Dok koristimo Google usluge, ne samo tražilicu, već i druge alate i aplikacije poput Gmaila, tvrtka prikuplja podatke o nama kako bi bolje razumjela o kakvoj se vrsti osobe radi. Ti podaci se zatim koriste za personalizaciju oglasa, u nadi da će biti točniji i profitabilniji.
Međutim, mnogi ne znaju da je te podatke moguće vidjeti te da je moguće isključiti praćenje istih.
Trish Kabob, korisnik TikToka, objavio je video snimku u kojoj predstavlja OVU STRANICU na kojoj možete vidjeti sve te informacije, komentirajući kako “smatra da nitko ne shvaća koliko je, zapravo, Google invazivan”.
Klikom na stranicu otvara se veliki popis interesa, svaki posložen u pojedinačnim dijelovima. Na vrhu se nalazi veliki gumb za isključivanje te personalizacije, ako ne želite da Google prikuplja te podatke o vama.
Ako ste kliknuli na predloženi link, sigurno ste primijetili da neke stvari i nisu toliko točne, odnosno da uključuju kategorije poput “odjeće” koje su toliko neodređene da bi se mogle primijeniti na većinu ljudi, piše Independent.
Neki drugi podaci, posebice oni osobni, zastrašujuće su dobro obrađeni. Posebice vrijedi obratiti pažnju na specifične demografske činjenice – kao što su razina obrazovanja, spol, zanimanje i starost – koje Google pogađa bez problema.
Većina velikih internetskih tvrtki ima neku verziju ovakve značajke koja omogućuje pregled podataka koje su prikupili o vama i koje mogu prodati oglašivačima. Na Facebooku, na primjer, možete otići na stranicu “Vaše informacije” i na dnu pronaći dio “Oglasi i tvrtke”, gdje ćete moći vidjeti ne samo ono što Facebook misli da vas zanima, već i tvrtke kojima je podijelio vaše podatke.