Kako ostvariti visoke pozicije na Google tražilici kroz pametno napisan i strukturiran sadržaj? Koja su SEO pravila koja nikada neće izaći iz mode i koja će uvijek pridonositi boljim pozicijama na SERP-u? Na što se fokusirati kod izrade novog sadržaja s ciljem rangiranja na Google tražilici?
Google algoritam često se mijenja pa tako mnogi webmajstori doživljavaju velike promjene na grafovima posjećenosti njihovih web stranica. Dakako, to se posebice odnosi na webmajstore koji se sadržajem fokusiraju na pridobivanje korisnika s Google tražilice.
U SEO svijetu postoji puno pravila i smjernica koje se nažalost vrlo često mijenjaju. Google algoritam sve češće penalizira neke vrste sadržaja pa je taktike stvaranja sadržaja uvijek potrebno prilagođavati novim pravilima. Doduše, u moru raznih nepoznanica postoji nekoliko savjeta koji će vrlo vjerojatno uvijek doprinositi boljim pozicijama na Google tražilici. Iako ništa nije sigurno, ovo je 5 SEO pravila koja Google vjerojatno nikada neće penalizirati:
Stvaranje novog sadržaja
Stvaranje novog sadržaja definitivno je jedna od aktivnosti koja nikada neće izaći iz mode. Svijet danas puno je drugačiji od svijeta prije 5 godina. Dakako, svijet danas još je znatnije drugačiji od svijeta prije 10, 15 i više godina. Činjenica jest da na Google tražilici baš i nećete pronaći sadržaj iz 2010. godine (osim ako to specifično ne tražite). Stari sadržaj pada dolje po pozicijama.
Stari sadržaj ne doprinosi korisnicima pa je samim time i niže rangiran na Google tražilici. Google je itekako svjestan da novi kvalitetan sadržaj ima puno važniju ulogu za same korisnike jer donosi svježe informacije koje se mogu primijeniti u modernom svijetu. Stari sadržaj više nije toliko popularan jer jednostavno ne donosi dovoljno relevantne informacije koje se mogu iskoristiti danas.
Stvaranje novog kvalitetnog sadržaja tako je jedno od 5 SEO pravila koje vrlo vjerojatno nikada neće dovesti do penaliziranja. Google algoritam voli novi sadržaj i samim time takav sadržaj rangira više na SERP-u. Također, Google voli kada starom sadržaju “udahnete” novi život, odnosno kada stari sadržaj nadogradite novim informacijama. Bilo kako bilo, novi sadržaj vrlo vjerojatno će vas pogurati ka vrhu Google tražilice.
Kreiranje više web sadržaja
Kada je u pitanju posjeta na web stranici – sve se zapravo bazira na jednostavnoj matematici. Što više sadržaja imate na web stranici, veće su šanse da će i broj posjeta biti veći. Naime, više sadržaja pruža vam više prilika za rangiranje raznih ključnih riječi i pojmova – pa možete s Google tražilice privući više korisnika. Dakako, nije samo važno stvoriti što više sadržaja – važno je da taj sadržaj bude i kvalitetan.
Web stranica koja ima svega 5 podstranica s 300 riječi – teško da može privući ogromnu posjećenost s Google tražilice. Naime, tako malena i štura stranica koja oskudijeva sadržajem – jednostavno nema dovoljno temelja da se rangira za različite ključne riječi. Ne pored drugih kvalitetnih stranica koje kroz svoje tekstove donose razne savjete i ideje za rješavanje korisničkog problema. Dakle, manjak sadržaja vodi vas izvan radara Google tražilice.
Više kreiranog sadržaja omogućuje vam rangiranje za puno veći raspon ključnih riječi. Ujedno vaš web raste u očima Google algoritma, posebice ako stvarate kvalitetan i popularan sadržaj. Teško je reći kako će se Google ponašati u budućnosti, no činjenica jest da više novog i kvalitetnog sadržaja nikada neće postati razloga da vas Google penalizira. Stoga, stvarajte sadržaj i budite kreativni.
Rješavajte probleme ljudi kroz sadržaj
U posljednjih 10-ak godina stvoreno je mnogo online sadržaja koji je u prvom planu imaju rangiranje na Google tražilici. Stvaratelji sadržaja kao da su izgubili fokus s činjenice da njihov sadržaj konzumiraju ljudi – pa su sve svoje nade položili u činjenicu da zadovolje Google SEO pravila. U svoj toj zbrci, nastalo je mnogo sadržaja koji nije pisan za ljude i ne rješava stvarne ljudske probleme.
Google u potpunosti razumije da sadržaj web stranica konzumiraju ljudi – i shodno tome algoritam usmjerava u pravcu kvalitete sadržaja za ljude. Dakle, nije bitno zadovoljiti SEO pravila, već se nametnuti kao sadržaj koji će najbolje riješiti neki ljudski problem. Posljednjih godina sve je primjetnije kako stvaratelji sadržaja sve više stvaraju sadržaj u fokusu na ljudima – što je definitivno dobar smjer za budućnost. Jer u konačnici vaš sadržaj čitaju ljudi – i vaš sadržaj treba rješavati probleme ljudi.
Kvalitetan sadržaj usmjeren na rješavanje problema ljudi – sjajna je taktika za visoke Google pozicije u budućnosti. Google algoritam s godinama postaje sve pametniji i ponaša se na način na kakav bi se ponašali ljudi. Dakle, algoritam sve bolje konzumira sadržaj na način na koji ga konzumiraju ljudi. Ako je vaš sadržaj dovoljno kvalitetan i detaljan da odgovori na pitanja i probleme ljudi – onda će biti dovoljno dobar da završi na vodećim pozicijama Google tražilice. Stvarajte sadržaj za ljude, a ne za Google.
Dokažite svoju stručnost kroz sadržaj
U stvarnom životu ne možete biti stručnjak za sve pa isto tako vaša web stranica ne možete biti “stručnjak” za sve. Iako se svestrani web portali često vrlo visoko rangiraju na Google tražilici, činjenica jest da Google voli stručnost – koju može iščitati kroz kvalitetu sadržaja na nekom webu. Ne možete biti vrhunska Katica za sve – ni u stvarnom životu, ni na web stranici. No, možete biti kvalitetna Katica u nekom stručnom uskom području (niši).
Nišni web portali posljednjih su godina u velikom porastu što nimalo ne čudi s obzirom da ljudi žele stručna odredišta za stručne informacije. Svjesni su da na sveobuhvatnim web portalima gdje se piše o glumcima, stanovima i starletama – ne mogu pronaći vrhunske informacije po pitanju primjerice zdravlja. Stoga, skloniji su birati nišne web portale koji su u potpunosti posvećeni samo temi zdravlja. Shodno tome, ponaša se i Google tražilica.
Google želi svojim korisnicima ponuditi najbolji mogući sadržaj. Kvaliteta sadržaja očituje se u stručnosti kreatora sadržaja, odnosno u detaljima koji razlikuju stručne od nestručnih kreatora. Primjerice, nišni web portal koji detaljno obrađuje temu tepiha ima puno veće šanse za kvalitetno rangiranje na temu tepiha – od nekog random web portala koji se bavi svime i svačime. Stručnost je itekako bitna i pokažite je kroz vaš kvalitetan sadržaj. Umjesto da budete svima sve – postanite ekspert u jednom uskom području. To je put prema vrhu Google tražilice.
Strukturirajte sadržaj za lakše korištenje
Sadržaj koji objavljujete na web stranicama mora biti strukturiran i jednostavan za čitanje. Istraživanja pokazuju da korisnici interneta danas imaju izuzetno malu pozornost i navikli su na stalno skrolanje zaslonima. Samim time, internet korisnici danas konzumiraju malo kvalitetnog sadržaja – ali konzumiraju sadržaj iz više izvora. Činjenica jest da će većina korisnika koja posjeti vaš web portal pročitati samo naslove i podnaslove – dok će tek rijetki pročitati sav tekst ispod naslova.
Kako biste korisnicima omogućili lakše snalaženje u sadržaju – potrebno je strukturirati sadržaj. Odvojite dijelove sadržaja koji smisleno trebaju biti odvojeni. Stavite naslove i podnaslove. Boldajte važne dijelove te istaknite oblikovanjem sadržaj koji želite naglasiti. Dakako, sve ukrasite fotografijama (i video zapisima). Doslovno, rastavite tekst na detalje koji će prije zapeti u oko krajnjeg posjetitelja vašeg weba.
Svjež, kvalitetan i strukturiran sadržaj s fokusom na rješavanje problema korisnika – ima vrlo velike šanse za visoko rangiranje na Google tražilici. Ne samo danas, već i u budućnosti. Kreirajte sadržaj na način da bude jednostavan i koristan ljudima u vašoj niši – i privući ćete pozornost i Google-a i ljudi. Budite kreativni i stvarajte s ljubavlju. Sretno.