Instagram je jedna od najvećih i najbrže rastućih društvenih mreža današnjice, platforma koja okuplja više od milijardu korisnika, zato ne iznenađuje činjenica kako je glavna tema među Instagram korisnicima broj pratitelja. Ključ svakog uspješnog i kvalitetnog Instagram profila je veliki broj pratitelja, zato donosimo osam načina kako taj broj povećati.
1. Prilagodite vaš Instagram profil
Osnovna i najbitnija stvar u prikupljanju pratitelja (followera) je javnost Instagram profila. Potrebno je u opcijama isključiti “privatan račun”, jer korisnike privlači kada odmah mogu pregledati sadržaj i dobiti jasnu sliku o tome čime se bavi pojedini profil.
Nadalje, druga dva vrlo bitna faktora su profilna fotografija i opis profila. Upravo su te dvije stavke prvo što potencijalni pratitelji vide, pa je vrlo bitno da su zanimljive i kreativne. Također, zahvalno može biti koristiti fotografiju koja je prisutna i na vašim drugim društvenim mrežama, a opis treba biti sažet, kreativan i zanimljiv. Prostor predviđen za url link treba kvalitetno iskoristiti, jer je to jedino mjesto gdje se može koristiti link.
2. Relevantni hashtagovi su pola posla
Vaš cilj na Instagramu je redovito animirati vašu trenutnu publiku, istovremeno povećavajući broj pravih pratitelja. Objavljivanjem novih, kreativnih i zanimljivih fotografija ispunit će se prvi zahtjev, ali za rast, korištenje hashtagova je iznimno bitno. Hashtagovi na fotografijama omogućuju ljudima da lako pronađu vaše fotografije kada pretražuju određene pojmove.
Koje hashtagove treba koristiti? Baš kao i na Twitteru i drugim društvenim platformama, korisnici na Instagramu koriste određene hashtagove više nego ostale. Ako na svojim fotografijama upotrebljavate popularne hashtagove, veća ja vjerojatnost da ćete doći do novih pratitelja i postati popularniji.
Top 10 najpopularnijih i najboljih hashtagova na Instagramu:
- #love – korišten u više od 1.3 milijarde objava
- #instagood – korišten u više od 1.2 milijarde objava
- #photooftheday – korišten u više od 1.2 milijarde objava
- #tbt (Throwback Thursday) – korišten u više od 1.1 milijardu objava
- #beautiful – korišten u više od 1 milijarde objava
- #cute – korišten u više od 900 milijuna objava
- #happy – korišten u više od 900 milijuna objava
- #followme – korišten u više od 800 milijuna objava
- #me – korišten u više od 700 milijuna objava
- #selfie – korišten u više od 700 milijuna objava
Top 5 najčešće korištenih hashtagova u Hrvatskoj:
- #croatia – korišten u više 3 milijuna objava
- #hrvatska – korišten u više 2 milijuna objava
- #croatiancoast – korišten u više 1 milijun objava
- #splitcroatia – korišten u više 1 milijun objava
- #zagreb – korišten u više 1 milijun objava
Korištenje hashtagova je jedna stvar, a korištenje relevantnih hashtagova sasvim druga. Popularne oznake poput gore navedenih će vam vrlo vjerojatno donijeti lajkove i posjećenost, no neće dovesti do dugoročne aktivnosti, novih potencijalnih pratitelja, i onog najvažnijeg – prodaje.
Ako želite pravilno označavati svoje fotografije, morate pronaći i upotrijebiti najrelevantnije hashtagove. To u principu znači da pregledate svoj profil i brend te upotrijebite hashtagove koji ne samo da opisuju vaš brend, već su i traženi na Instagramu. Kako bi pronašli relevantne hashtagove, za početak se možete poslužiti raznim besplatnim alatima koje je moguće pronaći na Google Play trgovini.
Trik broj 1: Za svaku kategoriju (slika ili proizvoda) treba provesti maleno istraživanje, kako bi se moglo prepoznati koji su najpopularniji hashtagovi za tu kategoriju slika ili proizvoda. Treba osmisliti 10 do 15 popularnih hashtagova, te 5-10 popularnih hashtagova koji opisuju vlastiti brand, marku ili skupinu fotografija. Pohraniti ih negdje, te kombinirati i koristiti kroz svakodnevnu aktivnost na Instagramu.
Trik broj 2: Ako već neko vrijeme objavljujete na Instagramu i smatrate da niste iskoristili gore predložene mogućnosti i opcije, bez brige! Starije postove je moguće urediti i objaviti sa svojim novim popisima hashtagova. Hashtagove je korisno upotrebljavati i kod Instagram Stories, kako bi ih vidjeli korisnici koji prate određeni hashtag. Sada kada korisnici mogu pratiti hashtagove, vaše priče na Instagramu mogu vidjeti i ljudi koji prate određeni hashtag, ali i svatko tko samo pogleda.
3. Vrijeme objave sadržaja je jako bitno!
Osim dodavanja odgovarajućih hashtagova, svakako treba razmisliti i o vremenu objavljivanja sadržaja. Ključno je analizirati što za vas funkcionira, a što ne.
Uvid možete dobiti na svom Instagram računu, pod odjeljkom Analitika. Naravno, potrebno je određeno vrijeme za testiranje kojim danima i u kojem vremenskom periodu je ciljana publika najaktivnija. Dobro je imati pripremljen kalendar (timeline) koji će sadržavati točan datum i vrijeme objavljivanja planiranih objava.
Kao pomoć mogu poslužiti raznorazni alati za planiranje na društvenim mrežama, koji omogućuju zakazivanje i automatsku objavu u vremenu kad je vaša publika najaktivnija.
4. Promovirajte Instagram profil na drugim društvenim mrežama
Velika je vjerojatnost da osobe koje prate određeni sadržaj ili brand na Facebooku ili Twitteru, isti će pratiti i na Instagramu, zato je bitno svoj sadržaj promovirati i na drugim društvenim mrežama.
Zato, dijelite svoje Instagram objave i na ostalim društvenim mrežama, dodajte i povežite svoje profile maksimalno.
5. Koristite lokaciju na Instagramu
Na svoje postove postavite lokaciju, bilo da se radi o vašoj lokaciji ili lokaciji na kojoj je fotografija napravljena. Označite mjesto ili grad i time obuhvatite širi spektar potencijalnih pratitelja.
6. Koristite prave filtere
Instagram zajednica reagira na određene filtere bolje od drugih. Korištenje preferiranih filtera može utjecati na posjećenost vašeg profila i moguće potencijalne pratitelje.
5 najpopularnijih filtera:
- Clarendon – filter koji dodaje kontrast i zasićenost fotografijama, dajući im jasan i živahan izgled.
- Juno – filter koji dodaje toplu, zlatnu nijansu fotografijama, dajući im mekan i ugodan osjećaj.
- Lo-Fi – filter koji dodaje dubinu i sjene fotografijama, dajući im raspoložen i filmski izgled.
- Valencia – filter koji omekšava boje i dodaje toplu, vintage atmosferu fotografijama.
- Willow – filter koji desaturira boje i dodaje mekan, maštovit izgled fotografijama.
No, za vas su bitniji filteri koji su popularni među vašom publikom.
7. Preuzmite pratitelje vašeg konkurenta
Jedan od najboljih načina privlačenja novih pratitelja je istraživanje profila vaših konkurenata i interakcija s njihovim pratiteljima. Ti ljudi su već pokazali interes sličan onome koji vi prenosite, i samim time su izvrsni kandidati za vaše potencijalne pratitelje.
Kako učinkovito privući sljedbenike vašeg konkurenta?
Postoji nekoliko načina za interakciju s korisnicima, a što više truda uložite, to će vas više ljudi pratiti.
Tri su tipa moguće interakcije:
- Follow
- Like na fotografiju
- Komentiranje fotografije
Napomena: Iako je protivno pravilima Instagrama, određeni korisnici upotrebljavaju aplikacije koje proces naveden gore obavljaju automatski, i time postižu već broj pratitelja.
8. Metoda Follow/Unfollow
Ovu metodu koristi većina korisnika, a sastoji se u tome da zapratite određenog korisnika, u nadi da će taj korisnik zapratiti vas. Profile je moguće pronaći putem hashtagova, lajkova na drugim profilima, možete uzeti profile koji se označavaju pod određenom lokacijom itd. Opcije su brojne.
Ako se želite dodatno potruditi, osim što ste zapratili određenog korisnika, ostavite pokoji „like“ i komentar na sadržaj tog korisnika. Tako će korisnik dobiti obavijest i postoji velika šansa da će uzvratiti praćenje.
Neki korisnici će uzvratiti praćenje, a neki ne, ali će takvom metodom svakako vaš broj pratitelja rasti i rasti. Ne želite da vaš profil ima previše pratitelja čije praćenje nije uzvraćeno, zato treba ukloniti one koji vas ne prate, a vi pratite njih.
Ovdje vam najviše mogu pomoći razni appovi, koji vam pokazuju tko vas je prestao pratiti, a također daju i opciju da prestanete pratiti te ljude. Kombinaciju follow/unfollow ne treba raditi prečesto u danu da vas Instagram ne bi označio kao bota i dodijelio vam ban.