Posljednjih su dana mnogi webmajstori i urednici web portala osjetili na statistici utjecaj nove velike nadogradnje Google algoritma za sortiranje sadržaja na web tražilici. Mnogi su tom prilikom doživjeli rast ili pad posjeta, no vjerujemo kako će se uskoro sve vratiti u normalu,tj. na stare brojke prije nadogradnje algoritma. No, uz same promjene na algoritmu, Google je čini se odlučio poraditi i na strukturi prikaza sadržaja – što bi moglo iznenaditi mnoge korisnike. Ovih su dana neki korisnici (među njima i autor članka) primijetili kako se uz meta opise sada prikazuju i fotografije te ikone koje sugeriraju o kakvoj se vrsti sadržaja radi na web stranici. Više o tome u nastavku.
Prikaz fotografije prelaskom miša na Google rezultatu
Google gotovo svakodnevno nadograđuje i mijenja prikaz na Google tražilici, no većina promjena nije značajna – pa korisnici ni ne primijete što se događa. Ipak, nova promjena mogla bi itekako biti vidljiva korisnicima jer uz same tekstualne opise web stranice, Google čini se uvodi i prikaz fotografija. Do sada su tekstualni sadržaj i fotografije bile dvije potpuno odvojene kategorije, koje je korisnik mogao mijenjati u izborniku na vrhu Google tražilice. Fotografije će i dalje vjerojatno ostati u zasebnoj kategoriji na izborniku u Google tražilici, no promjena bi se mogla desiti kod prikaza tekstualnog sadržaja.
Iako je sve vjerojatno u fazi testiranja, prvi korisnici mogli su ovih dana vidjeti kako izgleda prikaz na Google tražilici – kada uz meta opise korisnik dobiva i fotografiju. Iako fotografija nije vidljiva odmah uz tekstualni prikaz, učitava se kada korisnik prođe mišem preko željenog rezultata na Google tražilici. Sve je jednostavno animirano pa se nakon prelaska mišem prvo pojavljuje traka koja se puni kako se fotografija učitava. Kada se traka napuni do 100% (što traje oko sekunde) ispod samog meta opisa prikazuje se jedna ili više fotografija koje se nalaze na web stranici (ako nema fotografije prikazuje se dulji meta opis). Dakako, fotografije su vezane uz sam link, tj. prikazuje se fotografija koja bi se pokazala nakon što korisnik otvori web stranicu.
Google eksperiment ili budućnost prikaza sadržaja?
Prikaz rezultata na Google tražilici koji je gore opisan vjerojatno je trenutno u beta fazi i Google zasigurno još razmišlja hoće li se pojaviti kod svih korisnika ili će raditi dodatne dorade prikaza. Sagledamo li ponašanje Google tražilice posljednjih nekoliko mjeseci i godina lako ćemo primijetiti kako je Google od tražilice fokusirane na sadržaj postao centralno mjesto prepuno raznih vrijednih funkcionalnosti. Primjera ima bezbroj, od vizualnog prikaza vremenske prognoze i kretanja burzovnih izvještaja, preko strukturiranog prikaza podataka s jakih web stranica pa sve do izdvojenih vrijednih podataka u raznim oblicima. Google nastoji korisnicima olakšati pretraživanje web stranica – i pružiti im sve važne podatke na jednom mjestu.
Glavna prednost Google tražilice u svemu tome je što barata velikom količinom podataka pa točno zna što pojedini korisnik u određenom trenutku traži. Google tražilica je danas iznimno pametna i korisnicima nudi upravo onakav sadržaj kakav žele. S gledišta krajnjeg korisnika to je super, no sa stajališta webmajstora i urednika raznih web portala – to je svojevrstan problem. Naime, ljudi će već na Google tražilici dobiti informacije koje su im važne pa neće ni trebati ići na pojedinačne web stranice. Ne treba nimalo sumnjati kako će Google algoritam s vremenom postati sve pametniji – te će Google u rezultatima prikazivati sve bolje i detaljnije podatke. Među tim podacima sve se čini – uskoro će biti i fotografije uz meta naslov i opis.
Kako će prikaz fotografija uz meta opise utjecati na web stranice?
Na ovo vrlo zanimljivo pitanje teško je dati konkretan odgovor. Naime, ovako na prvu, prikaz fotografija uz meta opise izgleda pomalo neuobičajeno i čudno – no s vremenom će se korisnici zasigurno naviknuti. Vjerojatno će se mnogi pitati ima li u opće potrebe za takvim prikazom jer oni koji žele fotografije kliknuti će u izborniku na Fotografije. Dakako, Google je svjestan da korisnici internata sve više žude za vizualnim sadržajem pa se ovo čini kao sasvim logičan potez – no pitanje je kako će utjecati na web stranice.
Korisnici Google tražilice u budućnosti bi uz atraktivne meta naslove, na pojedine rezultate mogli češće klikati zbog toga što neka web stranica ima više (atraktivnih) fotografija. Dakle, fotografije unutar članaka mogle bi postati iznimno važne, mada to već i sada jesu. S druge strane, Google će kompletnijim prikazom sadržaja (tekst + vizuali ili dulji meta opis) vjerojatno uzrokovati da dio korisnika ni ne klikne na link – jer sve podatke već ima na Google-u. No, Google se stalno mijenja, a webmajstori se prilagođavaju za bolje rezultate na SERP-u – pa će tako biti i ovog puta.
Jeste li primijetili vizualne promjene na Google-u? Sviđaju li vam se fotografije uz meta opise? Napišite u komentare.