Pratite nas

Web & IT

MIDAS: “U dvije godine stvorili smo najveći regionalni digitalni projekt, red je da vam kažemo kako nam je to uspjelo”

Objavljeno

-

Kako je samo brzo proletjelo ovo vrijeme. Čini nam se da smo jučer sjedili u praznom uredu, nas nekoliko prijatelja s velikom idejom. Da, mi smo sumanuto vjerovali u tu ideju, ali nismo imali pojma kako će ju drugi prihvatiti. Sada, dvije godine kasnije, možemo reci da ste ju fenomenalno prihvatili. U dvije godine stvorili smo najveći neovisni digitalni projekt u regiji. U dvije godine smo sklopili partnerstva sa 180 portala u Hrvatskoj, proširili se na regiju gdje smo sklopili suradnju u vrlo kratkom roku s još skoro 100 portala, spojili se sa svjetskim programmatic partnerima. Svi volimo rezultate pretvoriti u brojeve pa ćemo navesti da smo u dvije godine isporučili nevjerojatnih 50 milijardi preporuka i preko 260.000.000 klikova na sadržaj i oglase. I ono nama najmilije – u dvije godine naš je snažni tim narastao na preko 25 ljudi koji svakodnevno rade na tome da svojim partnerima osiguramo najbolje moguće iskustvo i vrhunske rezultate, pišu iz MIDAS-a.

Od lude ideje koju smo smislili jednog dana 2016. godine, Midas je u dvije godine postao ne samo jedan od vodećih digitalnih projekata u regiji već i jedna od najvećih i najsuvremenijih oglašivačkih mreža u Hrvatskoj. Ako kojim slučajem niste dio Midas mreže ili nikada na nju niste naletjeli, u što moramo posumnjati kada vidimo koliko korisnika, klikova i posjetitelja imaju dodir sa sadržajem na Midasu, riječ je o najvećoj mreži za native oglašavanje u regiji koja sadržaj plasira na više od 250 portala najeminentnijih izdavača. Midas medijima donosi promet koji je bitno kvalitetniji od prometa koji bi inače dolazio s platforme kao što je Facebook. Ne samo da korisnici koji dolaze na stranicu preko Midas mreže ostaju duže i pregledavaju više stranica od onih koji dolaze preko Facebooka, već za te korisnike ne morate plaćati sumanuto skupo oglašavanje koje plaćate Facebooku. Aha, da. I na Midas mreži ćete još zaraditi dodatni novac za svoj medij. Algoritmi, koje naši programeri konstantno unaprjeđuju, maksimalno su optimizirani kako bi klijentima i medijima osigurali maksimalnu efikasnost.

Nije bilo lako u ove dvije godine ljudima prenijeti i objasniti nasu ideju. Zato moramo pohvaliti naše prve partnere, kao i najveće medije u zemlji i regiji koji su postali dio Midas mreže. U Hrvatskoj Midas trenutno surađuje s vise od 180 portala, među kojima su i vodeći mediji u zemlji kao što su jutarnji.hr, net.hr, rtl.hr, story.hr, tportal.hr, slobodnadalmacija.hr i novilist.hr.

Nismo dugo mirovali u jednoj zemlji. Vrlo brzo nakon sto su naši partneri u Hrvatskoj prepoznali potencijal Midas mreže, ojačali smo tim (ima nas 25 superefikasnih native ninja sada) kako bi se mogli brže i efikasnije širiti. Odlučili smo iskoračiti u regiju. Trenutno smo aktivni u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj gori, Makedoniji i Srbiji, a naš tim je smislio i još jednu genijalnu foru – geo razmjenu. To, pojednostavljeno, znači da se hrvatski sadržaj prikazuje na stranicama u Srbiji, Sloveniji, Makedoniji, Crnoj gori i Bosni i Hercegovini, ali samo čitateljima iz Hrvatske. Velika fora koju obožavaju i mediji s kojima surađujemo (trenutno ih je nekih 250 u cijeloj regiji) i klijenti (obzirom da smo potpuno neovisni, surađujemo sa svim najvećim agencijama i s više od 800 malih i srednjih firmi).

Midas, striktno govoreći, nije prisutan samo u našoj regiji. Ne, potpisali smo ugovore s vodećim svjetskim programmatic partnerima, pa tako nasi mediji mogu zarađivati i od stranih posjetitelja, što je velika rijetkost na našem tržištu.

U dvije godine Midas je postao apsolutno partner broj 1 domaćim medijima i kompanijama, a naš doseg u Srbiji raste iz dana u dan. Ne samo da nas već koriste vodeći mediji u zemlji, već nam se svakodnevno pridružuju i novi partneri. Svi naši partneri prepoznali su one najvažnije prednosti Midasa — vrhunska tehnologija, stabilno partnerstvo, konstantan rast rezultata, transparentnost, neovisnost na tržištu, brzina razvoja i prilagođavanja potrebama izdavača i oglašivača. Nije pristojno hvaliti se, ali moramo spomenuti da smo u ove dvije godine od nule razvili vlastitu tehnologiju, vlastiti adserver, pixel, SSP, DSP, self service platformu i sve algoritme koji postižu rezultate bolje od bilo koje usporedive platforme na regionalnom tržištu.
Osim domaćih medija koje smo već spomenuli (net.hr, jutarnji.hr, slobodnadalmacija.hr, tportal.hr, story.hr, rtl.hr i novilist.hr..), popis regionalnih medija s kojima radimo je zaista impresivan: kurir, telegraf, b92, mondo, espreso.rs, alo.rs, vijesti.me, slobodenpecat.mk, cosmopolitan.si, over.net, sensa.si, a doslovno svakodnevno nas kontaktiraju novi mediji i pridružuju se projektu.

Pitate nas, dakle, kako smo u dvije godine stvorili najveći regionalni neovisni digitalni projekt? Nećemo vam reci da je bilo lako. Dapače, bilo je dosta komplicirano. Ali ćemo vam reci da je formula za naš uspjeh bila dosta jednostavna. Stvorili smo unikatnu mrežu za razmjenu sadržaja koja korisnicima nudi vrhunsku kvalitetu prometa i doseg koji im je potpuno nedostupan na ostalim platformama, dok smo s druge strane osigurali vrhunski razvojni tim koji se brine da usluga bude samo sve bolja. Kakav je rezultat? Rezultat su rekordi iz mjeseca u mjesec, a upravo je ovaj mjesec oborio apsolutno sve rekorde s prosjekom od 1.000.000 klikova dnevno na sadržaj i oglase!

Čekajte samo da vidite što ćemo napraviti u iduće dvije godine, a već kroz par tjedana predstavit ćemo novi kanal prihoda za izdavače. 800 oglašivača koji koriste Midas dobiti će nove formate i nove mogućnosti oglašavanja, kažu predstavnici mreže MIDAS.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Stvari na koje treba obratiti pažnju prilikom oglašavanja na internetu

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Ako investirate svoj novac u oglašavanje na internetu, trebate se pitati što je stvarno bitno. 

Razlikovati bitno od nebitnog. Važno od nevažnog. 

Među ljudima koji se bave marketingom na internetu i oglašavannjem povlače se fraze kao što je broj lajkova, šerova, klikova, pregleda (besplatnih) objava na Facebook mreži, itd.

Ali, to je potpuno nebitno. Odnosno, trebalo bi biti potpuno nebitno. Ideja da se nešto besplatno, može učiniti na internetu je meni nezamisliva.

Možete nešto malo, sa malim budžetom. Ali potpuno besplatno – to je već jako teško. Ne samo što je teško. Nego je pitanje ZAŠTO?

Zašto imati “strategiju” koja ide samo na besplatno? Umjesto – da vidimo kako postići konverzije, pa da se novac konstantno investira i okreće.

Glavna priča u oglašavanju na internetu vrti se oko konverzije. Konverzija donosi novac. 

Konverzije su:

  • prodaje
  • narudžbe
  • telefonski pozivi
  • rezervacije
  • i slično 

Što je Bitno u digitalnom marketingu

Bitno je da se stvori model internetskog oglašavanja gde se novac može lako reinvestirati i to na način koji donosi profit. Nije svako oglašavanje profitabilno.

Ne možete reinvestirati ponovno novac ako nema zarade. I ne možete konstantno obuhvaćati ciljano tržište. 

Novac koji investirate u oglašavanje na internetu mora brzo izlaziti i brzo se vraćati (sa profitom), tako da nastavljate reinvestirati novac u krug. To je bitno. 

Da trošite, investirajući što je više moguće profitabilno. 

Dakle, potrebno je osmisliti način koji omugućava konstantno okretanje novca kroz ciljano oglašavanje koje će donositi konverzije.

Potrebno je imati nekoliko različitih izvora web prometa

Druga stvar koja je bitna je izvor web prometa. Odakle sve dobivate posjetitelja na svoje web starnice ili web trgovine. 

Nije dobro za web lokaciju ako postoji samo jedan izvor posjetitelja. Jer je to za posao dosta riskatno, ukoliko se dogode mogući problemi sa padom broja posjetitelja. 

Npr. Posjetitelje dobivate samo od Facebook-a, ili 100% sa tražilica. Može biti dobro, ali je rizično jer nemate kontrolu. Ili da vam na primjer cijeli posao ovisi samo od page-a na Facebook-u. Facebook može promijeniti pravila korištenja i gubite posjete. To je skroz normalno.

Svaki posao se može na internetu reklamirati i time povećati broj klijenata ili kupaca. Jedino je razlika u tržištu. 

Kako lako doći do tržišta i koje kanale digitalnog marketinga primjeniti. 

Dali ima potencijala na Facebook-u?
Dali se može raditi SEO (koje su direktne i indirektne pretrage)?
Dali može Google AdWords?
Dali može email marketing?
Koliko ima prostora?
Koje su realne šanse za prolaz i na Facebook-u i na Google-u kao dvije glavne platforme za dobivanje posjetitelja?
Da li drugi ulažu u internet oglašavanje, kako to oni rade, gdje griješe, što možemo mi bolje?
Što bi nas činilo drugačijim?
Što bi nam bila neka priča “unique selling point” ili bar “proposition”, što nudimo drugačije od ostalih?

To su neka automatska pitanja, koja su veoma bitna još prilikom odabira poslovne ideje ili kreiranje nove usluge, odnosno proizvoda.

Kod nas još uvijek ima dosta prostora na tražilicama, jer nema mnogo kvalitetnog sadržaja koji bi zauzeo cijelu prvu stranicu sa rezultatima pretrege. Pa se kreiranje sadržaja za mnoge djelatnosti sada veoma isplati. 

Ali ipak, ako vidimo da su Google pretrage minimalne, ili da je rangiranje za glavne ključne riječi gotovo nemoguće zbog konkurencije. Ali ujedno vidimo da je jedini način da se dođe do posjetitelja za web lokaciju, Facebook… to je već loše. 

Jedino zbog čega bih mogli reći “ok, ovo je dobra ideja” je u slučaju da Facebook posjetitelje možemo veoma povoljno kupovati. To je obično slučaj kada imate neki proizvod za široke mase koji svi žele. 

Npr. svi hoće smršaviti. (tu je još problem što je zbog pravila oglasnih platformi to teže reklamirati), ipak… ako možemo lako odabrati (targetirati) i privuči jeftine klikove, onda se ipak može nešto učiniti.

Stvar je i u kvaliteti web posjetitelja. Nisu isti oni koji dolaze direktno s Google tražilice ili s Facebook-a. Ili čak oni koji direktno ukucaju web adresu – return traffic.

Prirodno je da Facebook lošije konvertira od Google-a, jer ljudi ne koriste Facebook za kupovinu, već za zabavu i druženje. Ne postoji namjera kupovine. Kao što npr. namjera kupovine postoji kada „googlaju” određen problem pa plaćate Google oglase/AdWords što može biti profitabilno. Ali i ne mora.

Prednost Facebook-a je što imate na raspolaganju u većini slučajeva veći broj korisnika. Dok su pretrage na tražilicama ograničene. 

Što više kontrole imate, to je bolje. Posao je stabilniji. Manji je problem ako određena marketing taktika vremenom ne daje više tako sjajne rezultate, jer imate još nekoliko opcija za pristup kupcima preko interneta.

Što više opcija imate za posjetitelje i za rast, to bolje i to vam je posao stabilniji.

Web lokacija je vaš najbolji zaposleni

Na kraju kao veoma bitan element dolazi na red vaša web lokacija. Cilj je od weba napraviti koristan resurs, na koji će se ljudi vraćati. 

Novac koji uložite u marketing, ne treba da bude kao kanta bez dna. Želite imati nešto kao mrežu da zadržite što više ljudi. Nešto što daje stabilnost – duguročno. 

Zato su bitne stvari kao što je:

  • brend
  • e mail lista
  • web lokacija
  • SEO
  • content Marketing

To je ono što poslu daje stabilnost jer to nisu čisti troškovi, već investicije u posao.

Facebook je recimo čist trošak. Platite klik, ode klik. Kao i AdWords. Osim ako veći dio ljudi zadržite ili uspijete odmah konvertirati.

Sa druge strane SEO i content su sporiji, ali dugoročna investicija u stabilniji posao. Posjete dolaze i dalje i kad ne plaćate. Možda i godinama poslije. Tu je povrat uloženog novca nerealan. Tisuću puta bolji nego da ovisite od AdWordsa ili Facebook oglasa.

Jedini razlog zašto broj fanova ima neki značaj je zbog „društvenog dokazaprilikom konverzijama. 

Zaključak

Ne trebate se opterećivati sa manje važnim stvarima kao što je organski reach, broj klikova ili lajkova. Ne očekujte ništa besplatno. Od web lokacije napravite najbolje zaposlenog. Kreirajte model gdje se polako okrećete novac u krug. Kreirajte perpetuum mobile sistem.  

Nastavi čitati

Web & IT

10 ključnih faktora za izradu profitabilne web stranice

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Zanima vas kako dobiti što bolju web stranicu za svoj posao ili tvrtku? Znate li koji su elementi izrade web stranice najvažniji koje morate dobiti ukoliko želite imati profitabilno web mjesto?

Ovdje se nalazi 10 ključnih faktora koji treba uzeti u obzir prilikom izrade web stanice kako bi ona služila kao sredstvo za povećanje posla, odnosno dobivanje novih kupaca ili klijenata.

1. Istraživanje ključnih riječi

Web stranica bez relevantnih posjetitelja nema svrhu. Izrada web stranica započinje istraživanjem ključnih riječi kakako bi vidjeli koje fraze korisnici unose na tražilici, a imaju veze s vašim poslovanjem ili proizvodom. Takve ključne riječ, odnosno fraze koriste se prilikom pisanja sadržaja za web stranicu. Naknadno se može odraditi optimizacija sadržaja za tražilice kako bi se takav sadržaj što bolje rangirao i web stranica počela dobivati kvalitetne posjetitelje.

2. Odrediti glavne i sporedne ključne riječi

Potrebno je odrediti glavne i spodredne ključne riječi. To je važno kako bi mogli ispravno napraviti strukturu web stranice i međusobno logično i smisleno povezivanje sadržaja pomoću linkova.

3. Plan za objavu sadržaja sa web stranici

Dobro je imati unaprijed definirani plan objave sadržaja. Internetske tražilice, a posebice Google vole web lokacije koje redovno objavljuju novi sadržaj. Plan sadržaja će vam pomoći tako da imate unaprijed definirane teme koje možete povezati sa ključnim riječima i planski unositi na stranicu.

4. Izaberite dobar naziv domene

Ovo je veoma važno, ali ljudi ne vode računa o tome. Naziv same domene je veoma bitan.

Nekoliko brzih savjeta:

  • ne koristite crticu u nazivu
  • ne koristite brojke
  • domena ne treba biti predugačka
  • ne koristite samo ključnu riječ za naziv dome

Što je dobra praksa

  • Domena treba biti brend.
  • Najboje je da to bude kombinacija glavne ključne riječi i ime brenda.

Npr. www.vodoinstalatermarko.com

Google zna da se radi o vodoinstalaterskim uslugama, a korisnici to lakše zapamte i prilikom direktne pretrege takva stranica se prikazuje na prvom mjestu. A Google-u je to jak SEO signal.

5. Web stranica može biti izrađena u WordPress-u

Neki su za WordPress, neki su protiv. U većini slučajeva za mala poduzeća i obrtnike nema neke razlike. Prednost WordPress-a je što možete veoma lako samostalno dodavati novi sadržaj na stranicu. Unaprijed je veoma dobro tehnički pripremljen za SEO optimizaciju na tražilicama.

Prilikom izrade WordPress web stranica nije toliko važna sama tehnička izrada, već priprema.

6. Web stranica mora imati dobro odrađene osnovne SEO elemente

SEO je veoma bitan. Želite imati stalan izvor posjetitelja sa tražilica. Takvi posjetitelje spadaju u skupinu najkvalitetnijih koje možete dobiti na stranicu.

Da bi stranica imala što veći broj posjetitelja, potrebno je voditi računa o optimizaciji sadržaja koji se nalazi na stranici. Osim sadržaja može se optimizirati mnogo tehničkih elemenata.

Kao što je:

  • brzina učitavanja
  • čitljivost linkova
  • pristup određenom saržaju
  • preusmjeravanja

Sve je to bitno ukoliko želite imati koristi od svoje web stranice.

Ovu su neki najvažniji elementi za optimizaciju sadržaja:

  • Svaka glavna stranica mora biti optimizirana oko glavne ključne riječi
  • Svaka sporedna stranica i blog objave se optimiziraju oko jedne ključne riječi i nekoliko sporednih
  • Ključna riječ se nalazi u naslovu
  • Ključna riječ se nalazi u sadržaju i opisu
  • Link je kratak i informativan
  • Sadržaj oblikujte naslovima i podnaslovima
  • Pišite u malim odlomcima i s kratkim, jednostavnim rečenicama
  • Optimizirajte fotografije i video zapise za ključne i sporedne riječi

7. Pripazite na korisničko iskustvo

Korisničko iskustvo je veoma bitan faktor koji treba implementirati odmah prilikom izrade stranice.

Dizajn stranice treba biti jednostavan, pregledan i ugodan za korištenmje.

Bitan je i element funkcionalnosti. Korisnici moraju jednostavno pronaći i koristiti ono što traže i što ih zanima.

Neki od važnih elemenata korisničkog iskustva su:

  • responzivan web dizajn i prilagođena stranica za različite vrste uređaja
  • jednostavna i jasno glavna navigacija
  • jasni pozivi na akciju
  • istaknute najvažnije informacije i podaci

8. Dajte korisnicima ono što traže

Ovo je još jedan bitan element seo optimizacije. To su persone. Potrebno je shvatiti što korisnik želi kada upisuje neki pojam u tražilicu. Shvatiti njegovu potrebu i potražnju. Namjera koja se krije iza njegova upita pretraživaču.

Na temelju toga pristupiti kreiranju sadržaja prema smjernicama za pisanje lako čitljivog web sadržaja.

Web sadržaj mora ispunjavati sljedeće:

  • mora imati specifičan naslov koji nagovještava određeni benefit i potiče korisnika na klik
  • uvod koji ima cilj da nastavi čitati ostatak teksta ili pregledavati sadržaj odredišne stranice.
  • posjetitelj mora pronaći na vašoj web stranici ono što traži i što ga interesira
  • sadržaj mora sadržavati jedan jasan poziv na akciju, naredni korak koji korinsik može i želi učiniti

Neke od najčešćih radnji za korisnike web stranica su:

  • prijava na email listu
  • pisanje komentara
  • dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
  • ispunjavanje kontakt obrasca
  • telefonski poziv
  • ispunjavanje narudžbe
  • online kupovina

9. Stranica mora biti tehnički dobro izrađena

U tehničkom smislu u najmanju ruku mora imati validan HTML kod, ispravne linkove, SEO „prijateljske linkove” i što manje redirekcija ili duplih redirekcija.

Pored toga važno je obratiti pažnju na:

  • brzina učitavanja stranice
  • robots.txt datoteku
  • htaccess datoteku
  • hreflang atribut za višejezične stranice
  • sitemap
  • Google Search Console
  • Google analytics
  • Facebook pixel

10. Postavite glavne bussines ciljeve stranice koje mjerite – KPI

Svrha postojanja web stranice nije web stranica bez posjetitelja. Prava svrha nije niti stranica sa posjetiteljima od kojih nemate nikakve koristi.

Svrha web stranice u poslovnom smislu je povećanje profita. Određen broj posjetitelja će postati kupci ili klijenti.

Da bi to uspješno postigli, prilikom izrade web stranica kreatori trebaju odrediti sa naručiteljem koji su glavni poslovni ciljevi – KPI (Key Performance Indicator) koje treba ostvariti postojanjem te web lokacije. 

Nastavi čitati

Web & IT

Preminuo Larry Tesler, čovjek koji je izumio opcije “cut, copy i paste”

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Twitter / @larrytesler

Čovjek koji je osmislio opcije cut, copy i paste, Larry Tesler, preminuo je u 74. godini.

Tesler je karijeru započeo ranih šezdesetih, kada kompjuteri nisu bili dostupni svima. Zahvaljujući njegovoj inovaciji, opcija poput cut, copy i paste, kompjuteri su postali puno jednostavniji za korištenje, prenosi BBC.

“Inovator opcija za rezanje, kopiranje, lijepljenje, mijenjanje i još mnogo toga nekada je radio u Xeroxu”, napisala je tvrtka Xerox na svom Twitter profilu: “Vaš radni dan je puno lakši zahvaljujući njegovim revolucionarnim idejama”.

Tesler je rođen u Bronxu, New York, 1945. godine, a studirao je na Sveučilištu Standford u Californiji. Svoju je specijalizaciju, nakon što je diplomirao, usmjerio ka tome da kompjutere prilagodi kako bi bilo što lakši za korištenje. Između ostalog, radio je i u Amazonu, Appleu i Yahoou.

Nakon što je osmislio opcije cut, copy i paste objasnio je kako je inspiraciju za to dobio od starih metoda koje su ljudi koristili kad su pravili kolaže. Izrezali bi komad papira, ili ga precrtali, a zatim zalijepili na drugu površinu.

Nastavi čitati

Preporučeno