Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Web & IT

Facebook uvodi kronološki prikaz objava: Vraća li se veliki organski doseg Facebook stranica i grupa?!

Foto: Pixabay

Vraća li Facebook nakon dugo godina mogućnost kronološkog prikaza sadržaja na NewsFeed-u? Što vraćanje takvog poretka objava znači za prirodni doseg Facebook stranica i grupa? Mogu li vlasnici Facebook stranica i grupa vratiti popularnost i maksimalno iskoristiti potencijal koji se ukazuje? Žele li korisnici uopće više vraćanje na kronološki redoslijed objava?

Zbrka na Facebook NewsFeed-u

Mnogi su domaći korisnici posljednjih dana primijetili zbrku na svojem Facebook profilu. Naime, na NewsFeed-u su se počele prikazivati razne objave Facebook stranica (koje korisnici čak nisu ni lajkali), što je pomalo neuobičajeno u vremenima kada je doseg Facebook stranica drastično malen. Neki su korisnici čak primijetili da im je NewsFeed ispunjen isključivo objavama Facebook stranica, dok objave prijatelja uopće nisu vidljive.

Povrh svega toga, kod nekih je korisnika došlo i do problema s prikazom objava. Konkretno, pojavile su se fotografije bez opisa koje su sortirane na pomalo neuobičajen način. Sve to natjeralo je korisnike da razmisle što se događa s Facebookom i sprema li nam najpopularnija društvena mreža neke velike promjene.

Novosti u redoslijedu prikaza sadržaja

Korisnici koji su napravili update Facebook aplikacije na svojem pametnom telefonu zaista su mogli primijetiti neke novosti po pitanju sortiranja sadržaja. Naime, Facebook je uveo Favorite – kao novu kategoriju prikaza sadržaja. Favoriti su zapravo zamijenili dosadašnju opciju “Prikaži prvo” koju je bilo moguće postaviti za sadržaj koji ste favorizirali. Sada, uvođenjem favorita dobivate opciju da odaberete točno ciljani sadržaj Facebook stranica i prijatelja koji želite da vam se prikazuje na NewsFeed-u.

No, novosti po pitanju prikazivanja sadržaja ima još. Naime, Facebook je u gornjem dijelu aplikacije (ispod glavnog izbornika) postavio još jedan minijaturni izbornik u kojem je moguće odabrati preferirani način prikazivanja sadržaja. U mini izborniku nalaze se tri opcije: Početna, Favoriti i Nedavno. Početna sadržaj vaših prijatelja, stranica i grupa prikazuje na način koji određuje Facebook algoritam – na što smo se navikli posljednjih godina. Ispod opcije Favoriti nalazi se sadržaj sa stranica i profila prijatelja koji smo odabrali kao favorite, dok se klikom na Nedavno sadržaj NewsFeeda prikazuje slijedno, odnosno kronološki.

Facebook vraća kronološki prikaz sadržaja?!

Neki među vama zasigurno će se prisjetiti zlatnih vremena kada smo na Facebook stranicama svakog dana objavljivali hrpu sadržaja kako bismo doprli do što više korisnika. Naime, u trenucima kada se sadržaj prikazivao kronološki (prema svježijem vremenu objavljivanja) bilo je važno stalno iskakati na NewsFeedu te time zaokupiti pažnju korisnika. Ubrzo je Facebook osmislio algoritam koji sadržaj korisnicima prezentira prema interesu, a kronološki prikaz sadržaja polako je postao stvar prošlosti. Samim time, i Facebook stranice doživjele su drastičan pad organskog dosega – jer su ovisile o “dobroj volji” Facebook algoritma.

Klikom na opciju Nedavno u mini izborniku koji se sada otvara u Facebook aplikaciji, korisnici su ponovno dobili mogućnost kronološkog prikaza sadržaja. Iako dio korisnika vjerojatno ni neće iskušati tu opciju, činjenica je da se ovom mogućnošću otvaraju nove prilike za organski rast Facebook stranica i grupa. Naime, uz kronološki prikaz doseg teoretski ovisi o tome koliko ćete često objavljivati novi sadržaj na stranici ili u grupi. Dakle, vaš uspjeh na Facebooku ponovno bi mogao ovisiti isključivo o vama, a ne o nekom algoritmu čiji nam je rad u potpunosti nepoznat.

Može li se zaista vratiti veliki organski doseg Facebook stranica i grupa?

Ovo je vrlo zanimljivo pitanje na koje teško da možemo dati konkretan odgovor. Naime, iako je opcija kronološkog sortiranja sadržaja tu – pitanje je hoće li je korisnici poželjeti koristiti. U godinama iza nas navikli smo se na Facebook algoritam, koji nam pruža točno onakav sadržaj koji nas interesira. U vremenima kada Facebook svakog dana dobiva gomilu sadržaja, a pažnja korisnika je iznimno mala – pitanje je želimo li kao korisnici uopće kronološko sortiranje sadržaja.

Testirali smo opciju kronološkog prikaza sadržaja i ona zaista prikazuje sadržaj prema vremenu objave. No, moramo priznati da nam se ono što se nalazi na NewsFeed-u nakon odabira kronološkog prikaza sadržaja – nimalo ne sviđa. Kod kronološkog prikaza sadržaja nalazi se hrpa raznih objava iz grupa i stranica koje gotovo pa da ni nisu usklađene s našim željama za sadržajem. Puno je suvišnog sadržaja koji se nažalost ponavlja na raznim mjestima – i zaista smo se ubrzo odlučili prebaciti na sortiranje Facebook algoritmom.

Odluče li i ostali korisnici kako im se kronološki prikaz ne sviđa to će značiti da šanse za vraćanje velikog prirodnog dosega stranica i grupa ipak nisu velike. Korisnici koji požele ostati na kronološkom prikazu vjerojatno će napraviti jednu veliku čistku u kojoj će mnoge grupe i stranice izgubiti njihovo povjerenje. Stoga, pripazite što objavljujete ovih dana na svojim Facebook stranicama i grupama. Facebook je vlasnicima stranica i grupa ponudio jednu novu šansu za uspjeh baziran na prirodnom dosegu, a na njima je da to maksimalno iskoriste.

Što mislite o vraćanju kronološkog redoslijeda objava na NewsFeed-u Facebooka? Napišite u komentare.

7 komentara

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Apps & Software

Potpredsjednik Facebooka podijelio je statističke podatke s novinarima u četvrtak.

Apps & Software

Istraživanja su pokazala da čak 60 posto od 10.000 mladih ljudi, starosne dobi od 12 do 20 godina, tvrdi da ne može izdržati 24...

Apps & Software

Tvrtka Facebook želi omogućiti ljudima kupovinu kroz WhatsApp aplikaciju. Iz tvrtke najavljuju da planiraju u ažuriranju proširiti mogućnost kupovine u aplikacijama za razmjenu poruka...

Apps & Software

Nova društvena mreža nosi naziv Neighborhoods i trenutno se testira u milijunskom gradu Calgary u Kanadi.