Zoom — tvrtka koja je postala sinonim za rad od kuće tijekom pandemije COVID-a — izdala je nalog za povratak u ured za većinu svojih radnika.
Zoom, tvrtka čiji je alat za videokonferencije omogućio milijunima zaposlenika da rade od kuće tijekom globalne pandemije COVID-a, nalaže svojim radnicima povratak u ured.
“Vjerujemo da je strukturirani hibridni pristup – što znači da određeni broj dana zaposlenici koji žive u blizini ureda moraju fizički biti na poslu – najučinkovitiji za Zoom”, rekla je tvrtka u izjavi.
Kako saznajemo prema portalu Computer World, Zoom zahtijeva od zaposlenika koji žive u blizini jednog od ureda tvrtke da budu fizički prisutni u uredu dva puta tjedno.
Odluka dolazi dva tjedna prije nego što Zoom treba objaviti financijske rezultate za drugi kvartal svoje fiskalne godine 2024. Tijekom prethodnog tromjesečja, usprkos padu prihoda od online prijava, Zoom je rekao da su prihodi od poslovnih klijenata – onih koji su angažirani u njegovom timu za izravnu prodaju ili partnera – predstavljali područje najvećeg rasta, porast od 13% na godišnjoj razini i čineći 57% ukupni prihod.
U razgovoru o zaradi nakon što su rezultati objavljeni, izvršni direktor Eric Yuan rekao je analitičarima da će tvrtka istražiti načine na koje bi mogla koristiti svojim klijentima uvođenjem umjetne inteligencije.
Kao posljedica okretanja prema umjetnoj inteligenciji, Zoomovi troškovi istraživanja i razvoja porasli su za 25% na godišnjoj razini na približno 106 milijuna dolara, a financijska direktorica tvrtke Kelly Steckelberg izravno pripisuje ovo povećanje ulaganjima tvrtke u tehnologiju kao što je umjetna inteligencija.
U veljači ove godine Zoom je objavio da otpušta 1300 zaposlenika, oko 15% svoje radne snage, zbog učinaka jenjavanja pandemije i globalne ekonomske neizvjesnosti koja utječe na potrošnju kupaca.
Rukovoditelji u uredu suočavaju se s otporom zaposlenika
Tijekom protekle godine sve veći broj tvrtki počeo je zahtijevati od svojih zaposlenika da se djelomično vrate u ured, u prosjeku tri dana u tjednu. Iako su studije pokazale da većina šefova vjeruje da rad na daljinu šteti produktivnosti radnika, nedavna studija o globalnim radnicima znanja koju je proveo Atlassian pokazala je da to nije nužno točno.
Istraživanje je pokazalo da su radni nalozi u uredu nepopularni među zaposlenicima, s percipiranim padom produktivnosti koji proizlazi iz toga što tvrtke ne uspijevaju svojim radnicima osigurati odgovarajuće alate za rad na daljinu, a ne zbog fizičkog odvajanja zaposlenika.