Pratite nas

Web & IT

8 koraka pokretanja uspješne web trgovine

Objavljeno

-

Razmišljate o pokretanju web trgovine? Želite saznati na koje sve detalje trebate pripaziti prilikom pokretanja web shopa? Kako izgraditi uspješnu web trgovinu i na koji način mjeriti uspješnost? Kojim taktikama povećati broj kupaca i potrošnju na stranici?

Web trgovine kod nas su sve popularniji odabir kupaca, a odlazak u dućane zastupljen je u sve manjem broju. Istraživanja pokazuju kako u razvijenim zemljama veliki broj fizičkih trgovina zatvara svoja vrata, a umjesto njih ljudi hrle kupovati online.

Želite li ugrabiti dio tržišta sada je pravo vrijeme da otvorite svoju web trgovinu. U Hrvatskoj još uvijek ima dosta mjesta na tržištu, posebno za nišne web trgovine. Iskoristite priliku i investirajte u razvoj web trgovine, koja će vam donositi zaradu i kada ćete vi spavati.

Da bismo vam olakšali odluku oko otvaranja web trgovine u nastavku vam donosimo 8 koraka koji su iznimno važni želite li pokrenuti uspješnu online trgovinu. Dobro razmislite, odvagnite i odlučite se na daljnje korake.
 

#1 Razmislite o niši web trgovine

Činjenica je da ćete se teško boriti protiv velikih web trgovina na našem i stranom tržištu jer one iznimno puno novaca ulažu u marketing. Zbog toga je mudro razmisliti o otvaranju nišne web trgovine – koja neće prodavati sve i svašta, već će biti posvećena samo jednom dijelu tržišta (npr. lovci, tenisači, knjigoljupci, itd.)

Istina jest da ćete se definiranjem niše ograničiti na malen dio tržišta, no konkurencija će vam biti znatno manja. Također, kreativnim sadržajem lakše ćete doprijeti do ciljanih kupaca pa ćete lako izgraditi prednost nad ostalima. Dobro razmislite o niši vaše web trgovine i fokusirajte se na ona područja koja su vam zanimljiva jer ćete lakše naći motivaciju za razvoj web trgovine.

#2 Izradite detaljan plan

Bez konkretnog plana – ogromne su šanse da vaša web trgovina prodane. Ne dopustite to jer izraditi kvalitetan plan i nije toliko teško. Napravite plan koji pokriva važna područja web trgovine (razvoj, marketing, kvaliteta i kvantiteta proizvoda, nastup na tržištu) i postavite lako mjerljive ciljeve.
Vaš plan trebao bi sadržavati informacije o tome s koliko ćete proizvoda krenuti i kako ćete unapređivati vašu ponudu. Jasno, to je u bliskoj vezi s marketingom – pa definirajte koliko ćete novaca ulagati u marketing i kakve financijske rezultate priželjkujete. Razmislite o tome koliko ćete vremena ulagati u razvoj web trgovine te kako želite nastupati na tržištu. Dakako, ovo su samo neke osnove – vaš plan može biti znatno opsežniji.

#3 Definirajte ciljanog kupca

Izrazito važan korak kod stvaranja poslovnog plana za web trgovinu je definiranje ciljanog kupca. Razmislite tko je osoba koja će kupovati na vašoj web trgovini jer tako ćete znati kako nastupati na tržištu i koje marketinške taktike bi vam trebale donijeti najbolje rezultate.

Prodajete li ‘roze torbe’ – vaš idealni kupac možda je studentica (18-25 godina) koja obožava izlaske i koja veliki dio dana provodi za računalom/telefonom (listajući Facebook/Instagram), a u slobodno vrijeme čita ljubavne romane te posjećuje salone za uljepšavanje. Sve podatke o idealnom kupcu zapišite jer će vam trebati u optimizaciji web trgovine. Nakon što pokrenete web trgovinu, pratite tko su posjetitelji weba i prema tome mijenjajte karakteristike idealnog kupca.

#4 Napravite jednostavnu web trgovinu

Korisnici danas konzumiraju gomilu sadržaja, ali se njihova pažnja znatno smanjuje. Želite li zadržati pažnju korisnika trebate osmisliti jednostavnu web stranicu koja će se moći koristiti na različitim platformama jednako kvalitetno.

Istraživanja su pokazala kako ogroman broj korisnika odustaje od kupnje nakon što su proizvode već stavili u košaricu i krenuli na finaliziranje kupnje. Olakšajte korisnicima svaki korak kupnje na web trgovini i postanite poželjeno odredište za kupovanje. Ne zaboravite da danas većina korisnika istražuje internet preko pametnih telefona i da web mora biti optimiziran za male zaslone.

#5 Snimite fantastične fotografije (i video)

Činjenica je da fotografije prodaju! Biste li kupili neku stvar na internetu kada bi ona bila opisana samo tekstom, bez ijedne fotografije – vjerujemo da ne biste. Što bolje fotografije proizvoda imate, to je veća vjerojatnost da će se kupac odlučiti za kupnju.

Uz kvalitetne fotografije, važnu ulogu igraju i opisi proizvoda. Potrudite se i napravite detaljne i zanimljive opise koji će privući pažnju kupca i potaknuti na kupnju. Ako vam budžet to dopušta, napravite kvalitetne video snimke proizvoda koje prodajete – što bi također trebalo povećati interes korisnika.

#6 Izgradite povjerenje kupaca

Online kupci i dalje su prilično nepovjerljivi prema mnogim web trgovinama. Većina kupaca odlučuje se za kupnju na dobro poznatim web shopovima jer ne žele svoj novac baciti u vjetar prevarantima (kojih itekako ima). Želite li postići veći interes kupaca, morate izgraditi povjerenje.
Brendiranje ovdje igra važnu ulogu jer kada jednom stvorite prepoznatljiv brend – ljudi će vam vjerovati. Uz samo brendiranje, pametno je na webu jasno istaknuti oznake povjerenja – a koje možete dobiti od nadležnih udruga i firmi koje se bave ocjenjivanjem web trgovinama. Sve što će podići povjerenje kupaca – korak je u dobrom smjeru.

#7 Ulažite u marketing

Želite li izgraditi uspješnu web trgovinu – morat ćete ulagati u marketing. Naime, bez kvalitetnog marketinga nećete imati kupaca, a bez kupaca web trgovina će vam biti samo trošak. Srećom danas postoje društvene mreže na kojima je oglašavanje prilično jeftino – pa su potencijal kojeg trebate iskoristiti.

Definirajte koliko novca možete uložiti u marketing i s kojim ćete rezultatima prodaje biti zadovoljni. Ako proizvod vas košta 5 dolara, na oglašavanje proizvoda potrošite 2 dolara, a proizvod uspijete prodati za 10 dolara – zaradili ste 3 dolara. Vodite se ovakvom logikom i imajte na umu da je ulaganje u marketing ključ uspjeha web trgovine.

#8 Testirajte i optimizirajte

Online oglašavanje nudi vam vrlo detaljne statistike i u svakom trenutku možete znati koji oglasi su dobro podešeni, a koji vam ne donose rezultate. Želite li povećati broj prodaja na web trgovini, morate testirati i optimizirati oglasne kampanje.

Redovito provjeravajte kako se vaši oglasi ‘ponašaju’ i na temelju toga radite planove za dalje. Oglase koji su se pokazali kao ‘promašaj’ jednostavno pogasite, a preostali novac uložite u one oglase koji donose najbolje rezultate. S vremenom, vaš će web shop rasti i imat ćete još više novca za ulaganje u marketing – što će donijeti još bolje rezultate.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Google uklonio preko 500 malicioznih Chrome ekstenzija s Web Store-a

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Nakon dvomjesečne istrage, Google je uklonio više od 500 Chrome ekstenzija sa svoje službene Web trgovine s obzirom na to da je utvrdio da se radi o malicioznim komponentama. Ove ekstenzije su ubacivale maliciozne reklame (malwaretising) u korisničke sesije tijekom surfanja Internetom, piše ZDNet.

Maliciozni kod se aktivirao pod određenim uvjetima i redirektao je korisnike na specifične stranice. U nekim slučajevima, radilo se o affiliate linkovima ka legitimnim stranicama (kao što su Dell ili BestBuy), ali u većini slučajeva radilo se o destinacijama koje su sadržavale maliciozne komponente (programe zaražene virusima, stranice s malware komponentama, phishing stranice…).

Ova akcija je dio šire operacije za uklanjanje malware-a, koju Google aktivno provodi već dvije godine. Broj instalacija ekstenzija koje su sada uklonjene dostigao je više od 1.7 milijuna.

Mreže zlonamjernih Chrome ekstenzija postoje već dugo vremena. One obično služe za ubacivanje legitimnih oglasa unutar korisničkih sesija, pri čemu vlasnici ekstenzija ubiru prihod od prikazivanja i/ili klikova na te oglase. Ipak, do sada su se trudili da takvi oglasi ne budu nametljivi, kako ne bi izazivali korisnike da ih uklone. Ono što se u posljednje vrijeme promijenilo je da su ovakve ekstenzije često upotrebljavane da bi preusmjerile korisnike na web stranice, na vrlo grub i iritantan način, što je i nagnalo Google na ovu akciju.

Osim što su ekstenzije uklonjene iz trgovine, one su deaktivirane u browserima i označene su kao „zlonamjerne“, kako bi korisnici znali da ih je potrebno ukloniti.

Nastavi čitati

Web & IT

Facebook ugasio profile iz Rusije, Irana, Mjanmara i Vijetnama zbog miješanja u politiku

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Iz tvrtke Facebook javljaju kako je ugašeno više desetina lažnih profila na Instagramu i Facebooku, zbog stranog miješanja u politiku, i to iz Rusije, Irana, Mjanmara i Vijetnama.

Lažne vijesti i miješanje u unutarnju politiku

Kampanje su bile usmjerene na unutarnju politiku SAD-a i pobjedu nad Trumpom. S lažnih profila dijeljene su lažne vijesti o američkim izborima, kršćanstvu, američkoj imigracijskoj politici, ali i američko-iranskim odnosima.

Neki od profila pokušali su stupiti u kontakt s javnim ličnostima, kako bi ih objavljivali u različitim grupama i još mnogo toga. Facebook je naveo da je ovo stalni sigurnosni izazov za njih, i da konstantno rade na tome da se ovakvi profili uklanjaju s mreže.

Napadi dolaze i iz drugih država

U Rusiji je srušeno više desetina profila na Facebooku i Instagramu zbog kršenja sporazuma o vanjskoj politici, i ovo je pokazatelj da se Rusija nije odrekla trikova koje je koristila 2016. godine. U posljednje vrijeme s ruskih profila nisu stizale lažne vijesti i komentari o SAD-u i unutarnjoj politici, već o Ukrajini i Krimu, i to na ruskom, ukrajinskom i engleskom jeziku.

Istragom je Facebook došao do informacija da su deaktivirani profili povezani sa ruskim vojnim obavještajnim službama. Kad je u pitanju Iran, tu nisu mogli pronaći nikakvu vezu između države i propagiranog materijala, sugerirajući da bi ti napori mogli biti motivirani profitom, a ne politikom i špijunažom. I u Mjanmaru i Vijetnamu je zabranjen određen broj stranica i grupa, koje su sijale dezinformacije o telekomunikacijskim operaterima u Mjanmaru.

Nastavi čitati

Web & IT

Djeca čine čak trećinu internet korisnika

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Utorak se širom svijeta obilježavao Dan sigurnijeg interneta, a prema podacima UNICEF-a, djeca čine jednu trećinu od ukupnog broja internet korisnika.

Među najčešće rizike kojima su djeca izložena spadaju prikupljanje osobnih podataka, lažne vijesti, ugrožavanje privatnosti, zloupotreba u komercijalne svrhe i izloženost štetnim i uznemirujućim sadržajima.

UNICEF-ovo istraživanje “Siguran internet za cijelu obitelj” pokazalo je da manje od 10 posto djece uzrasta od 4 do 8 godina ne koristi digitalne uređaje, a da neka djeca pristupe internetu i prije svoje treće godine. Najčešća aktivnosti djece na internetu su konzumacija i reprodukcija video i foto sadržaja, slušanje glazbe i igranje video igara.

Podaci pokazuju da 80 posto školaraca provodi slobodno vrijeme uz igrice, te prema tome, ističu, digitalna tehnologija aktivno sudjeluje u oblikovanju načina na koji djeca komuniciraju.

Dan sigurnijeg interneta je kampanja započeta 2004. godine i obuhvaća najrazličitije teme, od cyber maltretiranja do korištenja društvenih mreža. Obilježava se u više od 150 država širom svijeta i fokusira se na aktualne teme koje se odnose na prisustvo na mreži. Pod sloganom “Zajedno za bolji internet”, kampanja ima za cilj ukazati na pozitivnu stranu novih tehnologija i načine za odgovornu upotrebu digitalnih platformi, a ove godine posebno je usmjerena na sigurnost djece na internetu.

Nastavi čitati

Preporučeno