Može li se i kako zaraditi na Instagramu? Koji su najbolji i najjednostavniji načini za zaradu na Instagramu? Kako pokrenuti Instagram biznis i koji su trenutno najpopularniji trendovi koje trebate slijediti?
Instagram biznis je ideja koja se često javlja u mislima mnogih koji žele živjeti slobodno i raditi nezavisno o lokaciji. Dakako, mnoge su uspješne Instagram biznis priče ispričane putem interneta – no rijetko kada ljudi dobiju potpuni uvid u to što se zapravo događa u pozadini cijele priče.
Mnogi se pitaju kako izgraditi kvalitetan Instagram biznis te koliko je zapravo truda, novaca i vremena potrebno za gradnju uspješnog Instagram biznisa. U nastavku teksta donosimo vam detaljniji uvid u cijelu priču oko Instagram biznisa.
Kvaliteta objava kao glavni okidač uspjeha na Instagramu
Osobe koje su popularne na Instagramu mnogi nazivaju Influencerima. Nažalost, zbog velikog broja influencera upitne kvalitete – bačena je svojevrsna medijska ljaga na naziv Influenceri. Mnogi ljudi smatraju kako su influenceri lijenčine koje ne rade ništa i samo ubiru novac od promoviranja nekih gluposti. Nažalost, time se baca velika ljaga na sve one influencere koji rade kvalitetan posao i objave.
Želite li uspjeti na Instagramu možete odabrati dva glavna smjera: raditi kvalitetan sadržaj ili raditi glupave golišave fotografije. Činjenica jest da su to dva osnovna smjera u kojima se možete okrenuti u potrazi za uspjehom na Instagramu. Ako se ne osjećate ugodno objavljujući fotografije u bikiniju na Instagramu, onda se trebate okrenuti proizvodnji kvalitetnog sadržaja. Vaše objave moraju biti informativne i zanimljive, a vašim pratiteljima moraju dati određenu vrijednost zbog koje će vas nastaviti pratiti. Iako zvuči jednostavno, u praksi je iznimno zahtjevno i naporno raditi takve objave.
Redovitost i ustrajnost pobjeđuju u utrci uspjeha
Redovitost i ustrajnost dva su vrlo važna elementa koja će vas odvesti prema uspjehu na Instagramu. Redovitim pojavljivanjem na vašem Instagram profilu vaši će sljedbenici dobiti dojam da ste uvijek tu za njih. Uvijek mogu računati na vaš savjet, na vašu podršku i pomoć – i pronaći će u vama životni ili poslovni oslonac.
Važno je naglasiti kako je od izuzetnog značaja prije kreiranja profila osmisliti kako će izgledati vaša digitalna priča. Odnosno, potrebno je odabrati nišu u kojoj želite kreirati sadržaj – te čitavu priču Instagram profila voditi u smjeru željene niše. Samim time, dobiti ćete kvalitetne sljedbenike koji će vas pratiti upravo zbog toga što možete ponuditi u niši koja ih interesira.
S obzirom da će broj Instagram pratitelja sporo rasti vrlo vjerojatno ćete prije ili kasnije požaliti i izgubiti motivaciju za daljnji rad. Shvatit ćete u tom trenutku koliko je zapravo život influencera kompliciran i naporan. No, kada ćete upasti u zamku manjka motivacije – upravo tada trebate biti najuporniji i najjači. Prisjetite se koje vas sve nagrade i užici čekaju na kraju putu – i ustrajno napravite još jedno novu objavu, pa sljedeći dan još jednu i tako dalje u krug. Ustrajnost i redovitost se prije ili kasnije pokažu pobjedničkim taktikama za uspjeh u gotovo svim digitalnim projektima.
Broj kvalitetnih fanova je vrlo važan za Instagram biznis
Iako se u digitalnom svijetu često može čuti rečenica kako vam za uspjeh treba 1.000 lojalnih klijenata – na Instagramu je priča nešto drugačija. Sa svega 1.000 pratitelja biti ćete potpuno nebitna figura s kojom vjerojatno nitko neće htjeti surađivati. Na Instagramu odlično prolaze profili koji imaju veće količine pratitelja. Konkretno, prve zarade možete očekivati s 10.000 pratitelja, a živjeti od Instagrama možete tek kada dosegnete više od 100.000 fanova. Dakako, put do tolikog broja fanova nije nimalo lagan, brz ni jednostavan.
U startu će vam biti posebno teško jer ćete se puno truditi, a zauzvrat će se tek povremeno pojaviti nekakav pratitelj koji će vam dati lajk ili zapratiti vaš profil. U početku će broj pratitelja jako sporo rasti i uglavnom će vas pratiti osobe koje poznajete iz stvarnog života. No, redovitim objavljivanjem kvalitetnog sadržaja mogli biste uhvatiti pojavljivanje u trendovima i preporukama – što drastično mijenja priču uspjeha na Instagramu.
Kada jednom uspješno krene rasti vaš broj fanova i kada dosegnete prvih nekoliko tisuća fanova – stvari će biti puno jednostavnije. Tada će i drugi veći profili početi obraćati pažnju na vas pa ćete zajedničkim aktivnostima moći povećati broj fanova – na obostrano zadovoljstvo. No, pripremite se na dugotrajan i mukotrpan rad jer broj fanova će jako sporo rasti. Nakon godinu dana mogli biste doći do čarobne brojke od 10.000 fanova, a možda uspijete i nešto više od toga.
Video sadržaj kao trenutni recept za uspjeh
Instagram je društvena mreža koja se svakih nekoliko godina iz temelja mijenja. Iako i danas Instagramom dominiraju fotografije, činjenica jest da fotografije na vašem profilu više nemaju velikog značaja za korisnike. Prije nekoliko godina Instagram je po uzoru na neke druge mreže predstavio story – koji je značajno promijenio percepciju i način funkcioniranja mreže. Pažnja se s profila preselila na stories, a s vremenom su i fotografije u storijama izgubile na značaju.
Danas klasične slikovne objave imaju mizeran prirodni doseg i teško da ćete takvim objavljivanjem postići neki zadovoljavajući uspjeh. Veliku važnost Instagram danas pridodaje video objavama – i tamo je zapravo fokusiran skoro sav doseg koji možete ostvariti na Instagramu. Stoga, umjesto fotografija i prezentacija – danas pažnju valja posvetiti izradi kvalitetnih video materijala, odnosno reels-a.
Instagram se svakih nekoliko godina značajno mijenja i na vama je da pratite te promjene. Ono što je u trendu trebate iskoristiti za svoj prosperitet – na način na koji to čine poznati i veliki svjetski Influenceri. Zapravo, odlična je ideja zapratiti nekoliko popularnih profila u vašoj niši – i pratiti što to objavljuju ti profili. Zatim sve to uz vašu jedinstvenost preslikajte na vaše objave – i na taj način stižete do željenog prirodnog dosega.
Najbolji način monetizacije za vašu nišu
Na Instagramu postoje razni načini monetizacije – koji ovise o mnogo faktora. Prije svega, što imate veći broj pratitelja to imate i više prilika za monetizaciju vašeg profila. Naime, veliki broj pratitelja ukazuje na to da je vaš profil kvalitetan i da svoju Instagram priču prezentirate na kvalitetan način. U konačnici, to znači da ćete i priču brenda kojeg oglašavate ispričati na kvalitetan način.
Jedan od najpopularnijih i najučestalijih načina monetizacije Instagram profila svakako je promoviranje brendova putem objava. Neki od brendova pokloni vam proizvode i plati promociju, a vi zauzvrat promovirate proizvode/usluge tog brenda putem vašeg profila. Dakako, u modernom izdanju proizvodi/usluge se više ne promoviraju putem fotografija – već putem video uradaka. Drugi popularni način je prodaja vlastitih proizvoda putem Instagrama, dok određen novac možete zaraditi i promoviranjem affiliate linkova. No, uz prethodno nabrojene – postoje još mnogi drugi načini monetizacije.
Kako biste pronašli najbolji način za monetizaciju vašeg profila – trebate testirati nekoliko različitih vrsta monetizacije. Nikako nemojte pristajati na suradnje s brendovima s kojima ne želite surađivati. Također, nemojte vaš Instagram profil zatrpati mnogobrojnim oglasima i brendovima jer ćete postati odbojni vašim pratiteljima. U središtu pozornosti uvijek neka budu vaši pratitelji i sadržaj koji istinski doprinosi vašim lojalnim pratiteljima. Samo tako moguće je izgraditi uspješan Instagram biznis. Sretno!