Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

8 koraka pokretanja uspješne web trgovine

Razmišljate o pokretanju web trgovine? Želite saznati na koje sve detalje trebate pripaziti prilikom pokretanja web shopa? Kako izgraditi uspješnu web trgovinu i na koji način mjeriti uspješnost? Kojim taktikama povećati broj kupaca i potrošnju na stranici?

Web trgovine kod nas su sve popularniji odabir kupaca, a odlazak u dućane zastupljen je u sve manjem broju. Istraživanja pokazuju kako u razvijenim zemljama veliki broj fizičkih trgovina zatvara svoja vrata, a umjesto njih ljudi hrle kupovati online.

Želite li ugrabiti dio tržišta sada je pravo vrijeme da otvorite svoju web trgovinu. U Hrvatskoj još uvijek ima dosta mjesta na tržištu, posebno za nišne web trgovine. Iskoristite priliku i investirajte u razvoj web trgovine, koja će vam donositi zaradu i kada ćete vi spavati.

Da bismo vam olakšali odluku oko otvaranja web trgovine u nastavku vam donosimo 8 koraka koji su iznimno važni želite li pokrenuti uspješnu online trgovinu. Dobro razmislite, odvagnite i odlučite se na daljnje korake.
 

#1 Razmislite o niši web trgovine

Činjenica je da ćete se teško boriti protiv velikih web trgovina na našem i stranom tržištu jer one iznimno puno novaca ulažu u marketing. Zbog toga je mudro razmisliti o otvaranju nišne web trgovine – koja neće prodavati sve i svašta, već će biti posvećena samo jednom dijelu tržišta (npr. lovci, tenisači, knjigoljupci, itd.)

Istina jest da ćete se definiranjem niše ograničiti na malen dio tržišta, no konkurencija će vam biti znatno manja. Također, kreativnim sadržajem lakše ćete doprijeti do ciljanih kupaca pa ćete lako izgraditi prednost nad ostalima. Dobro razmislite o niši vaše web trgovine i fokusirajte se na ona područja koja su vam zanimljiva jer ćete lakše naći motivaciju za razvoj web trgovine.

#2 Izradite detaljan plan

Bez konkretnog plana – ogromne su šanse da vaša web trgovina prodane. Ne dopustite to jer izraditi kvalitetan plan i nije toliko teško. Napravite plan koji pokriva važna područja web trgovine (razvoj, marketing, kvaliteta i kvantiteta proizvoda, nastup na tržištu) i postavite lako mjerljive ciljeve.
Vaš plan trebao bi sadržavati informacije o tome s koliko ćete proizvoda krenuti i kako ćete unapređivati vašu ponudu. Jasno, to je u bliskoj vezi s marketingom – pa definirajte koliko ćete novaca ulagati u marketing i kakve financijske rezultate priželjkujete. Razmislite o tome koliko ćete vremena ulagati u razvoj web trgovine te kako želite nastupati na tržištu. Dakako, ovo su samo neke osnove – vaš plan može biti znatno opsežniji.

#3 Definirajte ciljanog kupca

Izrazito važan korak kod stvaranja poslovnog plana za web trgovinu je definiranje ciljanog kupca. Razmislite tko je osoba koja će kupovati na vašoj web trgovini jer tako ćete znati kako nastupati na tržištu i koje marketinške taktike bi vam trebale donijeti najbolje rezultate.

Prodajete li ‘roze torbe’ – vaš idealni kupac možda je studentica (18-25 godina) koja obožava izlaske i koja veliki dio dana provodi za računalom/telefonom (listajući Facebook/Instagram), a u slobodno vrijeme čita ljubavne romane te posjećuje salone za uljepšavanje. Sve podatke o idealnom kupcu zapišite jer će vam trebati u optimizaciji web trgovine. Nakon što pokrenete web trgovinu, pratite tko su posjetitelji weba i prema tome mijenjajte karakteristike idealnog kupca.

#4 Napravite jednostavnu web trgovinu

Korisnici danas konzumiraju gomilu sadržaja, ali se njihova pažnja znatno smanjuje. Želite li zadržati pažnju korisnika trebate osmisliti jednostavnu web stranicu koja će se moći koristiti na različitim platformama jednako kvalitetno.

Istraživanja su pokazala kako ogroman broj korisnika odustaje od kupnje nakon što su proizvode već stavili u košaricu i krenuli na finaliziranje kupnje. Olakšajte korisnicima svaki korak kupnje na web trgovini i postanite poželjeno odredište za kupovanje. Ne zaboravite da danas većina korisnika istražuje internet preko pametnih telefona i da web mora biti optimiziran za male zaslone.

#5 Snimite fantastične fotografije (i video)

Činjenica je da fotografije prodaju! Biste li kupili neku stvar na internetu kada bi ona bila opisana samo tekstom, bez ijedne fotografije – vjerujemo da ne biste. Što bolje fotografije proizvoda imate, to je veća vjerojatnost da će se kupac odlučiti za kupnju.

Uz kvalitetne fotografije, važnu ulogu igraju i opisi proizvoda. Potrudite se i napravite detaljne i zanimljive opise koji će privući pažnju kupca i potaknuti na kupnju. Ako vam budžet to dopušta, napravite kvalitetne video snimke proizvoda koje prodajete – što bi također trebalo povećati interes korisnika.

#6 Izgradite povjerenje kupaca

Online kupci i dalje su prilično nepovjerljivi prema mnogim web trgovinama. Većina kupaca odlučuje se za kupnju na dobro poznatim web shopovima jer ne žele svoj novac baciti u vjetar prevarantima (kojih itekako ima). Želite li postići veći interes kupaca, morate izgraditi povjerenje.
Brendiranje ovdje igra važnu ulogu jer kada jednom stvorite prepoznatljiv brend – ljudi će vam vjerovati. Uz samo brendiranje, pametno je na webu jasno istaknuti oznake povjerenja – a koje možete dobiti od nadležnih udruga i firmi koje se bave ocjenjivanjem web trgovinama. Sve što će podići povjerenje kupaca – korak je u dobrom smjeru.

#7 Ulažite u marketing

Želite li izgraditi uspješnu web trgovinu – morat ćete ulagati u marketing. Naime, bez kvalitetnog marketinga nećete imati kupaca, a bez kupaca web trgovina će vam biti samo trošak. Srećom danas postoje društvene mreže na kojima je oglašavanje prilično jeftino – pa su potencijal kojeg trebate iskoristiti.

Definirajte koliko novca možete uložiti u marketing i s kojim ćete rezultatima prodaje biti zadovoljni. Ako proizvod vas košta 5 dolara, na oglašavanje proizvoda potrošite 2 dolara, a proizvod uspijete prodati za 10 dolara – zaradili ste 3 dolara. Vodite se ovakvom logikom i imajte na umu da je ulaganje u marketing ključ uspjeha web trgovine.

#8 Testirajte i optimizirajte

Online oglašavanje nudi vam vrlo detaljne statistike i u svakom trenutku možete znati koji oglasi su dobro podešeni, a koji vam ne donose rezultate. Želite li povećati broj prodaja na web trgovini, morate testirati i optimizirati oglasne kampanje.

Redovito provjeravajte kako se vaši oglasi ‘ponašaju’ i na temelju toga radite planove za dalje. Oglase koji su se pokazali kao ‘promašaj’ jednostavno pogasite, a preostali novac uložite u one oglase koji donose najbolje rezultate. S vremenom, vaš će web shop rasti i imat ćete još više novca za ulaganje u marketing – što će donijeti još bolje rezultate.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...