Kako usmjeriti novčana ulaganja u početku digitalnog biznisa? U koje je sve kategorije pametno ulagati na startu poslovanja? Zašto su kvalitetni ljudi i softver uvijek dobra investicija?
Kada tek krećete s razvojem digitalnog poslovanja – puno je nepoznanica i pitanja nad glavom. Posebice se to odnosi na financijska ulaganja jer svi u startu vrlo pažljivo investiramo novac. Dakako, investiranje je važno ako želimo izgraditi kvalitetan biznis koji će u budućnosti imati stabilne temelje za daljnji rast i razvoj.
Ako vas muči pitanje “u što investirati u početku razvoja digitalnog biznisa?” – u nastavku vam donosimo nekoliko savjeta. Važno je naglasiti da je svaki digitalni biznis drugačiji i svaki je izgrađen na nekim svojim temeljima. No, ako slijedite prijedloge za financijska ulaganja ispod – sigurni smo da nećete puno pogriješiti:
Investiranje novca u kvalitetne ljude
Investiranje novaca u kvalitetne suradnike nikada nije loša investicija. Naime, vrlo je teško biznis graditi samostalno – i prije ili kasnije trebati će vam pomoć nekih stručnjaka. Ako imate dovoljan budžet – investirajte u kvalitetne ljude odmah na početku jer ćete time steći dobar zamašnjak na tržištu.
Stručnjaci znaju svoj posao – i znaju kako vašu ideju pretvoriti u uspješnu realizaciju. Valja naglasiti kako ideja sama po sebi ne vrijedi ništa i sav uspjeh ovisi isključivo o realizaciji ideje. Ako uz sebe imate vrsne stručnjake od samog starta digitalnog biznisa – vaše šanse za kvalitetan razvoj biznisa naglo rastu.
Investiranje u ljude je uvijek pametna investicija – posebice ako se radi o kvalitetnim stručnjacima koji znaju znanje. Uz to što će napraviti izvrstan posao i postaviti kvalitetne temelje biznisa – vaši će vas suradnici osloboditi posla u kojem možda niste dobri. Odnosno, omogućiti će vam da se fokusirate na ona područja koja će vas biznis učiniti brutalno dobrim.
Ulaganje u softverska rješenja
Živimo u modernom svijetu u kojem tehnologija zaista može postizati vrhunske rezultate. Nije potrebno naglašavati kako zahvaljujući široj primjeni tehnologije možete znatno ubrzati i olakšati mnoge procese rada. Umjesto da trošite vrijeme na repetitivne poslove – tehnologija će vas riješiti tih briga. Omogućiti će vam da uz minimalna ulaganja u softver – ostvarite pune potencijale biznisa.
Softverska rješenja uglavnom nisu skupa – pogotovo kada gledamo uštedu vremena i novca dugoročno. Primjerice, paket alata za grafičku obradu može vam značajno smanjiti vrijeme potrebno za pripremu vizualnih materijala, a ujedno vam osigurati i bolju kvalitetu materijala. Isto je i sa softverskim alatima za društvene mreže, video obradu, analizu teksta i sadržaja, fiskalizaciju, itd.
Primjetno je kako mnogi budući vlasnici digitalnih biznisa odlučuju štedjeti upravo na softverskim rješenjima jer smatraju da mogu raditi dovoljno kvalitetno s free verzijama softvera. No, vrlo brzo pokaže se kako free verzije donose samo limitirana rješenja koja će vam potrošiti duplo više vremena, a još više vaše energije i živaca.
Investirajte u tehnologiju na samom startu vašeg digitalnog biznisa. Danas su korisnicima dostupni i razni AI alati čije umjetna inteligencija ostvaruje vrhunske rezultate. Primjerice, za 100 eura možete kupiti i domenu i web predložak koji će vam ponuditi opcije koje sasvim sigurno s free verzijama ne biste dobili. Ulaganje u web je važno – započnite s investiranjem u kvalitetan web sustav.
Investiranje novaca u linkove i sadržaj
Ako želite rasti u online svijetu – važno je investirati vrijeme i novac u stvaranje kvalitetnog sadržaja. Nitko na vaš web neće dolaziti zato jer izgleda lijepo – već će svi posjetitelji biti na webu jer traže neke korisne informacije za sebe. Sadržaj je temelj uspješnog web biznisa. Bilo da se radio o tekstualnom, grafičkom, audio ili video sadržaja. Morate investirati u sadržaj i točka.
Kako bi sadržaj dospio do širokih masa veliku ulogu igraju i veze koje možete stvoriti u online svijetu. Investiranje u linkove definitivno je odličan korak ako želite izgraditi reputaciju svojem biznisu. Birajte investirati u linkove s kvalitetnih web stranica koje će vašem webu podariti dodatni rejting i popularnost. Mnogi zanemaruju investiranje u linkove, a takva vrsta investicije jedna je od najvažnijih u stvaranju kvalitetnog online projekta.
Sadržaj i linkovi trebali bi biti vaša glavna preokupacija prilikom stvaranja i promoviranja vašeg digitalnog biznisa. Bez obzira na to kakav web biznis imate – investiranjem u sadržaj i linkove ne možete pogriješiti. Ne zaboravite da potencijalni kupci na vaš web dolaze s namjerom da riješe svoj problem. Shodno tome, stvarajte sadržaj koji će rješavati probleme klijenata.
Ulaganje novca u online promociju
Online promocija zapravo obuhvaća veliki raspon aktivnosti – i možete je u potpunosti prilagoditi vašim potrebama. Konkretno, investirati možete u društvene mreže, SEO, Google oglase, podcast, bannere, itd. Prilika je zaista puno, a na vama je da odgonetnete koja vam ciljana grupa najviše odgovara i gdje se ta ciljana grupa nalazi.
Primjerice, na popularnom TikToku okupljaju se (za sada) uglavnom mlađe generacije korisnika – pa njima možete predstaviti svoje usluge i proizvode. Ako su vam potrebni ozbiljni poslovni korisnici – mudar odabir je LinkedIn mreža. Želite li promovirati fitness, travel ili beauty usluge i proizvode – sjajan izbor je Instagram. Facebook je nekakav presjek svih tih mreža, a dugoročno najisplativije ulaganje uglavnom je SEO.
Bilo kako bilo, investiranje novca u online promociju često se pokazuje kao ključan potez biznisa koji žele ostvariti brzi rast. Kada kažemo brzi rast – potrebno je u obzir uzeti činjenicu da gotovo nitko neće kupovati odmah prvog dana od vas. Potrebno je izgraditi povjerenje i dati vašim klijentima savršenu ponudu. Tek tada možete računati na benefite online promocije.
Investiranje financija u automatizaciju procesa
Automatiziranje procesa korak je koji će vas dočekati kada svoje digitalno poslovanje postavite na noge. Danas na tržištu postoje mnogi digitalni alati koji omogućavaju automatizaciju raznih procesa. Automatiziranjem procesa omogućujete softveru da poslove obavlja umjesto vas – dok se vi možete fokusirati na neke važnije zadatke.
Razvojem AI sustava stupanj automatizacije procesa ide sve dalje – pa će u budućnosti mnogim segmentima poslovanja moći upravljati umjetna inteligencija. No, to nije prijetnja vašem biznisu – već prilika. Iskoristite automatizaciju i AI sustave kako biste optimizirali vaše poslovanje i omogućili daljnji rast biznisa.
Kvalitetnim ulaganjem u ljude i softver vaš će biznis dobiti sjajne temelje za sve buduće aktivnosti. Uz dobre temelje – moguće je postizati i vrhunske rezultate. Stoga, ne štedite na svakom euru prilikom pokretanja biznisa – već investirajte kako biste zaradili.