Google eksperimentira s upotrebom umjetne inteligencije za automatsko generiranje YouTube videosažetaka, prema obavijesti na stranici za podršku od 31. srpnja. U obavijesti se napominje da će se ovi sažeci pojaviti samo pored ograničenog broja videozapisa na engleskom jeziku i da će ih moći vidjeti samo ograničeni broj korisnika. Pojavljivat će se na YouTubeovim stranicama za gledanje i pretraživanje, a namijenjene su pružanju kratkog pregleda sadržaja videozapisa bez zamjene njegovog postojećeg opisa koji je napisao čovjek.
“Počinjemo testirati AI automatski generirane sažetke na YouTubeu, tako da vam je lakše pročitati kratki sažetak o videu i odlučiti odgovara li vam”, stoji na stranici podrške. Korisnici se obično mogu prijaviti za sudjelovanje u YouTube eksperimentima na YouTube.com/new, https://www.youtube.com/new iako za sudjelovanje u nekim testovima može biti potrebna pretplata na YouTube Premium.
“Testiramo novu značajku za gledatelje koja koristi generativnu umjetnu inteligenciju za izradu sažetaka za YouTube videozapise. Često testiramo nove značajke prije nego što su službeno pokrenute kako bismo mogli izgraditi i poboljšati najbolje iskustvo za naše gledatelje i kreatore”, rekla je glasnogovornica Googlea Jen Jamie. Prema Jamie, gledatelji YouTubea mogu vidjeti automatski generirane sažetke kada gledaju vlogove na engleskom jeziku i how-to videa na mobilnim uređajima.
Google ispituje namjene za tehnologiju u nastajanju
YouTubeov eksperiment jedan je od niza generativnih inicijativa umjetne inteligencije koje se trenutačno događaju u Googleu, dok se tvrtka utrkuje u pronalaženju upotrebe za tehnologiju u nastajanju. Na primjer, na konferenciji za razvojne programere u svibnju, tvrtka je najavila novu značajku Trgovine Play koja je imala za cilj korištenje generativne umjetne inteligencije za sažimanje recenzija korisnika aplikacija. Ali naravno, to je samo vrh sante leda kada su u pitanju Googleovi napori u području umjetne inteligencije koji uključuju novo Search Generative Experience i Duet AI alate za YT aplikacije za produktivnost Workspace.
Ako AI generiranje sažetaka upali, bit će zanimljivo vidjeti hoće li sažeci umjetne inteligencije utjecati na način na koji YouTube kreatori strukturiraju svoje videozapise. Svaka promjena pravila i nova značajka koju uvodi videoplatforma može imati širok raspon učinaka na njezin ekosustav sadržaja, jer kreatori pokušavaju zadovoljiti njezin svevideći, ali opskurni algoritam preporuka. Tko zna što će se dogoditi kada kreatori budu morali snimati videozapise kako bi ih razumjeli i ljudi i Googleova umjetna inteligencija?