“It’s free and always will be” – malo sutra. Facebook je ipak potiho promijenio svoj “besplatni” slogan koji je koristio gotovo od svog osnutka.
Tako početnu stranicu najpoznatije društvene mreže sada krasi: “It’s quick and easy” (brzo i jednostavno).
Promjena se dogodila početkom mjeseca kolovoza, a iz Facebooka se još uvijek nisu službeno očitovali o ovom suptilnom i možda postupnom mijenjanju politike.
Neki drže da je do promjene slogana došlo upravo zbog – korisničkih podataka. U svibnju je, naime, Europski parlament prihvatio direktivu koja prepoznaje razmjenu podataka kao oblik plaćanja.
Kako su iz Zuckerbergove kompanije potvrdili da iskorištavaju korisničke podatke kako bi oglašivačima prodali oglašivački prostor to znači da korisnici svojim podacima zapravo “plaćaju” pravo na korištenje društvene platforme. Zato ona ne može biti reklamirana kao “besplatna”.
Svejedno, u “Politici Platforme” Facebook je jasno napisao da “ne garantira da će platforma uvijek biti besplatna”.
Sve u svemu, bit će zanimljivo što će vrijeme pokazati. Je li promjena slogana vezana uz neka skora plaćanja ili samo uz usklađivanje s propisima (koje kasni)? Ostaje za vidjeti.