Google već četiri godine sprema Chrome “Manifest V3”, a riječ je o novom API-iju za proširenja koji bi trebao ograničiti rad mnogih, ako ne i svih, proširenja za blokiranje reklama.
Nije tajna da su reklame mnogima primarni izvor zarade, pa to što ih mnogi ne vide predstavlja problem za oglašivače, posebice za one velike poput tvrtke Google. Manifest V3 trebao bi se pojaviti u siječnju 2023. godine, što znači kraj za sva ona proširenja koja rade na Manifest V2. Iz tvrtke su najavili da je Manifest V3, kada su proširenja u pitanju, jedna od najvažnijih promjena u posljednje vrijeme.
Ažuriranje koje će ograničiti proširenja za blokiranje reklama je u najmanju ruku kontroverzno, s obzirom da je Google najveća svjetska tvrtka za oglašavanje. S druge strane, iz tvrtke navode da je ažuriranje usmjereno boljoj zaštiti privatnosti i sigurnosti, piše Ars Technica.
Mnogi developeri već rade na rješenjima, a još uvijek nije poznato o čemu se točno radi. Tehnološki stručnjaci navode da ovaj potez tvrtke Google predstavlja rizik, ali i veliko iznenađenje, jer bi ovakva odluka mogla ozbiljno ugroziti broj korisnika koje Chrome preglednik ima na tržištu.