Potrebna vam je inspiracija za stvaranje novog sadržaja za vaše web stranice ili profile na društvenim mrežama? Zanima vas koji su kvalitetni načini za dobivanje ideja za pripremu novog digitalnog sadržaja? Kako prepoznati koji će sadržaj donijeti preglede i klijente?
Digitalni sadržaj već je godinama jedna od najvažnijih vrijednosti svakog digitalnog biznisa. Bez obzira kojom se profesijom bavili i koji je vaš primarni cilj – kvalitetan sadržaj je nužan za vaš napredak. Neovisno o tome želite li više pratitelja na Instagramu i TikToku ili primjerice želite više kupaca kroz web stranicu i blogove. Sadržaj je bitan.
Kreativci koji stvaraju sadržaj za nišu koji obožavaju – uglavnom nemaju problema s pronalaskom ideja za stvaranje sadržaja. Ipak, ako ideja i inspiracije ponekad ponestane – postoje razni načini za pronalazak ideja. U nastavku vam donosimo nekoliko top izbora:
Komunicirajte s klijentima i saznajte što ih zanima
Jedan od najboljih načina za pronalazak novih ideja za digitalni sadržaj – svakako je komunikacija s vašim klijentima, korisnicima, odnosno pratiteljima. Naime, korisnici koji prate vjerno vaše sadržaje na digitalnim platformama – mogu vam dati super ideje kakav sadržaj stvarati u budućnosti. Samo ih pitajte – i dobiti ćete odgovore koji vas zanimaju.
Problemi vaših klijenata su zanimljivi i često možda ni ne očekujete pitanja koja oni postavljaju. To je zapravo super jer vam time daju uvid u vlastite probleme – te vam otvaraju vrata za prikupljanje ideja za nove sadržaje. Pozorno pratite što vaše korisnike zanima i kakav sadržaj žele jer upravo za njih stvarate digitalni sadržaj. Postići takvu simbiozu možda nije lagano, no definitivno donosi super rezultate.
Pratite trendove i slične profile
Trendovi se mijenjaju iz mjeseca u mjesec – bez obzira u kojoj niši radite. Primijetiti ćete vrlo brzo da je u jednom trenutku jedna vrsta sadržaja u vrhu interesa korisnika, a sljedeći mjesec korisnici su već fascinirani nečime sasvim drugim. Potrebno je pratiti trendove i profile “konkurenata” jer na taj način možete potanko saznati što interesira vaše potencijalne korisnike i klijente.
Živimo u svijetu u kojem je pažnja korisnika minimalna pa je važno prepoznati sadržaj koji donosi više interakcija. Odnosno, važno je saznati koji sadržaj u kojem trenutku ima dobar odaziv korisnika – te se fokusirati na takav sadržaj. Ne kažemo da morate biti slični vašim konkurentima, ali možete na svoj način prezentirati sadržaj koji je trenutno popularan kod njih. Pratite pozorno što se događa na tržištu – i brzo se adaptirajte na promjene.
Alati za pronalaženje ključnih riječi
Alati za pronalaženje ključnih riječi vrlo su kvalitetan i važan saveznik u vašoj potrazi za inspiracijom za budući digitalni sadržaj. Takvi vam alati omogućavaju da detaljno saznate koje teme vaše korisnike zanimaju i što zapravo pretražuju kada su spojeni na internet. Možete dobiti točan i precizan uvid u broj pretraga određenih ključnih riječi i fraza – te stvarati sadržaj koji je na tragu toga što vaše korisnike zanima.
Super stvar kod takvih alata jest što možete dobiti približan uvid u to koliko je truda potrebno da biste dobili određen broj pretraga s web tražilica. Primjerice, možete vidjeti koliko se često mjesečno neka fraza googla pa na temelju toga izračunati koliko biste posjeta na dotični sadržaj dobili – ako uspijete ugrabiti 10% količine ukupnih mjesečnih pretraga. Na taj način automatski već unaprijed znadete za što se borite pa je i motivacija za stvaranje relevantnog sadržaja veća.
Relevantne pretrage kao primjer dobrih ideja
Kada već pričamo o relevantnom sadržaju jedna od taktika za dobivanje ideja svakako je i analiziranje relevantnih pretraga na web tražilicama. Primjerice, ako sada u Google ukucate neki pojam koji vas zanima – Google će vam predložiti koje još pojmove vrijedi pretražiti nakon vaše pretrage. To su pojmovi koje i sami korisnici često pretražuju – te mogu biti odličan input za stvaranje sadržaja.
Ako ste relevantne pojmove već pokrili glavnim člankom onda je možda bolje da taj korak preskočite – kako ne bi došlo do zasićenja sadržajem. No, relevantne pretrage super su pokazatelj što korisnike zanima i koje probleme žele riješiti. Doslovce možete vidjeti kako razmišljaju korisnici u vašoj niši i kakva rješenja zapravo traže putem interneta. Ako se vaš sadržaj uklapa u to – savršeno.
ChatGPT kao inspiracija, ali i saveznik kod stvaranja sadržaja
ChatGPT ima vrlo važnu ulogu u modernom stvaranju sadržaja jer zapravo daje super prijedloge, ali i pomaže u realizaciji stvaranja sadržaja. Dakle, u prvom slučaju ChatGPT vam može poslužiti kao mjesto gdje ćete pronaći prijedloge za ključne riječi i sadržaj koji želite stvarati. Dovoljno je samo da ChatGPT pitate koje teme zanimaju korisnike u vašoj niši – i on će vam dati vrlo detaljan uvid u to što korisnike zanima. Dakako, ovisno o vašem upitu – možete uvijek ići još detaljnije u potragu za idejama digitalnog sadržaja.
S druge strane, ChatGPT je zapravo alat koji će vam asistirati u stvaranju digitalnog sadržaja. Dovoljno je da ga zamolite da vam pripremi kratke informacije ili sadržaj o temi o kojoj ćete pisati – i on će to odraditi za vas. Ovisno o niši i bazi koju ima na raspolaganju – dati će vam duže i kraće odgovore, odnosno detaljnije ili relevantnije informacije. Na taj način možete znatno ubrzati proces pisanja sadržaja jer nećete trebati tražiti po internetu inpute za stvaranje vašeg sadržaja.
Vaša glava kao glavni saveznik za ideje
Nikada nemojte podcijeniti svoju glavu – kao kvalitetan izvor kreativnih ideja. Stručnjaci se slažu da moderni digitalni alati još uvijek ne mogu razmišljati kao ljudi, a posebice se to odnosi na kreativan dio. Računala i softver su satkani od baza unaprijed pripremljenih informacija i ne mogu razmišljati kreativno na razini ljudi. Dakle, imate prednost u odnosu na digitalne sustave i softverske alate.
Zastanite na tren i razmislite malo – što je to što vaše korisnike muči, odnosno koje probleme im trebate riješiti. Vjerujemo kako će se u vašoj glavi vrlo brzo pojaviti neka ideja – koja će vas potaknuti da istražujete dalje i dalje. U konačnici, vaš će mozak osmisliti neku detaljnu i kvalitetnu ideju koja će privući pažnju. Možete se osloniti i na razne alate nakon brainstormanja, no uglavnom to ni neće biti potrebno.
Ideje su jedno, no realizacija ideja nešto sasvim drugo. Kada pronađete ideje i inspiraciju – vrijeme je za stvaranje sadržaja. Budite kreativni, upotrebljavajte razne stilove i vrste sadržaja te se trudite dati vašim korisnicima rješenje problema. Nemojte zaboraviti da korisnici jedino što traže je koriste za sebe – i s tim ciljem stvarajte svaki novi digitalni sadržaj.