Koliko je novaca moguće zaraditi po jednoj Instagram objavi? O čemu sve ovisi zarada na Instagramu? Kako doći do kvalitetne zarade na Instagram objavama? Je li Instagram dugoročno isplativa investicija?
Instagram je posljednjih godina postao veliki rudnik zarade, pogotovo kada pričamo o poznatim svjetskim zvijezdama. Popularni profili na Instagramu mogu zaraditi velike novčane svote, a primjerice u slučaju Cristiana Ronalda ili Kim Kardashian zarade po jednoj objavi mogu se kretati do milijun američkih dolara.
Ipak, put do velike zarade na Instagramu nije nimalo lagan ni jednostavan. Potrebno je stvoriti popularnost i reputaciju koju zatim morate pažljivo trošiti na suradnje s moćnim brendovima koji se uklapaju u vašu životnu filozofiju. Sve o zaradi na Instagram objavama i taktici kako doći do zarade – saznajte u nastavku:
Brutalno dobre brojke Instagrama za super mogućnost zarade
Instagram je trenutno jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. Iako se možda osjeća nekakav trend stagnacije Instagrama, činjenica jest da mreža i dalje vrlo dominantno rezonira na tržištu. Na popularnost i mogućnosti Instagrama kao odlične platforme za zaradu jasno ukazuju fantastične brojke koje se kriju iza Instagrama.
Prema statističkim podacima, Instagram mjesečno posjećuje više od 2 milijardi korisnika što je itekako impozantna brojka. To konkretno znači da je otprilike svaki peti stanovnik zemlje zapravo na Instagramu svakog mjeseca. Zanimljiv podatak za zaradu je definitivno činjenica da je na Instagramu u ovome trenutku aktivno više od 200 milijuna raznih tvrtki i biznisa – čime se otvara sjajna prilika za zaradu. Više od 62% korisnika Instagrama su mladi ljudi čija je dob između 18 i 35 godina.
Kroz oglašavanje na Instagramu u 2021. godini napravljeno je više od 26 milijardi dolara prometa. Zanimljivo, svaki treći najgledaniji story na Instagramu zapravo dolazi od strane nekog biznisa – što dokazuje veliku aktivnost biznis profila na Instagramu. Prema trenutnim podacima na Instagramu je aktivno oko 500.000 influencera – što u odnosu na ukupan broj korisnika zapravo i nije neka ogromna brojka. Samim time, otvara vam se velika mogućnost za zaradu. No, potrebno je pobijediti veliki dio od tih 500.000 influencera.
Velike Instagram zvijezde zarađuju ogromne novčane svote
Prije nekoliko godina influencer marketing je još uvijek bio u povojima, a tek rijetki sretnici uspijevali su ugrabiti ponešto novca oglašavajući brendove na Instagramu. Danas je situacija potpuno drugačija i prilike za zaradu naziru se sa svake strane. Velika prednost današnjeg doba jest što su brendovi prepoznali influencer marketing kao odličan način promocije – pa je sve više brendova spremno ulagati u influencere i promociju putem influencera.
Velike Instagram zvijezde zarađuju ogroman novac oglašavajući brendove putem Instagrama. Primjerice, Cristiano Ronaldo i Kim Kardashian samo za jednu objavu na Instagramu brendovima uzimaju između 500.000 i 1.000.000 američkih dolara. Dakako, influencera koji zarađuju takve ogromne svote je jako malo i mogli bismo reći da svega 100-ak najvećih influencera ubire glavninu zarade na Instagramu. Zanimljivo, mnogi od najvećih Instagram influencera zapravo su stvarne zvijezde iz javnog života, tj. popularni glumci, pjevači, dizajneri, itd.
Popularni domaći influenceri također ostvaruju odlične Instagram zarade
Posljednjih je godina značajno popularizirana i domaća Instagram scena pa danas na domaćem Instagramu imamo mnoštvo kvalitetnih i popularnih influencera koji zarađuju vrlo velik novac od objava na Instagramu. Valja pri tome naglasiti kako domaća Instagram scena ima mnoštvo predstavnika u raznim nišama, odnosno kategorijama života – od putovanja i fitnessa, preko biznisa i lifestylea pa sve do hrane i mode. Broj domaćih influencera iz mjeseca u mjesec raste pa danas brendovi imaju puno mogućnosti za suradnju – s čime svoj brend mogu kvalitetno promovirati putem influencera koji najviše odgovara stilu i priči brenda.
Dugo se godina zarada influencera skrivala kao zmija noge, no prije 2-3 godine počeli su podaci o zaradi domaćih influencera curiti u javnost. Danas tako više nije tajna da neki popularni domaći influenceri za promoviranje paketa objava (npr. jedna objava i 2 storija) brendovima naplaćuju do 50.000 kuna. Dakako, radi se o popularnim profilima koji imaju izgrađen prepoznatljiv status u niši koju zastupaju. Influenceri uglavnom imaju svoje tvrtke i plaćaju porez državi – pa je suradnja s brendovima odrađena potpuno profesionalno.
Domaći influenceri koji imaju oko 10.000 pratitelja mogu računati na zaradu između 100 i 300 eura. Zarada uvelike ovisi o dosegu objava, koji je nažalost posljednjih godina značajno smanjen. Jedna objava o brendu može se naplatiti oko 100 eura, dok za kombinaciju jedna objava + storij možete naplatiti do 150 eura. Ako vaš klijent želi više objava tada možete dogovoriti paket od 3 objave + nekoliko storija, a sve to možete naplatiti oko 300 eura. Ako je doseg po objavi odličan, onda se mogu naplaćivati i veće svote, no uglavnom s 10.000 pratitelja ne možete računati na suradnje veće od 300 eura.
Influenceri koji imaju oko 50.000 pratitelja po jednoj objavi mogu naplatiti oko 2.000 kuna, a uz kvalitetan doseg zarada može biti i puno veća. Važno je naglasiti kako s povećanjem broja pratitelja, uglavnom pada doseg – odnosno manji broj pratitelja vidi objave. Influenceri koji imaju oko 100.000 pratitelja po objavi mogu zaraditi oko 5.000 kuna, s time da se prag zarade kreće uglavnom između 3.000 do 6.000 kuna. Dakako, uspješni Influenceri koji iza sebe imaju više od 150.000 pratitelja su zapravo rijetkost na domaćem području pa takvi influenceri mogu jako kvalitetno unovčiti svoju popularnost. Cijena objava kod takvih influencera kreće se od 6.000 kuna pa na više – ovisno o vrsti suradnje i dosegu.
Je li mudro ulagati u Instagram profil za dugoročni uspjeh?
Pitanje iznad nema kvalitetan odgovor jer je teško procijeniti što će se u narednim mjesecima i godinama događati s Instagramom. Ova popularna društvena mreža u pravilu se značajno mijenja svakih nekoliko godina. Danas vrlo važnu ulogu na Instagramu igraju video materijali i sve se čini da će Instagram narednih godina biti jako fokusiran na populariziranje dijeljenja video materijala. Samim time, novi influenceri ćete trebati ulagati puno više truda u snimanje i obradu video uradaka – kako bi uspješno izgradili veliki broj pratitelja.
Važno je naglasiti kako Instagram nije vaša platforma i kako u svakom trenutku može promijeniti politiku poslovanja. Primjerice, Instagram može bez nekog valjanog razloga ugasiti vaš profil ili vam onemogućiti suradnje s brendovima. Samim time, sav trud koji ste ulagali u izgradnju profila može propasti u svega nekoliko sati ili minuta. No, činjenica jest da u biznisu – onaj tko ne riskira ne profitira. Samim time, ako želite početi zarađivati od Instagrama morate malo riskirati i krenuti raditi svakodnevno kako biste izgradili popularnost.
Teško je reći koja je najbolja taktika za izgradnju popularnog profila na Instagramu jer se na Instagramu uvijek nešto mijenja. Ono što prolazi danas kao top sadržaj, može već sutra neće imati nikakvu popularnost – i tako u krug. Jedina ispravna taktika za povećanje broj pratitelja i popularnost jest graditi kvalitetan sadržaj s kojim se publika može povezati. Dakle, nemojte se skrivati iza monotonog sadržaja – već pokažite svoju osobnost i jedinstvenost kroz kvalitetne i zanimljive objave. Želimo vam puno sreće u izgradnji profila i ostvarivanju zarade na Instagram objavama.