Znanstvenici iz Japana su, naime, razvili novi materijal koji bi mogao bitno produljiti životni vijek baterija i povećati im kapacitet. To bi moglo značiti pravu prekretnicu ne samo za industriju prijenosnih uređaja (poput pametnih telefona i laptopa), nego i za električne automobile, kamione, čak i brodove.
Tipična baterija sadrži u sebi slojeve metalnih materijala. Budući da prolazi kroz cikluse punjenja i pražnjenja, tako se onda u tim slojevima pojavljuju pukotine i krhotine koje i smanjuju kapacitet baterije.
Ipak, znanstvenici sa Sveučilišta u Tokiju su pokazali da, ako se u bateriji koristi kisikov redoks-slojeviti oksid – nema raspadanja metala. Čak se slojevi metala počinju i obnavljati.
Za industrije koje se oslanjaju na baterije bi to otkriće moglo imati dalekosežne posljedice. Ne samo da bi baterije mogle imati dugačak životni vijek, nego bi se i njihov kapacitet mogao višestruko uvećati.
Drugim riječima, baterije bi tako trajale dulje i davale više energije, a da pritom ne moraju biti veće i robusnije nego što to jesu danas.
Svejedno, na potpunu primjenu takvih baterija u svakodnevnom životu ipak ćemo morati malo pričekati. Barem dok znanstvenici iz Japana ne pronađu rješenje kako bi se nešto što su uspjeli dokazati u laboratoriju moglo masovno primijeniti i u proizvodnji baterija.