Isplati li se koristiti email marketing za promoviranje biznisa i vlastitih digitalnih projekta? Koje su prednosti email marketinga i zašto je trenutno jedna od najpopularnijih metoda promocije u svijetu? Kakav je odaziv korisnika na promoviranje putem email marketinga?
Email marketing je u posljednjih nekoliko godina uvelike dobio na popularnosti. Kvalitetno osmišljen i odrađen email marketing može donijeti jako puno benefita biznisu ili projektu. U modernom digitalnom svijetu kojeg diktiraju razni algoritmi, email marketing predstavlja svojevrsnu alternativu gdje je vaša kreativnost ispred bilo kakvog algoritma.
Razmišljate li još uvijek o korištenju email marketinga – sada je pravo vrijeme da krenete s prikupljanjem email adresa vaših korisnika. U nastavku ćemo vam nabrojati i pojasniti čak 7 pozitivnih strana koje donosi promoviranje putem email marketinga:
Email marketing ne ovisi o algoritmima i promjenama istih
Društvene mreže danas su u potpunosti podređene razno raznim algoritmima koji namjerno smanjuju prirodan doseg poslovnih profila i stranica. Isto tako, web tražilice također ovise o algoritmima – koji su vrlo promjenjivi i često donose neka nova pravila i rangiranja.
S druge strane imamo email marketing koji nije ovisan o algoritmima. Kod email marketinga ne postoje nikakva softverska pravila koja bi diktirala pojavnost vaših emailova u digitalnim poštanskim pretincima korisnika. Jednostavno, svaki email koji pošaljete prema ciljanim korisnicima – trebao bi stići u inbox korisnicima. Samim time, email marketing je potpuno neovisan o algoritmima – i odupire se modernom trendu gdje uspjeh ovisi o novim programskim kodovima i logikama.
Uspjeh ovisi isključivo o vašoj kreativnosti i redovitosti
Uspjeh kod email marketinga je usko vezan uz ono što radite i koliko to kvalitetno radite. Odnosno, uspjeh kod email marketinga ovisi isključivo o vašoj kreativnosti i redovitosti. U igri gdje su algoritmi isključeni iz igre, čitav uspjeh zapravo ovisi o vama samima. Koliko ćete kvalitetno i redovito raditi na novim emailovima – toliko ćete dobiti i pozornosti vaših ciljanih korisnika.
Nekakav standard koji se utkao među male biznise i digitalne projekte jest slanje jednog promotivnog emaila tjedno. Valja naglasiti kako se putem tih emailova ne poziva nužno korisnike na kupnju. Emailovi uglavnom služe za dodatno informiranje i proširivanje znanja kupaca, a promotivne ponude šalju se jednom mjesečno ili čak i rjeđe. Samim time, za slanje emailova je potrebno strpljenje i redovitost. Što više kvalitetnih emailova tokom mjeseca pošaljete – veće su i šanse za uspjeh vašeg biznisa i projekta.
Email marketing se zapravo svodi na slanje tjednog ili mjesečnog newslettera. Korisnici od vas očekuju određenu redovitost i preciznost u slanju emailova – kako bi redovito dobili novu dozu edukacije, zanimljivosti, ali i ponuda. Kod emaila marketinga jedan isti email uglavnom šaljete na tisuće radnih email adresa – koje ste prethodno prikupili putem vašeg web-a ili neke druge digitalne platforme. No, iako šaljete tisuću emailova odjednom – proces slanja je poprilično pojednostavljen modernim alatima i softverskim rješenjima.
Jedno od takvih softverskih rješenja je i MailChimp – koji je ujedno i jedan od najpopularnijih online alata za slanje newslettera. Konkretno, unutar MailChimpa i ostalih sličnih alata – imate mogućnost jednostavnog vizualnog formatiranja emailova koje želite poslati. U svega nekoliko klikova možete dobiti željeni izgled emaila – koji će stići na email adrese vaših korisnika. Pisanje, formatiranje i slanje emaila – u pravilu je vrlo jednostavno i brzo.
Email marketing je potpuno mjerljiv
U digitalnom svijetu mnoge su stvari vrlo mjerljive pa nimalo ne čudi što o email marketing možemo vrlo precizno mjeriti. Konkretno, zahvaljujući naprednim alatima za slanje newslettera – možete vrlo precizno i detaljno izmjeriti gotovo svaki važan detalj email promocije. Prva od metrika koju možete izmjeriti svakako je broj korisnika koji su otvorili vaš novi poslani promotivni email.
Uz podatak koliko je korisnika vidjelo vaš email, unutar sustava mogu se vidjeti i razni drugi podaci. Korisnike možete segmentirati po određenim grupama i aktivnostima, a one najneaktivnije možete isključiti s liste – kako biste dobili što bolji odaziv zainteresiranih korisnika. Detaljno mjerenje aktivnosti korisnika email marketinga – sjajan je temelj za razvoj novih metoda i modela koji će privući pažnju vaših korisnika.
Novčana ulaganja su vrlo mala ili ih uopće nema
Email marketing je poprilično povoljan način promocije prema ciljanim korisnicima. Naime, većina servisa za slanje newslettera korisnicima nudi osnovni paket koji je uglavnom potpuno besplatan. Primjerice, možete slati 2-4 emaila mjesečno na adrese do 2000 korisnika potpuno besplatno. Dakako, sve što trebate uložiti je vaše vrijeme i trud – koji će biti posvećen stvaranju zanimljivih i primamljivih emailova koje će korisnici rado otvarati i čitati.
Za razliku od oglašavanja putem Google tražilice ili društvenih mreža (Facebook, Instagram, itd.), oglašavanje putem emaila nema dodatnih troškova. I dok na društvenim mrežama morate plaćati za gotovo svaki doseg do korisnika, na email marketingu doseg ovisi isključivo o vašim vještinama pisanja i stvaranja sadržaja. Dakako, ako imate veliku listu korisnika – tada ćete morati i nešto plaćati servisima za slanje newslettera. No, početni troškovi uglavnom su vrlo maleni – i sjajna prilika da vidite funkcionira li email marketing za vas.
Veliki doseg do ciljane grupe uz pravilno korištenje
Email marketing može biti odličan način promocije vaših proizvoda i usluga – ako pronađete način kako doprijeti do vaše ciljane grupe. Važno je znati da se kod email marketinga koriste emailovi korisnika koji su zapravo zainteresirani za ono što radite. Da bi vam uopće netko ostavio email morate se dokazati – kroz ekspertizu koja toj osobi koristi i donosi benefite u život.
S obzirom da se obraćate ciljanoj grupi korisnika i da email koriste gotovo svi svakodnevno – doseg email marketinga može biti čak do 50% pretplatnika na newsletter. Konkretno, čak 50% korisnika kojima pošaljete email – može taj isti email otvoriti i saznati zanimljive informacije iz emaila. Za razliku od primjerice Facebooka gdje je prirodni doseg manji od 3% (često i ispod 1%) – email marketing se čini kao odlična opcija. Ne samo da se čini, već to i jest.
Kvalitetno povezivanje s kupcima kroz email marketing
Jedna od glavnih prednosti email marketinga jest stvaranje lojalnosti korisnika. Naime, ako se svaki tjedan u točno određeni dan i točno određeno vrijeme pojavite u inboksu vaših korisnika i donesete im korisne informacije – to će korisnici itekako cijeniti. Dapače, stvoriti će određenu dozu lojalnosti – koja će nakon nekog vremena rezultirati povećanjem prodaje vaših proizvoda i usluga.
Email marketing omogućuje poprilično kvalitetno i svrsishodno povezivanje s ciljanim korisnicima – što otvara vrata novim uspjesima. Potrebno je samo redovito se pojavljivati na email adresi ciljanih korisnika – i kvalitetnim informacijama privući pažnju tih korisnika. Živimo u vremenima u kojima je lojalnost jako teško postići – no email marketing parira i toj činjenici. Stoga, izgradite svoju email listu – i iskoristite sve prednosti koje email marketing nudi.