Microsoft Office 2013 nadolazeća je verzija programskog paketa namijenjenog uredskoj obradi podataka za Microsoft Windows. Promjene kojima ćete svjedočiti u ovoj verziji uključuju nov i elegantan izgled koji se nastavlja na IU Windowsa 8, funkcionalna poboljšanja te jaču povezanost s SharePointom i SkyDriveom. Osim toga, razni dijelovi Office Web Appsa poboljšavaju produktivnost u oblaku. Bit ćete u mogućnosti dobiti Office 2013 u standardnoj desktop verziji, ali i kao dio Office 365 pretplate.
Ako ste u nedoumici, odnosno ne znate biste li nabavili novi Office ili ne, pročitajte u nastavku deset činjenica koje će vam pomoći pri odluci.
Modern (ex. Metro) Style sučelje
U skladu s novim sučeljem, kakvo uostalom ima i Windows 8, Office 2013 dobiva novi izgled. Nestale su brojne nijanse boja koje ste mogli vidjeti u prijašnjim verzijama ovog uredskog paketa. Također, više nema niti sjena i sjenčanja koji su davali privid treće dimenzije. Umjesto toga, novim Office uredskim paketom vlada minimalizam, čime oponaša početni Start zaslon iz Windows 8 OS-a. Ideja novog izgleda Office 2013 uredskog paketa jest pomoći vam da se usredotočite na posao, umjesto da vam pažnju ometaju boje, dekorativni objekti i sl. Vrijeme će pokazati koliko je Office 2013 uspio u toj ideji. Osobno, sviđa mi se novi izgled jer djeluje svježe, prozračno i usmjeren je obavljanju posla.
Start Screen
Svaki program unutar Officea ima svoju shemu boja. Plava za Word, zelena za Excel i Publisher, narančasta za PowerPoint. Kao u drugim programima, početni zaslon prikazuje nedavno korištene dokumente. Kreiranje novog, praznog dokumenta zadana je opcija, ali je moguće izabrati i neki od predložaka. Možete izabrati neki od dostupnih predložaka ili pretraživati na mreži. Početni će zaslon pomoći novim korisnicima da se lakše snađu, dok će iskusnijim korisnicima dodatno olakšati rad te će isti cijeniti pregled svih mogućnosti na jednom mjestu. U gornjem desnom kutu ekrana prikazuje se podatak o SkyDrive računu na kojeg ste u tom trenutku prijavljeni.
SkyDrive integracija
Office 2013 dizajniran je za integraciju s oblakom, posebno tu treba naglasiti SkyDrive i SharePoint. To je dobra vijest ako svoje dokumente želite imati na mreži kako biste im mogli pristupiti s bilo kojeg mjesta u bilo koje vrijeme. Naravno, i dalje možete dokumente spremati lokalno. Ako koristite SkyDrive, detalji o tome bit će vam prikazani u gornjem desnom kutu ekrana gdje također možete upravljati računom te se prebacivati između računa. Kad spremite dokumente, oni će biti pohranjeni na SkyDrive, ali možete ih spremati i na lokalni disk, ako želite.
Sinkronizacija putem raznih uređaja
Kada svoj Office dokument spremite na mrežu, bit će vam dostupan s bilo kojeg uređaja u bilo koje vrijeme putem Officea 2013, neovisno o tome koristite li stolno računalo, tablet ili čak WebApps. Microsoft je već nadogradio WebApps s novim Word, Excel, OneNote i PowerPoint Modern-style izgledom. Osim toga, Word, Excel i PowerPoint će spremiti posljednju lokaciju na kojoj ste radili prije nego što ste spremili dokument. To vam kasnije olakšava nastavak rada jer ćete prilikom otvaranja dokumenta biti vraćeni na onu stranicu na kojoj ste prethodno radili, bez obzira s kojim ste se uređajem spojili.
Touchscreen korištenje
Neke od značajki novog Office 2013 uredskog paketa dizajnirane su kako bi rad s touchscreenom učinile jednostavnijim. Novi Read Mode otvara dokument u takvoj vrsti pregleda da vam omogući kretanje kroz dokument pomoću prsta. Od gesti možete koristiti tap, pinch, stretch, slide i swipe.
Uređivanje PDF dokumenata
I prije ste mogli Word dokument spremiti kao PDF dokument, ali ga niste mogli uređivati u Wordu, a da ga pretvorite u doc ili docx. Novi Office 2013 može otvoriti PDF dokumente, uređivati ih i spremati kao PDF ili doc. Kad PDF dokument otvorite u Wordu, on ne gubi svoju PDF strukturu čak ni za elemente kao što su tablice.
Oblikovanje u PowerPointu
Oblikovanje slika, oblika i drugih objekata u PowerPointu sada je još intuitivnije. Desnom tipkom miša kliknete na sliku, izaberete opciju “Oblikuj sliku” i prikazat će vam se mogućnosti oblikovanja koje vam stoje na raspolaganju.
Rad s grafikonima
U prijašnjim verzijama Excela neki su od korisnika imali poteškoća prilikom rada s grafikonima. No, s novom opcijom “Recommended Charts”, s tim više nećete imati problema jer će vam, s obzirom na unesene podatke, biti predložen najpogodniji grafikon. Kad izaberete i ubacite određeni grafikon u dokument, pojavit će vam se u desnom gornjem kutu grafikona opcija za dodatno oblikovanje.
Umetanje slika
Word, PowerPoint, Excel, Publisher, pa čak i Outlook nude vam na alatnoj traci unutar izbornika “Insert” novu mogućnost umetanja slika s lokalnog računala, ali i s raznih mrežnih izvora. Opcija mrežnog postavljanja može dovući slike s Flickra, SkyDriva, Bing tražilice i dr.
Prijava
Nova kartica naziva “Account” nudi vam mogućnost prijave na vaš SkyDrive račun te prebacivanje između računa. Također, možete vidjeti popis povezanih usluga kao što su, primjerice, Twitter i Facebook te dodati usluge kao što su LinkedIn i SkyDrive.
Izvor: PC World