Pratite nas

Web & IT

8 koraka pokretanja uspješne web trgovine

Objavljeno

-

Razmišljate o pokretanju web trgovine? Želite saznati na koje sve detalje trebate pripaziti prilikom pokretanja web shopa? Kako izgraditi uspješnu web trgovinu i na koji način mjeriti uspješnost? Kojim taktikama povećati broj kupaca i potrošnju na stranici?

Web trgovine kod nas su sve popularniji odabir kupaca, a odlazak u dućane zastupljen je u sve manjem broju. Istraživanja pokazuju kako u razvijenim zemljama veliki broj fizičkih trgovina zatvara svoja vrata, a umjesto njih ljudi hrle kupovati online.

Želite li ugrabiti dio tržišta sada je pravo vrijeme da otvorite svoju web trgovinu. U Hrvatskoj još uvijek ima dosta mjesta na tržištu, posebno za nišne web trgovine. Iskoristite priliku i investirajte u razvoj web trgovine, koja će vam donositi zaradu i kada ćete vi spavati.

Da bismo vam olakšali odluku oko otvaranja web trgovine u nastavku vam donosimo 8 koraka koji su iznimno važni želite li pokrenuti uspješnu online trgovinu. Dobro razmislite, odvagnite i odlučite se na daljnje korake.
 

#1 Razmislite o niši web trgovine

Činjenica je da ćete se teško boriti protiv velikih web trgovina na našem i stranom tržištu jer one iznimno puno novaca ulažu u marketing. Zbog toga je mudro razmisliti o otvaranju nišne web trgovine – koja neće prodavati sve i svašta, već će biti posvećena samo jednom dijelu tržišta (npr. lovci, tenisači, knjigoljupci, itd.)

Istina jest da ćete se definiranjem niše ograničiti na malen dio tržišta, no konkurencija će vam biti znatno manja. Također, kreativnim sadržajem lakše ćete doprijeti do ciljanih kupaca pa ćete lako izgraditi prednost nad ostalima. Dobro razmislite o niši vaše web trgovine i fokusirajte se na ona područja koja su vam zanimljiva jer ćete lakše naći motivaciju za razvoj web trgovine.

#2 Izradite detaljan plan

Bez konkretnog plana – ogromne su šanse da vaša web trgovina prodane. Ne dopustite to jer izraditi kvalitetan plan i nije toliko teško. Napravite plan koji pokriva važna područja web trgovine (razvoj, marketing, kvaliteta i kvantiteta proizvoda, nastup na tržištu) i postavite lako mjerljive ciljeve.
Vaš plan trebao bi sadržavati informacije o tome s koliko ćete proizvoda krenuti i kako ćete unapređivati vašu ponudu. Jasno, to je u bliskoj vezi s marketingom – pa definirajte koliko ćete novaca ulagati u marketing i kakve financijske rezultate priželjkujete. Razmislite o tome koliko ćete vremena ulagati u razvoj web trgovine te kako želite nastupati na tržištu. Dakako, ovo su samo neke osnove – vaš plan može biti znatno opsežniji.

#3 Definirajte ciljanog kupca

Izrazito važan korak kod stvaranja poslovnog plana za web trgovinu je definiranje ciljanog kupca. Razmislite tko je osoba koja će kupovati na vašoj web trgovini jer tako ćete znati kako nastupati na tržištu i koje marketinške taktike bi vam trebale donijeti najbolje rezultate.

Prodajete li ‘roze torbe’ – vaš idealni kupac možda je studentica (18-25 godina) koja obožava izlaske i koja veliki dio dana provodi za računalom/telefonom (listajući Facebook/Instagram), a u slobodno vrijeme čita ljubavne romane te posjećuje salone za uljepšavanje. Sve podatke o idealnom kupcu zapišite jer će vam trebati u optimizaciji web trgovine. Nakon što pokrenete web trgovinu, pratite tko su posjetitelji weba i prema tome mijenjajte karakteristike idealnog kupca.

#4 Napravite jednostavnu web trgovinu

Korisnici danas konzumiraju gomilu sadržaja, ali se njihova pažnja znatno smanjuje. Želite li zadržati pažnju korisnika trebate osmisliti jednostavnu web stranicu koja će se moći koristiti na različitim platformama jednako kvalitetno.

Istraživanja su pokazala kako ogroman broj korisnika odustaje od kupnje nakon što su proizvode već stavili u košaricu i krenuli na finaliziranje kupnje. Olakšajte korisnicima svaki korak kupnje na web trgovini i postanite poželjeno odredište za kupovanje. Ne zaboravite da danas većina korisnika istražuje internet preko pametnih telefona i da web mora biti optimiziran za male zaslone.

#5 Snimite fantastične fotografije (i video)

Činjenica je da fotografije prodaju! Biste li kupili neku stvar na internetu kada bi ona bila opisana samo tekstom, bez ijedne fotografije – vjerujemo da ne biste. Što bolje fotografije proizvoda imate, to je veća vjerojatnost da će se kupac odlučiti za kupnju.

Uz kvalitetne fotografije, važnu ulogu igraju i opisi proizvoda. Potrudite se i napravite detaljne i zanimljive opise koji će privući pažnju kupca i potaknuti na kupnju. Ako vam budžet to dopušta, napravite kvalitetne video snimke proizvoda koje prodajete – što bi također trebalo povećati interes korisnika.

#6 Izgradite povjerenje kupaca

Online kupci i dalje su prilično nepovjerljivi prema mnogim web trgovinama. Većina kupaca odlučuje se za kupnju na dobro poznatim web shopovima jer ne žele svoj novac baciti u vjetar prevarantima (kojih itekako ima). Želite li postići veći interes kupaca, morate izgraditi povjerenje.
Brendiranje ovdje igra važnu ulogu jer kada jednom stvorite prepoznatljiv brend – ljudi će vam vjerovati. Uz samo brendiranje, pametno je na webu jasno istaknuti oznake povjerenja – a koje možete dobiti od nadležnih udruga i firmi koje se bave ocjenjivanjem web trgovinama. Sve što će podići povjerenje kupaca – korak je u dobrom smjeru.

#7 Ulažite u marketing

Želite li izgraditi uspješnu web trgovinu – morat ćete ulagati u marketing. Naime, bez kvalitetnog marketinga nećete imati kupaca, a bez kupaca web trgovina će vam biti samo trošak. Srećom danas postoje društvene mreže na kojima je oglašavanje prilično jeftino – pa su potencijal kojeg trebate iskoristiti.

Definirajte koliko novca možete uložiti u marketing i s kojim ćete rezultatima prodaje biti zadovoljni. Ako proizvod vas košta 5 dolara, na oglašavanje proizvoda potrošite 2 dolara, a proizvod uspijete prodati za 10 dolara – zaradili ste 3 dolara. Vodite se ovakvom logikom i imajte na umu da je ulaganje u marketing ključ uspjeha web trgovine.

#8 Testirajte i optimizirajte

Online oglašavanje nudi vam vrlo detaljne statistike i u svakom trenutku možete znati koji oglasi su dobro podešeni, a koji vam ne donose rezultate. Želite li povećati broj prodaja na web trgovini, morate testirati i optimizirati oglasne kampanje.

Redovito provjeravajte kako se vaši oglasi ‘ponašaju’ i na temelju toga radite planove za dalje. Oglase koji su se pokazali kao ‘promašaj’ jednostavno pogasite, a preostali novac uložite u one oglase koji donose najbolje rezultate. S vremenom, vaš će web shop rasti i imat ćete još više novca za ulaganje u marketing – što će donijeti još bolje rezultate.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Ukidaju se prvotravanjske šale

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Ove godine velike IT firme neće objavljivati svoje prvotravanjske šale na društvenim mrežama.

Prethodnih godina Nokia, Microsoft, Google i puno drugih tvrtki nasmijavale su nas svojim zanimljivim prvotravanjskim šalama.

Izgleda da ove godine neće biti “aprililili”…

S obzirom na to da je koronavirus paralizirao veći dio svijeta, zamrznuo poslove i ljude poslao na rad od kuće, Google je odlučio ukinuti sve što se tiče prvotravanjskih šala. “Tijekom uobičajenih vremena prvotravanjske šale su naša tradicija i naše vrijeme kad slavimo to što smo nekonvencionalna tvrtka“, objavila je direktorica marketinga Google tvrtke Lorraine Twohill. “Ove godine to ćemo prekinuti, kako bi odali poštovanje svim onima, koji se bore protiv COVID-19 pandemije“.

Direktorica je objasnila da je prioritet tvrtke u ovom trenutku pomoć svima, koji su u borbi protiv koronavirusa, kao i da je najpametnije da prvotravanjske šale sačuvaju za sljedeći travanj, kad će pokazati koliko dovitljivi mogu biti kad su ovakve stvari u pitanju.

Twohill je iskoristila ovu priliku da istovremeno najavi pauziranje prvotravanjskih šala, ali i da kaže zaposlenima da ih ni sami ne prakticiraju u ime tvrtke i da prekinu rad na svom dijelu prvotravanjskih projekata, jer je Google poznat po velikom broju šala, koje ispucava tijekom dana na različitim platformama i u različitim proizvodima, koje ima.

I druge velike IT i tehnološke tvrtke ili su već najavile ili razmišljaju o ukidanju svojih prvotravanjskih šala, koje bi ove godine mogle biti previše za neke korisnike.

Nastavi čitati

Web & IT

Najpopularniji site za odrasle otključao premium usluge svima

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pornhub

Najpopularniji site za odrasle, Pornhub, iznenadio je mnoge kad je prije nekoliko tjedana u Italiji otključao Premium sadržaj za sve zbog koronavirusa.

Tada su se mnogi sjetili VPN mogućnosti i podešavali ih na Italiju kako bi mogli uživati u ovom sadržaju, ali sad to više nije potrebno.

Od sada Premium sadržaj svih rubrika, što znači i Full HD video otključan je svima, bez obzira na to gdje se nalazili. Od 24. ožujka svi korisnici imaju mogućnost prijaviti se na posebnom dijelu popularne stranice #StayHomeHub i gledati Premium sadržaje sljedećih 30 dana.

“Skoro milijardu ljudi je u zatvorenom prostoru širom svijeta zbog koronavirusa. Važno je da pružimo ruku i ugodan način da im vrijeme brže prođe”, izjavio je jedan od predsjednika PornHub sitea Corey Price. On je objasnio i to da će tako ljudi širom svijeta imati dodatan motiv da ostanu kod kuće.

Ova platforma za zabavu odraslih i financijski i materijalno pomaže u borbi protiv koronavirusa i već je uplaćena velika svota za Talijane i njihov zdravstveni sustav.

Nastavi čitati

Web & IT

Online pomoć u 24 pitanja: Francuska uvela internet test za koronavirus

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Naglašava se da u pitanju nije dijagnoza već procjena zdravstvenog stanja u situaciji epidemije koronavirusom.

Francusko ministarstvo zdravlja odobrilo je test kojim se putem interneta mogu provjeriti simptomi i mogućnost zaraze COVID- 19.

Francuski mediji navode da se od prošlog tjedna test nalazi na web stranici maladiecoronavirus.fr i sadrži 24 pitanja koja se odnose na simptome koje imaju ljudi koji su razvili bolest nakon zaraze koronavirusom.

Od korisnika se također traži da anonimno odgovore i na pitanja o svojoj težini, visini, starosti i daju dodatne informacije o njihovom općem zdravstvenom stanju.

Na kraju testa se daje preporuka trebaju li se obratiti liječniku, pozvati hitne službe ili se čini da je mala vjerojatnost da su zaraženi virusom.

Test putem interneta uveden je kako bi se u nedostatku fizičkih tekstova za koronavirus smanjio pritisak na francuske zdravstvene službe koje u trenutnoj situaciji dobivaju veliki broj nepotrebnih poziva građana zabrinutih za svoje zdravlje.

TV stanica France 24 javlja da je samo u subotu web stranicu posjetilo više od 2 milijuna ljudi od čega je 12 posto ispitanika pozvano da se obrate hitnim službama.

U Francuskoj je u nedjelju ukupno bilo 14.459 potvrđenih slučajeva koronavirusa i 562 smrtnih slučajeva povezanih s koronavirusom.

Nastavi čitati

Preporučeno