Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Affiliate vs oglasi – koji je način monetizacije bolji i profitabilniji?

super affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Razvijate web projekt i stigli ste do faze monetizacije projekta? Razmišljate je li bolje na web stranicu postaviti affiliate linkove ili standardne oglasne jedinice? Koja je razlika između affiliate i oglasa – te što se više isplati postaviti na web stranicu?

Razvoj web projekta mnogim se web majstorima svodi na ostvarivanje zarade putem web stranice. Rijetki su kreativci koji nemaju novčanih očekivanja od svojeg rada – pa su mnogi u potrazi za idealnim načinom monetizacije web projekta.

Danas u digitalnom svijetu imamo stotine i tisuće različitih načina monetizacije online projekata. Od prodaje oglasnog prostora, preko prodaje vlastitih ili tuđih proizvoda, pa sve do uzimanja provizije od posjeta. Načina za zaradu je zaista puno, no posljednjih su se godina u online svijetu isprofilirala dva temeljna načina zarade koje mnogi preferiraju – affiliate i klasični oglasi.

U nastavku teksta usporediti ćemo ta dva načina zarade i prikazati vam koji je način monetizacije bolji u kojoj situaciji. Također, ukratko ćemo objasniti kako funkcionira koji način monetizacije i koja financijska očekivanja možete imati od postavljanja affiliate linkova ili klasičnih oglasa. Evo to sve trebate znati od monetizaciji web projekta:

monetizacija projekta - affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Klasični oglasi kao najjednostavnije rješenje

Web portali prodaju oglasni prostor – otkada postoji internet. Dakako, tehnologije i veličine oglasnih jedinica su se izmijenile i prilagodile modernim trendovima – no način funkcioniranja oglasa održao se do dan danas.

Kada kažemo “klasični oglasi” mislimo na reklame koje se vrte na određenim pozicijama na web stranici. Uglavnom je to na vrhu web stranice, u sidebaru ili između različitih odlomaka u sadržaju web stranice. Dakako, pozicija klasičnih oglasa može varirati o željama vlasnika web stranica.

Klasični oglasi svakako su jedan od najjednostavnijih načina oglašavanja, ali s godinama njihova popularnost opada. Naime, ljudi su postali “imuni” na oglase koje primijete na web stranicama i jednostavno takvi oglasi donose sve manje efekta i profita. S druge strane, uz automatizirane sustave kao što je Google AdSense – postavljenje takvih oglasa na web stranicu je iznimno jednostavno i brzo.

rad na računalu affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Affiliate marketing kao vrlo popularan način monetizacije web stranica

Affiliate marketing već je jako dugo vremena prisutan u digitalnom svijetu, no njegova popularnost porasla je posljednjih godina – s porastom popularnosti web trgovina. Affiliate marketing zapravo se svodi na uzimanje provizije kada posjetitelj kupi neki proizvod (ili uslugu) od prodavača koji se nalazi na nekoj digitalnoj platformi.

Konkretno, vi na vašu web stranicu možete postaviti affiliate linkove do određenih proizvoda na Amazonu. Kada korisnik klikne na vaš link i kupi neki proizvod na Amazonu putem vašeg linka vi dobivate proviziju od te kupnje. Provizija na Amazonu jako varira pa možete dobiti od 1 do 20 posto provizije od kupnje određenih proizvoda.

Iako Affiliate zvuči kao puno bolja opcija od klasičnih oglasa, činjenica jest da affiliate marketing baš i nije poželjan u svakoj situaciji. Puni potencijal affiliate linkovi dobivaju kada imate web stranicu koja je usmjerena ka prodaji jer onda posjetitelji na vaš web već dolaze s željom za kupnjom određenih proizvoda, a vi ih samo preusmjeravate na prava mjesta – i pri tome ubirete djelomičnu proviziju od prodaje.

zarada online na web projektu
(Photo: Pixabay.com)

Oglasi su jednokratna opcija, ali vaš posjetitelji ne moraju kupovati proizvode

Klasični oglasi (npr. AdSense ili Ezoic) uglavnom donose zaradu kada korisnik klikne na njih i bude preusmjeren na web stranicu oglašivača. Dakako, postoje i opcije naplate po broju prikaza oglasa – ali su takve situacije puno rjeđe.

Važno je naglasiti kako su oglasi jednokratna opcija jer klik korisnika vrijedi samo jednom i ne donosi vam više nikakvu zaradu nakon tog jednog klika. Cijena po kliku znatno varira, posebice kada uspoređujemo balkanske i razvijene zemlje. Dakako, na engleskom i njemačkom tržištu može se zaraditi puno više od prikaza klasičnih oglasa.

Prednost klasičnih oglasa jest što vaš posjetitelj web stranice ne mora ništa kupiti da biste vi zaradili. Dovoljno je samo da klikne na određenu reklamu na vašoj web stranici – i vi dobivate novac za taj klik. Dakako, novčane svote uglavnom su dosta male – i zahtijevaju veliki broj posjetitelja ako želite zaraditi neki ozbiljan novac.

affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Affiliate je uglavnom trajniji i donosi dugoročnije rezultate

Affiliate se uglavnom bazira na linkovima koji u sebi nose poseban zapis koji jasno ukazuje na to da korisnik dolazi kupovati s vaše web stranice. Ovisno o affiliate programu i sustavu – linkovi s vašim podacima mogu trajati samo jednu sesiju (do zatvaranja web browsera) ili mogu trajati 1, 10 ili primjerice 90 dana.

Kada vaši linkovi traju 90 dana to je super stvar za vas jer u tom periodu možete zarađivati novac – bez da uvijek iznova šaljete posjetitelja vašeg weba na affiliate mrežu. Samim time, možete zarađivati novac bilo kada u trajanju vašeg linka – ali je važno da korisnik nešto kupi na web stranici affiliate mreže.

Konkretno, vi na vašu web stranicu postavite link do nekog proizvoda – na koji vaš posjetitelj može kliknuti. Kada klikne i otiđe kupiti nešto na web stranicu vašeg affiliate partnera – vi za svaku kupnju dobivate određenu proviziju. Što je trajanje linka duže – i šanse za zaradom su uglavnom veće.

oglašavanje na web stranici
(Photo: Pixabay.com)

Oglasi narušavaju izgled web stranice, ali su pogodni za klasičan web

Činjenica jest da oglasi mogu narušiti izgled web stranice, posebice ako se odlučite za automatsko pozicioniranje oglasa. Pretjerate li s učestalošću prikaza oglasa, vaše će web korisnicima izgledati napadno – i vrlo vjerojatno će uskoro “pobjeći” s web stranice.

Iako putem sustava (npr. AdSense) možete utjecati na to koji će se oglasi prikazivati na vašem webu, dugotrajno optimiziranje uzeti će vam puno vremena, ali i smanjiti potencijalnu zaradu. S druge strane, manjak optimiziranja će narušiti izgled web stranice – i dovesti do zbunjivanja vaših posjetitelja.

Bez obzira na mnogobrojne negativne strane, klasični su oglasi povoljan odabir ako imate klasičan web koji nije usmjeren na prodaju – već na izvještavanje. Želite li ostvariti neku kvalitetnu zaradu od prikaza oglasa – trebati ćete veliki broj posjetitelja na web stranici i fokus na svjetsko tržište (na jedan od popularnih svjetskih jezika).

super affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Affiliate kao sjajan način zarade za web stranice usmjerene prodaji

Ako razvijate web stranicu koja promovira određene proizvode i usluge – onda je affiliate poželjno rješenje. Zarada uz affiliate sustave uglavnom je puno veća – ako se sustavi kvalitetno podese. Affiliate je odličan način monetizacije (za strana tržišta) ako vaš web ima tematiku usmjerenu ka kupnji, odnosno prodaji nekih konkretnih proizvoda.

Prednost affiliate sustava svakako je to što vizualno ne narušavaju web stranicu. Iako mnogi affiliate sustavi imaju svoje bannere i razne oglasne jedinice, vaša affiliate monetizacija može se svoditi na postavljanje linkova unutar teksta. Na taj način nimalo ne narušavate vizualni dojam web stranice.

Ipak, valja biti odmjeren kod postavljanja affiliate linkova jer previše linkova narušava ugled web stranice u očima Google-a i ostalih web tražilica. Google ne voli suhoparne affiliate web stranice i potrebno je miksati s raznim vrstama sadržaja – kako bi se održala dobra pozicija na Google tražilici. Unatoč svemu, affiliate se u mnogim slučajevima pokazuje kao bolje i profitabilnije rješenje – od klasičnih oglasa na web stranici.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...