ono što mu želite reći. Iako su danas još uvijek ti kratki video materijali jako popularni, sve je više kvalitetnih materijala koji su duži od minute. Instagram je s vremenom izbrisao neka pravila koja se tiču dužine sadržaja – pa sada imate slobodnije ruke po pitanju stvaranja reelsa. Ono što je potrebno naglasiti – reels objave danas imaju brutalno dobar prirodni doseg. Dakako, to neće trajati jako dugo pa sada to trebate iskoristiti. U odnosu na foto objave, objavom videa možete dobiti nekoliko puta više dosega do svojih pratitelja.
Instagram priče (stories) kao važan dio uspjeha
Instagram priče (stories) već su godinama vrlo važan segment uspjeha na Instagramu. Otkako su se pojavile kao mogućnost na Instagramu, priče su preuzele vrlo važnu ulogu u spajanju s pratiteljima. Korak po korak Instagram je sve manje pažnje pridodavao klasičnim objavama, a sve je više pažnje bilo usmjereno prema pričama. Zanimljivo, i sami korisnici su napravili veliki zaokret pojavom priča – koje su vrlo brzo postale broj 1 zanimacija na Instagramu. Korisnici su sve manje pratili klasične objave, a pažnja je u velikoj mjeri bila usmjerena upravo na pregledavanje priča. Razlog tome valja potražiti u činjenici da su priče kraće i korisnici ih mogu brzo konzumirati – što je jedna od glavnih navika ponašanja današnjih internet korisnika.
Bilo kako bilo, na Instagramu danas zapravo ne možete ostvariti uspjeh – ako se ne uhvatite u koštac s Instagram pričama. Priče ili story-i postali su vrlo važan dio Instagram igre, a oni koji žele pobjedu u toj igre – jednostavno moraju stvarati priče. Kroz priče korisnici imaju priliku bolje upoznati osobe i profile koje prate – te se na taj način mogu kvalitetnije povezati s drugim korisnicima. Kroz priče možete iznositi sve one važne i manje važne detalje iz privatnog i poslovnog života. Možete pokazati tko ste i za koje se ciljeve zalažete – bez nekih uljepšavanja i perfekcioniranja. Dakle, kroz priče možete pokazati upravo onakvo stanje kakvo jest – što otvara putem prema povjerenju, a kasnije i uspjehu.
Linkovi dostupni svima kao velika novost Instagrama
Ako se dobro sjećate, ne tako davno na Instagramu nije bilo moguće objavljivati linkove prema vanjskim web stranicama i digitalnim platformama. Odnosno, Instagram je imao pravilo prema kojem ste trebali imati minimum 10.000 pratitelja kako biste na Instagram pričama mogli objavljivati linkove prema vanjskim stranicama i platformama. Prije nekih godinu dana pravilo od 10.000 pratitelja je maknuto pa sada Instagram nudi svima da objavljuju linkove koje žele. Dakako, objava linkova i dalje je moguća samo putem Instagram priča – što je zapravo i dobro rješenje jer se time smanjuje broj “loših i napornih” objava na Instagramu.
Linkovi dostupni svima samo pokazuju brzinu i način na koji se Instagram ubrzano mijenja. Mnoge su novosti uvedene na Instagram posljednjih godina, a veliki dio njih zapravo je išao u korist influencera. Posebice važna stvar su poslovni profili koji omogućuju detaljan uvid u svu statistiku profila. Također, dodana je i mogućnost blogiranja putem Instagrama, kao i stvaranje zajedničkih objava s drugim profilima. Ipak, ono što je nekako najupečatljivije od posljednjih nadogradnji jest mogućnost kreiranja pretplate na profil. Danas Instagram popularnim korisnicima omogućava stvaranje dijela premium sadržaja – koji je zaštićen sustavom pretplate. Vlasnici profila sami odabiru visinu pretplate koju će korisnici plaćati. Na taj način stvorena je svojevrsna premium platforma unutar Instagrama. Pitanje jest to je spreman plaćati pretplatu na profile, ali kvalitetni profili sasvim sigurno će imati i premium korisnike.
Prilagodite se Instagram promjenama i ostvarite uspjeh
Činjenica jest da danas mnogi ljudi uspješno žive na račun Instagrama, odnosno na račun stvaranja kvalitetnog sadržaja za Instagram. Ovo “kvalitetno” trebamo uzeti s određenom dozom rezerve jer puno je profila koji svoje uspjehe baziraju na golotinji. No, brendovi koji su zainteresirani sve više za suradnje s influencerima – stvaraju sve bolje okruženje za poslovni uspjeh na Instagramu. Želite li i vi biti dio tog kruga uspješnih korisnika na Instagramu – vrijeme je da prigrlite novosti koje vam Instagram redovito servira. Put do uspjeha popločen je nadogradnjama i prilagođavanjima novim mogućnostima.
Prije svega, danas je za uspjeh na Instagramu potrebno redovito raditi Instagram priče i reels objave. Prirodni doseg na fotografijama je značajno smanjen i pažnja Instagram korisnika preselila se na priče i reels objave. Samim time, Instagram još uvijek daje puno prirodnog dosega tim dvjema elementima – što je potrebno iskoristiti. Činjenica jest da će za godinu dana Instagram sasvim sigurno imati nove mogućnosti i biti znatno drugačija mreža jer se zaista brzo mijenja. Samim time, želite li pobijediti u igri zvanoj Instagram popularnost – važno je pratiti promjene i prilagođavati se trendovima. Sretno.