Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

SEO plan za uspjeh: Kako napraviti SEO plan koji će donijeti super rezultate?

SEO plan i uspjeh

Zašto je važno kvalitetno planiranje SEO aktivnosti? Koje su najvažnije stavke SEO plana i kako napraviti kvalitetan plan za uspješne rezultate? Kako istražiti konkurenciju i ključne riječi te zašto je važno planirati backlinkove i sadržaj?

SEO je već godinama jedna od najpopularnijih marketing metoda koja se koristi za privlačenje novih posjetitelja na web putem web tražilica. Pomno razrađenim SEO metodama nastoji se podići razina kvalitete web stranice kako bi je Google (i ostale tražilice) što bolje rangirale na rezultatima pretraživanja.

Prije nego krenete s ostvarivanjem SEO rezultata potrebno je napraviti barem okviran plan kojeg ćete se držati u kasnijim fazama. Dakako, plan uvijek možete prilagođavati novo-nastaloj situaciji, no nikako ne krečite bez plana. Evo nekoliko savjeta kako pripremiti kvalitetan SEO plan:

Istražite ključne riječi i fraze kojima ćete stići do vrha tražilice

Cilj SEO marketinga jest dostići što više pozicije na Google tražilici (i ostalim web tražilicama). Dakle, primarni je cilj biti na prvom mjestu za što više pojmova na Google tražilici. Iako se zadatak čini jednostavan, to nije nimalo lako i jednostavno – posebice kada imate snažnu konkurenciju na web tražilicama.

Istraživanje ključnih riječi i ključnih faza je prvi ozbiljni korak izrade SEO plana. Ključna riječ je primjerice “riba”, a ključna fraza je “morska riba” ili “svježa morska riba”. Ako je vaša tvrtka ili web stranica posvećena prodaji morske ribe – prije navedeno su potencijalne riječi za koje želite biti visoko na Google tražilici.

Kod planiranja i istraživanja ključnih riječi možete se koristiti raznim alatima. Jedan od najpopularnijih alata za primarnu analizu ključnih riječi je Google Keyword Planner. Upisivanjem ključne riječi ili fraze taj će vam alat pokazati koliko se često riječ/fraza pretražuje na Google tražilici.

Vaš je cilj istraživanja ključnih riječi pronaći što više riječi ili fraza s velikim brojem mjesečnih pretraživanja. Takve su pretrage vrlo popularne i donijeti će vam mnoštvo prometa na web stranicu. Dakako, ako je konkurencija u glavnim ključnim riječima/frazama žestoka – onda se možete okrenuti pozicioniranju za manje tražene ključne fraze (npr. “svježa morska riba Zadar”).

Istražite konkurenciju i napravite listu najboljih ključnih riječi/fraza

Nakon što se napravili listu s najtraženijim ključnim riječima i frazama, vrijeme je da detaljno proanalizirate što radi vaša konkurencija. Konkretno, važno je saznati za koje od prije pronađenih riječi i pojmova se “natječu” i vaši konkurenti te na koji način to rade.

Primjerice ključna riječ riba sasvim sigurno ima puno mjesečnih pretraživanja, ali ujedno i puno konkurencije koja se natječe upravo za taj pojam. Sve ribarnice žele biti prve na Google tražilici za pojam “riba”. Samim time, takve jake pojmove je ponekad dobro izbjegavati – pogotovo ako analizom konkurencije ustanovite da su konkurenti vrlo uporni u pozicioniranju za te jake pojmove.

Koliko je konkurentima neka ključna riječ ili pojam važan lako ćete razaznati već iz nekoliko glavnih parametara. Ako se ključna riječ ili fraza nalazi na početku rezultata pojedinih pretraga, ako se nalazi u linku i ako se nalazi u kratkom opisu ispod naslova. U slučaju da se ključna riječ nalazi u svim trima parametrima – budite sigurni da se konkurenti natječu za zauzimanje prvog mjesta na Google tražilici za tu riječ.

Dodatnom analizom možete ustanoviti neke druge važne stvari koje će vam dati dojam isplati li se “boriti” za neku ključnu riječ. Primjerice, ako su tekstovi o pojedinom pojmu (npr. riba) dugi, ako učestalo sadrže ključnu riječ/frazu u tekstu, ako je ključna riječ/fraza u alt tagovima fotografija, itd. Sve to ukazuje da je konkurencija za tu ključnu riječ žestoka, pogotovo ako ima puno rezultata na Google-u.

Vaš je cilj pobijediti konkurenciju na nekoliko jakih ključnih riječi/fraza i na što više manje traženih ključnih riječi/fraza. Probijanje na jakim ključnim riječima i frazama će ići sporo, no strpljenje i upornost su ključevi SEO uspjeha. S druge strane, manje tražene ključne riječi imaju manje pažnje konkurencije pa ćete se za takve ključne riječi/fraze puno lakše probiti do vodećih pozicija na Google tražilici. Napravite listu ključnih riječi/fraza za koje se želite boriti.

Izračunajte unaprijed parametre uspjeha i odredite ciljeve

SEO daje spore, ali dugoročne rezultate. Baš zbog toga je jako važno imati kvalitetan SEO plan kojeg ćete se držati tijekom budućih tjedana, mjeseci i godina. Ipak, SEO je u pravilu jednostavna matematika, koja dakako ima određena odstupanja – ali vam može unaprijed pokazati gdje ćete biti za nekoliko mjeseci ili godina.

Zanimljivo, nijedna ozbiljna SEO agencija ne može vam obećati da ćete biti broj 1 za neki ključni pojam – jer to jednostavno nije moguće odrediti. Google je kompliciran, a za pristizanje na prva mjesta potrebno je jako puno vremena, truda i znanja. Ipak to je i pozitivna stvar jer kada jednom dođete na vodeće pozicije Google tražilice – tamo ćete se dugo zadržati.

Računica SEO uspjeha bazira se na određenim prognozama poduprtim s količinom truda i sadržaja koji ćete stvarati. Konkretno, ako objavite jedan jedini članak od 300 riječi na web stranici – teško da ćete rangirati za bilo koji značajan pojam na Google-u. No, ako primjerice napišete 200 članaka na određenu temu – Google će vas vjerojatno početi smatrati pouzdanim izvorom informacija.

Taktike u pozicioniranju jako se razlikuju od projekta do projekta, no kvalitetan sadržaj glavni je okidač koji dovodi do visokih pozicija na Google tražilici. Ako primjerice izračunate da vam prva pozicija za određeni pojam može donositi 3 posjete dnevno – onda vam treba 100 takvih članaka za različite ključne riječi kako biste dosegli broj od 300 posjeta dnevno s Google tražilice. Vodite se takvom računicom i nećete pogriješiti. No, imajte na pameti da neće svi kliknuti baš na vaš rezultata – bez obzira što se nalazili na vrhu pretraga (na dnu skoro nitko neće kliknuti na vaš rezultat).

Pripremite plan sadržaja i izgradite temelj SEO uspjeha

Plan objavljivanja sadržaja vjerojatno je najvažniji dio SEO plana. Naime, kada isplanirate učestalost i kvalitetu sadržaja koji ćete objavljivati na web stranici – već imate dobar temelj za buduće uspjehe. Nažalost, bez kvalitetnog plana objavljivanja sadržaja – vaša će nadanja za dobrim pozicijama vrlo brzo ispariti jer nećete biti redoviti u objavljivanju.

Ako ste u prvom koraku istražili najbolje i najtraženije ključne riječi i fraze, u drugom koraku izbacili one za koje se žestoko natječe vaša konkurencija i u trećem izračunali koliko vam sadržaja treba za željeni uspjeh – sada je vrijeme za konkretan plan sadržaja.

Imate ključne riječi i fraze, imate količinu sadržaja koja vam je potrebna u narednom mjesecu ili godini – i sada to trebate uobličiti u konkretan plan. Prilikom izrade plana sadržaja računajte na to da stvarate relevantan sadržaj koji ćete moći međusobno linkati u svakom novom članku. Relevantne teme voditi će korisnike web stranice na razna mjesta na web stranici i time ćete podići kredibilitet same stranice (i vrijeme zadržavanja korisnika).

Uklopite SEO plan u vaš mjesečni i godišnji budžet

Osim stvaranja vlastitog kvalitetnog sadržaja baziranog na analizi ključnih riječi i konkurencije – važno je paralelno stvarati i backlinkove. Linkovi su to koji drugih web stranica vode na važu web stranicu – što Google prepoznaje kao znak da je vaša web stranica relevantna i kvalitetna. Što više relevantnih linkova s jakih web stranica imate – to su veće mogućnosti da će vaša web stranica brže postizati SEO uspjeh.

Gradnja backlinkova, ali i stvaranje novog sadržaja – zahtjeva puno vremena, truda i novaca. SEO nikada nije mala investicija, ali nakon kvalitetnih ulaganja donosi dugoročne rezultate. Nakon nekog vremena Google vas počne gurati prema vrhu pa više ne trebate toliko puno ulagati u SEO.

Sve što smo prije naveli morate nekako uklopiti u vaš SEO budžet. Pisanje sadržaja i izgradnja backlinkova mogu biti izuzetno skupe aktivnosti pa taj dio dobro promotrite i pronađite odgovarajuća rješenja. Uložite u početku pokoju stotinu ili tisuću kuna više – kako biste što prije imali što bolje rezultate. Ne zaboravite da ljudi koji na Google tražilici kliknu na vaš rezultat – su prije toga tražili upravo to što vi nudite. Stoga, takvi su posjetitelji iznimno vrijedni i mogu potrošiti puno novaca na vaše proizvode i usluge. Izradite vaš SEO plan i krenite ostvarivati uspjeh.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...