Želite da vaš video bude među prvim rezultatima pretrage na YouTube-u? Zanima vas kako što bolje i brže rangirati YouTube video? Znadete li što je to YouTube SEO i koja su pravila rangiranja YouTube videa?
Izrada videa za YouTube sama po sebi uzima puno vremena pa mnogi novi Youtuberi zanemaruju važnost dodatne promocije videa (nakon njegove objave). Jedna od najvažnijih stvari koje morate učiniti na ispravan način je – YouTube SEO.
YouTube SEO je skup radnji koje trebate učiniti kako biste svojem video uratku omogućili da stigne do što većeg broja ljudi. Konkretno, radi se o skupu radnji koje će pomoći boljem rangiranju vašeg YouTube videa pa će ga korisnici lakše pronaći i u končanici više gledati.
U nastavku donosimo 12 savjeta za bolje rangiranje videa na YouTube-u:
1. Istraživanje ključnih riječi
Prije nego što napravite kvalitetan video uradak trebali biste napraviti detaljno istraživanje ključnih riječi i fraza. Pokušajte odgonetnuti što ljudi traže putem interneta, odnosno YouTube-a te radite video fokusiran na te ključne riječi. Istraživanje ključnih riječi za rangiranje na YouTube-u možete obaviti i putem same YouTube tražilice. Naime, ta vam tražilica nakon upisanog pojma izbacuje povezane fraze koju su skladu s time što tražite. Upravo te fraze trebale bi ključne riječi koje ćete koristiti u svojim nastojanjima da video što bolje rangirate.
2. Optimizacija kanala
Kanal je mjesto gdje će se nalaziti svi vaši video materijali i on bi trebao biti optimiziran, kako bi omogućio bolje rangiranje i videa i vas kao Youtubera. Važno je unutar opisa kanala staviti ključne riječi koje ste prethodno istražili i zaključili da bi trebale biti pogodne za vas. Također, dodajte neku lijepu sliku profila, kao i naslovnu sliku – koja će dočarati ono što radite. Ne zaboravite dodati linkove do vaše web stranice i profila na ostalim društvenim mrežama.
3. Duljina videa
Duljina videa može utjecati na poziciju u rezultatima pretrage pa je i to jedan od važnih YouTube SEO faktora (iako ne primarni faktor). Iz godine u godinu preporučena duljina videa raste, a trenutno ona iznosi 14 minuta. Naime, video materijali koji traju oko 14 minuta trenutno su najbolje rangirani na YouTubeu. Spomenut ćemo još da na rangiranje videa utjecaj može imati i kvaliteta videa pa preporučamo da radite video minimalno HD kvalitete.
4. Naslov videa
Istraživanja su pokazala kako bi idealan naslov videa koji će omogućiti bolje rangiranje trebao biti ispod 50 znakova. To je vrlo vjerojatno vezano uz činjenicu da se naslovi dulji od 50 znakova krate prilikom prikaza rezultata pa ostatak znakova ni nema utjecaj na privlačenje pažnje korisnika. U naslovu je potrebno koristiti ključnu riječ ili frazu, ako je moguće što bliže početku naslova (među prvim riječima). Također, pokušajte izbjegavati sva velika slova ili click bait naslove jer će korisnici kliknuti na vaš video, ali će brzo odustati od gledanja – što će utjecati na pad pozicija videa.
5. Opis videa
Na raspolaganju za opis videa imate 5000 znakova, a stručnjaci preporučuju da ih iskoristite za kratko opisivanje bitnih dijelova videa (ali bez otkrivanja ‘najsočnijih’ detalja). Također, statistike su pokazale kako YouTube prednost daje video materijalima koji imaju dulje opise jer smatra da se radi o vrijednim informacijama pa pokušajte iskoristiti prije spomenuti fond znakova. Dakako, pametno je koristiti ključne riječi (i fraze) u opisu, a opis vam može poslužiti i za linkanje na neke vanjske izvore (web stranice i društvene mreže).
6. Zanimljiv thumbnail
Thumbnail je sličica koja se pojavljuje uz naslov videa prilikom pretraživanja YouTubea i važno je da bude atraktivna – kako bi privukla pažnju korisnika. Iako thumbnail ne utječe direktno na poziciju videa, činjenica je da će video materijali s izazovnijim thumbnailom lakše privući pažnju korisnika – što će rezultirati klikom na video. Slobodno pogledajte što radi konkurencija (koje boje koriste, kako im izgledaju naslovi, itd) i pokušajte napraviti nešto različito, nešto što će vas razlikovati od njih.
7. Titlovi
Iako je YouTube razvio svoj sustav titlovanja, preporučuje se da napravite vlastite titlove koje zatim možete priložiti uz video. Titlovi su dobri zato što mogu korisnika duže zadržati na videu, a time će porasti vrijeme gledanja materijala. Uglavnom, dodavanje titlova je iznimno jednostavno – samo kopirate tekst u za to predviđeno polje i YouTube će sam povezati govor i titlove. Također, titlovima možete video provesti na različite jezike, što je super ako ciljate na korisnike iz više zemalja.
8. Angažman korisnika
YouTube prepoznaje da se radi o kvalitetnom video materijalu kada korisnici ispod videa ostavljaju lajkove i komentare. Da biste potaknuli korisnike na akciju morate ih unutar videa izazvati da lajkaju i komentiraju. Time će se povećati ranking videa, što će u konačnici utjecati i na vrijeme gledanja – pa će cijeli video rasti u rezultatima pretraga. Dakako, nemojte zaboraviti pozvati korisnike da se pretplate na vaš kanal.
9. Kartice u videu
Kartice unutar videa omogućuju vam da se još bolje povežete s korisnicima, odnosno da ih namamite da naprave određenu akciju. Iako mnogi kartice smatraju ‘smetalom’ činjenica je da putem kartica možete korisnika zadržati na svojem kanalu preporučujući mu neki svoj tematski povezani video ili playlistu. Sve što produljuje trajanje ukupnog vremena promatranja videa na vašem kanalu, pozitivan je znak za YouTube rangiranje.
10. Dijeljenje na društvenim mrežama
Kako ljudi sve više vremena provode na društvenim mrežama, tako je dijeljenje sadržaja putem tih kanala indikator YouTubeu da sadržaj valja. S obzirom na to da je dijeljenje sadržaja iznimno jednostavno, zamolite svoje pratitelje na društvenim mrežama da podijele video ako ga smatraju korisnim. Što više puta sadržaj bude podijeljen na društvenim mrežama, to će bolje biti rangiran na YouTubea, a ujedno će porasti i šanse da više ljudi pogleda vaš video.
11. Građenje linkova
YouTube vam je osigurao i jedan drugačiji način dijeljenja – ugradnju videa na web stranicu (embed). Ispod videa se nalazi opcija u kojoj možete dobiti kod koji jednostavno kopirate na vašu web stranicu i video će se nalaziti na vašem webu. Ako je moguće, zamolite i neke druge vlasnike web stranica da ugrade video u svoje članke, čime ćete stvoriti mrežu veza na vaš video. To će vam omogućiti veći broj pregleda, a utjecat će i na bolje rangiranje videa.
12. Učestalo objavljivanje video materijala
Posljednji YouTube SEO savjet koji ćemo predstaviti fokusiran je na to da što češće objavljujete nove video uratke na vaš YouTube kanal. Učestalo objavljivanje znak je YouTubeu da radite kvalitetno i da vam je stalo do kanala, što će nagraditi boljim pozicijama u rezultatima pretrage. Također, učestalo objavljivanje zadržat će pažnju korisnika i oni će se naviknuti na vaš kanal te će vam tako rasti vrijeme koje provode gledajući vaše video uratke.
Zaključak
YouTube je platforma koja iznimno raste i fantastična stvar je da je obožavaju mladi korisnici. Mnogi od njih odbacili su TV kao medij i u potpunosti se posvetili YouTube – što vam pruža puno šansi za uspjeh na YouTubeu. Možemo reći kako je YouTube platforma ispred koje je svijetla budućnost i koja će jednog dana postati jedan od glavnih kanala gledanja video materijala.
Svi gore navedeni YouTube SEO faktori trebali bi dati pozitivan zamah vašem kanalu. Probajte koristiti sve njih jer samo tako dobiti ćete maksimalan rezultat, odnosno bolje pozicije na YouTubeu. Za kraj, želimo naglasiti kako želimo puno sreće svima koji se okušaju u stvaranju YouTube videa – i ne zaboravite koristiti YouTube SEO kao element vašeg napretka.
Koristite li neku od gore navedenih YouTube SEO taktika? Imate li kanal na YouTubeu i što vas najviše muči kada je u pitanju YouTube? Komentirajte na forumu.