Zašto je domena važan temelj mnogih online biznisa? Isplati li se uložiti veće svote novca u kvalitetnu domenu? Donosi li kvalitetna domena trajnu vrijednost vašem digitalnom biznisu i kako?
Domena je temelj gotovo svakog ozbiljnog i kvalitetnog web projekta. Kvalitetna domena dobro će kotirati na Google tražilici, a ujedno ćete je i lako brendirati prema krajnjim korisnicima. Stoga, mnogi su stručnjaci mišljenja na na kvalitetnoj domeni ne treba štedjeti.
Mnoge svjetske kompanije i pojedinci ulažu veliki novac u kupnju top domena. Ponekad, domene se prodaju za cifre puno veće od 10.000 eura. Razmišljate li i vi o kupnju domene i koliko novaca investirati u domenu – svakako pogledajte savjete ispod u tekstu:
Zašto ne štedjeti novac na domeni?
Domena je temelj vašeg digitalnog projekta. Sve što radite zapravo se oslanja na domenu vaše web stranice. Domena je početna točka, ali i najvažnija odrednica vašeg digitalnog online projekta.
Na kvalitetnoj domeni ne biste trebali štedjeti novac – jer će o domeni ovisiti vaš uspjeh s projektom u budućnosti. Dakako, domena nije dovoljna jer će ljudi na vašu web stranicu dolaziti zbog sadržaja i informacija koje ćete nuditi. No, lako pamtljiva i kvalitetna domena vam može uvelike olakšati posao stvaranja uspješnog digitalnog projekta.
Mnoge kompanije i pojedinci u svojim “riznicama” čuvaju mnoge kvalitetne domene koje kasnije ili iskoriste za vlastite projekte ili prodaju po puno većoj cijeni. Domene s vremenom uglavnom ne gube na vrijednosti – već njihova vrijednost raste. Samim time, domena je mudro ulaganje u budućnost.
I dok se klasične domene mogu nabaviti već za nekoliko eura, nerijetko se događa da popularni brendovi i pojedinci za domene izdvajaju puno veće svote. U Hrvatskoj se domene također znaju prodavati za više od 10.000 eura – pogotovo ako se radi o nekim jakim i popularnim domenama. Stoga, kvalitetna domena ne može biti loša investicija.
Lako pamtljiva domena privlači nove korisnike
Kvalitetne domene imaju nekoliko važnih zajedničkih točaka. Prije svega, većina kvalitetnih domena su relativno kratke i jasno ukazuju na stvar, uslugu ili brend o kojem pričaju. Stoga, kupnja kraće domene uvijek će biti bolji izbor – jer će takva domena biti lakše pamtljiva krajnjim posjetiteljima web stranice.
Domena bi korisnika trebala asocirati na temu s kojom je povezana. Primjerice, korisnik će odmah znati da se iza domene jabuka.hr krije neki web projekt posvećen jabukama. Dok će iza domene zlatnesorte.hr trebati odgonetavati koja se vrste sadržaja skriva iza te domene.
Prednost lako pamtljivih domena je u tome što su korisnicima puno jednostavnije za buduće korištenje. Odnosno, korisnici će teško zapamtiti neku kompliciranu i dugu domenu jer njihov mozak teško pameti detalje poput domene. No, ako će vaša domena biti kratka i lako pamtljiva – korisnik bi u budućnosti mogao bez razmišljanja ukucati direktno vašu domenu u pretraživač. Što je pobjednička situacija za vas.
Kvalitetna domena vodi vas ka lakšem brendiranju
Kvalitetne domene puno je lakše brendirati, nego li domene koji korisnicima nisu lako pamtljive. Da budemo jasni, većina kratkih domena (domene do 4 slova) uglavnom su već zauzete jer se takve domene lako pamte i brendiraju. Stoga, danas možete birati između domena od 4+ slova ili pripremiti ogromnu svotu novaca kako biste ugrabili neku jako kratku domenu.
Iako u vašoj trenutnoj situaciji na domene ne gledate tako – činjenica je da su domene vrlo važan čimbenik brendiranja vašeg budućeg online biznisa. Domena je ime i prezime, početak i kraj vašeg biznisa. Korisnik ne shvaća što se događa u pozadini vaše web stranice – i jedini prepoznatljivi i upravljivi dio web stranice zapravo je domena.
Kada imate lošu i kompliciranu domenu – takvu će domenu korisnici teško zapamtiti. Samim time, komplicirane se domene teško brendiraju – i morati ćete uložiti puno više truda i snaga da biste od domene stvorili prepoznatljivi brend. Vama je dakako cilj da proces brendiranja bude što jednostavniji – pa samim time trebate kvalitetnu, kratku i lako pamtljivu domenu.
Da bi se domena mogla lako brendirati možete ići u dva smjera. Prvo, da vaša domena predstavlja stvarnu stvar/uslugu o kojoj će biti sadržaj (npr. jabuka.hr) ili da vaša domena asocira na naziva vašeg postojećeg brenda (npr. geek.hr). Sve mimo tih dvaju smjerova je uglavnom promašena taktika – jer dodatno zbunjuje korisnike. Dakle, za brendiranje koristite ili naziv stvari/usluge koju prodajete ili točni naziv vašeg brenda.
Razlika između lokalnih i globalnih domena
Jedna od najvažnijih karakteristika prilikom odabira domene je obratiti pažnju ciljate li na lokalno ili globalno tržište. Primjerice, ako ciljate na lokalno tržište mudar je izbor odabrati nastavak domene pojedine države u kojoj želite prodavati vaše proizvode ili usluge. Konkretno, primjer za lokalne domene su: .hr, .si, .rs, .hr, .me, itd. Takve domene ciljaju na lokalne korisnike i krajnji ih korisnici doživljavaju kao svoje – i odmah je jasno da se radi o sadržaju na lokalnom jeziku.
S druge strane, ciljate li na globalne korisnike – potrebno je razmisliti o domenama s popularnim nastavcima kao što su .com, . net, .org, itd. Kod takvih globalnih domena korisnik očekuje sadržaj namijenjen globalnoj razini – uglavnom i na više jezika. Dakako, na globalnoj domeni možete postaviti i lokalni sadržaj – ako ciljate na više zemalja iz regije.
Prednost lokalnih domena je u tome što je puno manja konkurencija pa ćete puno lakše pronaći domenu koja će odgovarati vašem projektu. Ujedno, korisnici će prilikom korištenja lokalne domene imati više povjerenja u vaš sadržaj jer će znati da je nastavu u vašoj zemlji ili regiji. S druge strane, kvalitetne globalne domene je puno teže pronaći jer su mnoge od njih već zauzete i u upotrebi. No, sve o tome saznati ćete pretraživanjem registara domena.
Kvalitetna domena se kasnije lako može prodati
Domene su roba. Ljudi kupuju domene, koriste, a kasnije ih prodaju. Istekle domene sve su popularnije među digitalnim stručnjacima jer donose određene prednosti u odnosu na potpuno nove domene. Domene koje su nedavno bile u upotrebi i imale kvalitetna sadržaj – vjerojatno su dobile i određene backlinkove što im donosi vrijednost po pitanju SEO rangiranja. Takve se domene uglavnom prodaju po nekoliko tisuća eura – pogotovo ako se radi o globalnim domenama.
U modernom digitalnom svijetu domene imaju vrijednost – i itekako su tražena roba. Ako ponekad naletite na neku kvalitetnu domenu koja vam zvuči odlično – možda biste je trebali kupiti. Domena teško da će izgubiti na vrijednosti – već ćete ja kasnije uglavnom moći prodati za veći novac. Dakako, samo ako se radi o kvalitetnoj domeni – za koju će netko potencijalno biti zainteresiran.
Domene mogu biti dobra investicija – ali trebate kvalitetno ulagati. Pogotovo ako kupujete lokalne domene. Na domaćem se tržištu baš i ne vodi puno sporova i preprodaja domene – s obzirom da je još puno slobodnih domena. No, na stranim tržištima gdje su mnoge domene već zauzete – kvalitetna domena vrijedi jako puno. Stoga, na kvalitetnim stranim domenama možete zaraditi ozbiljan novac – pogotovo ako ulažete pametno i smisleno. Sretno s odabirom domena.