Pratite nas

Web & IT

YouTube SEO: 12 savjeta za bolje rangiranje YouTube videa

Objavljeno

-

Želite da vaš video bude među prvim rezultatima pretrage na YouTube-u? Zanima vas kako što bolje i brže rangirati YouTube video? Znadete li što je to YouTube SEO i koja su pravila rangiranja YouTube videa?
Izrada videa za YouTube sama po sebi uzima puno vremena pa mnogi novi Youtuberi zanemaruju važnost dodatne promocije videa (nakon njegove objave). Jedna od najvažnijih stvari koje morate učiniti na ispravan način je – YouTube SEO.
YouTube SEO je skup radnji koje trebate učiniti kako biste svojem video uratku omogućili da stigne do što većeg broja ljudi. Konkretno, radi se o skupu radnji koje će pomoći boljem rangiranju vašeg YouTube videa pa će ga korisnici lakše pronaći i u končanici više gledati.
U nastavku donosimo 12 savjeta za bolje rangiranje videa na YouTube-u:
 

1. Istraživanje ključnih riječi

Prije nego što napravite kvalitetan video uradak trebali biste napraviti detaljno istraživanje ključnih riječi i fraza. Pokušajte odgonetnuti što ljudi traže putem interneta, odnosno YouTube-a te radite video fokusiran na te ključne riječi. Istraživanje ključnih riječi za rangiranje na YouTube-u možete obaviti i putem same YouTube tražilice. Naime, ta vam tražilica nakon upisanog pojma izbacuje povezane fraze koju su skladu s time što tražite. Upravo te fraze trebale bi ključne riječi koje ćete koristiti u svojim nastojanjima da video što bolje rangirate.
 

2. Optimizacija kanala

Kanal je mjesto gdje će se nalaziti svi vaši video materijali i on bi trebao biti optimiziran, kako bi omogućio bolje rangiranje i videa i vas kao Youtubera. Važno je unutar opisa kanala staviti ključne riječi koje ste prethodno istražili i zaključili da bi trebale biti pogodne za vas. Također, dodajte neku lijepu sliku profila, kao i naslovnu sliku – koja će dočarati ono što radite. Ne zaboravite dodati linkove do vaše web stranice i profila na ostalim društvenim mrežama.
 

3. Duljina videa

Duljina videa može utjecati na poziciju u rezultatima pretrage pa je i to jedan od važnih YouTube SEO faktora (iako ne primarni faktor). Iz godine u godinu preporučena duljina videa raste, a trenutno ona iznosi 14 minuta. Naime, video materijali koji traju oko 14 minuta trenutno su najbolje rangirani na YouTubeu. Spomenut ćemo još da na rangiranje videa utjecaj može imati i kvaliteta videa pa preporučamo da radite video minimalno HD kvalitete.
 

4. Naslov videa

Istraživanja su pokazala kako bi idealan naslov videa koji će omogućiti bolje rangiranje trebao biti ispod 50 znakova. To je vrlo vjerojatno vezano uz činjenicu da se naslovi dulji od 50 znakova krate prilikom prikaza rezultata pa ostatak znakova ni nema utjecaj na privlačenje pažnje korisnika. U naslovu je potrebno koristiti ključnu riječ ili frazu, ako je moguće što bliže početku naslova (među prvim riječima). Također, pokušajte izbjegavati sva velika slova ili click bait naslove jer će korisnici kliknuti na vaš video, ali će brzo odustati od gledanja – što će utjecati na pad pozicija videa.
 

5. Opis videa

Na raspolaganju za opis videa imate 5000 znakova, a stručnjaci preporučuju da ih iskoristite za kratko opisivanje bitnih dijelova videa (ali bez otkrivanja ‘najsočnijih’ detalja). Također, statistike su pokazale kako YouTube prednost daje video materijalima koji imaju dulje opise jer smatra da se radi o vrijednim informacijama pa pokušajte iskoristiti prije spomenuti fond znakova. Dakako, pametno je koristiti ključne riječi (i fraze) u opisu, a opis vam može poslužiti i za linkanje na neke vanjske izvore (web stranice i društvene mreže).
 

6. Zanimljiv thumbnail

Thumbnail je sličica koja se pojavljuje uz naslov videa prilikom pretraživanja YouTubea i važno je da bude atraktivna – kako bi privukla pažnju korisnika. Iako thumbnail ne utječe direktno na poziciju videa, činjenica je da će video materijali s izazovnijim thumbnailom lakše privući pažnju korisnika – što će rezultirati klikom na video. Slobodno pogledajte što radi konkurencija (koje boje koriste, kako im izgledaju naslovi, itd) i pokušajte napraviti nešto različito, nešto što će vas razlikovati od njih.
 

7. Titlovi

Iako je YouTube razvio svoj sustav titlovanja, preporučuje se da napravite vlastite titlove koje zatim možete priložiti uz video. Titlovi su dobri zato što mogu korisnika duže zadržati na videu, a time će porasti vrijeme gledanja materijala. Uglavnom, dodavanje titlova je iznimno jednostavno – samo kopirate tekst u za to predviđeno polje i YouTube će sam povezati govor i titlove. Također, titlovima možete video provesti na različite jezike, što je super ako ciljate na korisnike iz više zemalja.
 

8. Angažman korisnika

YouTube prepoznaje da se radi o kvalitetnom video materijalu kada korisnici ispod videa ostavljaju lajkove i komentare. Da biste potaknuli korisnike na akciju morate ih unutar videa izazvati da lajkaju i komentiraju. Time će se povećati ranking videa, što će u konačnici utjecati i na vrijeme gledanja – pa će cijeli video rasti u rezultatima pretraga. Dakako, nemojte zaboraviti pozvati korisnike da se pretplate na vaš kanal.
 

9. Kartice u videu

Kartice unutar videa omogućuju vam da se još bolje povežete s korisnicima, odnosno da ih namamite da naprave određenu akciju. Iako mnogi kartice smatraju ‘smetalom’ činjenica je da putem kartica možete korisnika zadržati na svojem kanalu preporučujući mu neki svoj tematski povezani video ili playlistu. Sve što produljuje trajanje ukupnog vremena promatranja videa na vašem kanalu, pozitivan je znak za YouTube rangiranje.
 

10. Dijeljenje na društvenim mrežama

Kako ljudi sve više vremena provode na društvenim mrežama, tako je dijeljenje sadržaja putem tih kanala indikator YouTubeu da sadržaj valja. S obzirom na to da je dijeljenje sadržaja iznimno jednostavno, zamolite svoje pratitelje na društvenim mrežama da podijele video ako ga smatraju korisnim. Što više puta sadržaj bude podijeljen na društvenim mrežama, to će bolje biti rangiran na YouTubea, a ujedno će porasti i šanse da više ljudi pogleda vaš video.
 

11. Građenje linkova

YouTube vam je osigurao i jedan drugačiji način dijeljenja – ugradnju videa na web stranicu (embed). Ispod videa se nalazi opcija u kojoj možete dobiti kod koji jednostavno kopirate na vašu web stranicu i video će se nalaziti na vašem webu. Ako je moguće, zamolite i neke druge vlasnike web stranica da ugrade video u svoje članke, čime ćete stvoriti mrežu veza na vaš video. To će vam omogućiti veći broj pregleda, a utjecat će i na bolje rangiranje videa.
 

12. Učestalo objavljivanje video materijala

Posljednji YouTube SEO savjet koji ćemo predstaviti fokusiran je na to da što češće objavljujete nove video uratke na vaš YouTube kanal. Učestalo objavljivanje znak je YouTubeu da radite kvalitetno i da vam je stalo do kanala, što će nagraditi boljim pozicijama u rezultatima pretrage. Također, učestalo objavljivanje zadržat će pažnju korisnika i oni će se naviknuti na vaš kanal te će vam tako rasti vrijeme koje provode gledajući vaše video uratke.
 

Zaključak

YouTube je platforma koja iznimno raste i fantastična stvar je da je obožavaju mladi korisnici. Mnogi od njih odbacili su TV kao medij i u potpunosti se posvetili YouTube – što vam pruža puno šansi za uspjeh na YouTubeu. Možemo reći kako je YouTube platforma ispred koje je svijetla budućnost i koja će jednog dana postati jedan od glavnih kanala gledanja video materijala.
Svi gore navedeni YouTube SEO faktori trebali bi dati pozitivan zamah vašem kanalu. Probajte koristiti sve njih jer samo tako dobiti ćete maksimalan rezultat, odnosno bolje pozicije na YouTubeu. Za kraj, želimo naglasiti kako želimo puno sreće svima koji se okušaju u stvaranju YouTube videa – i ne zaboravite koristiti YouTube SEO kao element vašeg napretka.
 
Koristite li neku od gore navedenih YouTube SEO taktika? Imate li kanal na YouTubeu i što vas najviše muči kada je u pitanju YouTube? Komentirajte na forumu.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Google će pratiti kretanja ljudi kako bi pomogao znanstvenicima u borbi s koronavirusom

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Google će javno pratiti kretanja ljudi tijekom pandemije koronavirusa. Iz tvrtke su rekli kako se nadaju da će informacije koristiti nadležnima u zdravstvu i drugima kako bi se izborili s pandemijom.

Tvrtka će objavljivati detalje o različitim mjestima na koja ljudi odlaze u 130 zemalja. Plan je svakodnevno ažurirati podatke o aktivnostima starim dva ili tri dana, piše BBC.

Iz tvrtke su obećali da će privatnost pojedinaca ostati sačuvana. Objavljeno će se temeljiti na podacima prikupljenim putem aplikacije Google Maps ili neke druge usluge. Google je ovu opciju obično koristio kako bi otkrio kada su određeni muzeji ili druga mjesta najfrekventnija, kao i da bi vozačima pomogao da izbjegnu gužvu u prometu.

U ovom slučaju podaci će pokazati koliko su frekventna sljedeća mjesta u odnosu na vrijeme prije uvođenja blokada: maloprodaja, trgovine prehrambene robe i ljekarne, parkovi, autobusne i željezničke stanice, poslovne zgrade i stambeni blokovi.

“Ove informacije bi mogle pomoći nadležnima kako bi lakše razumjeli promjene na osnovu kojih bi mogli izdati daljnje preporuke. Podaci mogu biti iznenađujući za ljude koji nisu svjesni koliko informacija prikuplja Google. Također, pružit će fascinantan uvid u to kako blokade funkcioniraju. Međutim, moglo bi se dogoditi da ljudi odluče izbjeći zauzete lokacije ili da se iznenade koliko ljudi izlaze pa im se odluče pridružiti”, rekao je dopisnik BBC-a Rory Cellan-Jones.

Ovaj novitet dolazi dan nakon što je šefica EU za pravosuđe Vera Jourova pozvala tehnološke divove na dijeljenje više podataka sa znanstvenicima koji se bore protiv virusa.

Nastavi čitati

Web & IT

Tko je jači, virus ili internet?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Sve više ljudi radi od kuće, sve se više gledaju filmovi ili igraju video igre. Može li internet to izdržati? Kako gdje. U Njemačkoj kažu da nema razloga za brigu čak ni kad bi svi odjednom bili na internetu.

Švicarska Vlada prijeti isključenjem Netflixa i drugih sličnih ponuđača. Najveći internet provider Swisscom je prije nekoliko dana upozorio da mreža može biti preopterećena. To je nuspojava virusa i mjera izolacije – svi su kod kuće odakle rade ili gledaju video sadržaje za razonodu.

Zabrinutost raste i u EU. Povjerenik za zajedničko tržište Thierry Breton traži od velikih providera da razmotre kako se može uštedjeti protok podataka. Na to su već reagirali Netflix i YouTube, spuštajući kvalitetu slike u Europi.

YouTube u narednih 30 dana dozvoljava gledanje videa samo u standardnoj kvaliteti (SD) umjesto u visokoj (HD). Netflix je smanjio količinu podataka koje prenosi za četvrtinu, ali nije sasvim prešao na SD već prilagođava kvalitetu trenutnoj opterećenosti lokalne mreže. To znači da će neki pretplatnici ove platforme primijetiti da je slika lošija, dok drugi neće primijetiti ništa.

Bolja kvaliteta slike traži više piksela, a to znači više podataka. HD zato ovih dana postaje luksuz.

U Njemačkoj se ne brinu

Prema pisanju medija, Francuska je već tražila od Disneya da odgodi pokretanje platforme Disney+ koja bi trebala od utorka nuditi sadržaje poput Netflixa.

U Njemačkoj još nema takvih briga. U Frankfurtu se nalazi jedno od najvećih internet-čvorišta svijeta. Za sada je registrirano pojačano korištenje interneta za deset posto, ali to još nije alarmantno. Kada bi svi kapaciteti bili iskorišteni, brzina bi pala na 9,1 terabita u sekundi, kaže Harald Summa, šef uprave internet-čvorišta u Frankfurtu.

“Ovih 9,1 terabita su najveće opterećenje koje sada možemo imati na mreži. Ali trenutno je protok 41 terabit, dakle još ima puno prostora”, dodao je on.

Da u Njemačkoj nema razloga za brigu kaže i Dorothee Bär, koja je u Kancelarskom uredu zadužena za digitalizaciju: “Čak i kad bi sve bilo uključeno, kad bi svi u Njemačkoj radili od kuće i paralelno gledali preko interneta nogometno prvenstvo, čak i tada bi bilo dovoljno kapaciteta.”

Puno više videa

U čvorištu u Frankfurtu nemaju podatke koji se točno sadržaji više koriste, ali znaju da je korištenje videa poraslo za pedeset posto. To nije samo rezultat pojačanog gledanja filmova i serija, već i više video-konferencija preko platformi poput Skypea ili Zooma. Više se igraju i video igre, piše Deutsche Welle.

“Vidimo da ljudi sada ranije koriste internet. Uobičajeno je vrhunac između 20 i 21 sat, a sada već počinje u 10 sati. Vidimo da se ponašanje ljudi s druge strane mreže znatno promijenilo”, kaže Summa.

On kaže da se u cijelom svijetu po pojačanom korištenju interneta vidi koji su dijelovi posebno jako pogođeni epidemijom te su ljudi više kod kuće. Recimo, u Madridu se prenosi 60 posto više podataka nego inače.

Nastavi čitati

Web & IT

Nabavite Win 10 Pro jeftinije za samo 13.33 EUR na CDKeysales. Zalihe su ograničene!

Objavljeno

-

Objavio

Globalna pandemija korona virusa natjerala vas je da radite od kuće, a računalo koje koristite još uvijek je na Win 7 za kojeg je Microsoft ukinuo svu podršku i ažuriranja. Kako bi doskočili tom problemu potrebno je u najkraćem roku ažurirati računalo na noviji operativni sustav, u ovome slučaju Win 10. Da biste si to omogućili potrebno je kupiti odgovarajuću licencu i izvršiti nadogradnju.

Kupnja preko službenih kanala daleko je skupnja pa nerijetko stoji i preko 100€ po licenci. No, online trgovina CDKeysales bavi se isključivo prodajom licenci za softvere i razne igre, a na svojim stranicama nudi kupnju originalne licence za Win 10 Pro po cijeni od samo 16.66 €. Da to ne bi bilo sve, svim našim čitateljima geek.hr portala nude poseban popust od 20% uz pomoć kupona što cijenu spušta na samo 13.66 €. Kako bi ostvarili popust dovoljno je iskoristiti kupon GH20 prilikom kupnje licence. Osim licence za Win 10 Pro u ponudi su još:

Microsoft Windows 10 Pro OEM key po cijeni od 13.33€ uz korištenje koda GH20
Microsoft Windows 10 Home OEM CD KEY GLOBAL po cijeni od 11.7€ nakon popusta
Office2016 Professional Plus CD Key Global po cijeni od 25€ nakon popusta
Office2019 Professional Plus CD Key Global  po cijeni od 43.6€  nakon popusta

Nakon registracije mailom, preko Google ili Facebook računa, kliknut ćete na Buy Now pored proizvoda kojeg odaberete i otvorit će vam se novi prozor. U novom ćete prozoru unijeti promotivni kod, cijena će se korigirati prema unesenom kodu te će te nakon toga odabrati način plaćanja. Možete koristiti Visa karticu, Paypal, Mint, Neosurf, Alipay ili Bitcoin način plaćanja, a idući korak je prihvaćanje plaćanja i isporuka licence.

Kako aktivirati Win 10?

Prvi način je da ovisno o tipu licence otvorite Settings->System-> Information ->Change product key or upgrade Windows version ->Change product key. Ili da skinete Windows 10 Pro i klasično instalirate, te nakon instalacije otvorite Control Panel-> System-> te kliknete na Change Product Key i unesete ključ licence koji ste kupili na CDKeysales.com te zatim aktivirate.

Nemojte propustiti priliku da vrlo povoljno osposobite svoje računalo kako vaš posao ne bi trpio. Nažalost, količina je licencnih ključeva u prodaji vrlo ograničena, tako da će najbrži najbolje iskoristiti ovaj popust. Jednako tako, za sve nedoumice ili pitanja, na CDKeysales.com stranici postoji korisnička podrška kroz live chat ili mailom. Ako vam nešto nije jasno, možete kontaktirati direktno korisničku podršku i riješiti sva pitanja koja vas muče. Požurite i iskoristite ovu idealnu priliku!

Nastavi čitati

Preporučeno