Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Igre i gaming

GTA V napunio 10 godina: Zašto još uvijek nije izašao GTA VI?

GTA VI

Čak i u usporedbi s dosadašnjim naslovima, uspjeh GTA V je, kako u kratkoročnom, tako i dugoročnom smislu, nadmašio je sva očekivanja. Prošlo je 10 godina otkako je GTA V debitirao, iako se zaista ne čini tako, a mnogi se pitaju gdje je nastavak i kada će zaigrati GTA VI?

GTA V drži rekord kao najbrži zabavni proizvod u povijesti koji je generirao 1 milijardu dolara prihoda i najprofitabilnija je igra ikad stvorena. Od svog izlaska, prodano je nevjerojatnih 185 milijuna kopija što je donijelo izdavaču Take-Two oko 8 milijardi dolara prihoda.

Unatoč neviđenom uspjehu igre, ušli smo u 11. godinu bez novog nastavka GTA franšize, a to je pomalo čudno jer zašto je kreiranje novog naslova na pauzi kada je prethodni zaradio toliku svotu novca?

GTA je uvijek nudio ogromne rekreacije američkih metropola za ljubitelje istraživanja, od sunčanog Vice Cityja (inspiriran Miamijem) do visokih nebodera Liberty Cityja (baziran na New Yorku), a opet, razvojni tim Rockstara uspio je izbaciti novu igru svake nekoliko godina.

rockstar

Međutim, razmak između GTA V i njegovog nastavka, koji je studio službeno priznao tek prošle godine, najduži je u povijesti franšize. Prema navodima Bloomberga i Jasona Schreiera, koji su upućen u kreiranje ove igre nešto više od nas, postoje neki određeni razlozi za ovo čekanje.

Rastući obujam

“Rockstar je imao razdoblje u 2000-ima i početkom 2010-ih kada su gotovo godišnje izdavali igre”, primjećuje Schreier. “Imali su studije raspršene širom svijeta, tim u Škotskoj radio je na GTA, dok je tim u San Diegu razvijao Red Dead Redemption, također igru s velikim otvorenim svijetom smještenom u Divlji zapad Amerike.”

Ovo razdoblje označilo je transformaciju GTA iz jednostavnih 2D rekreacija hollywoodskih automobilskih potjera u pravu igračku silu s velikim obujmom i popularnošću.

Prijelaz franšize u trodimenzionalni svijet s GTA III na PlayStation 2 donio je razvojnom timu nove visine, a GTA III, prva igra s potpuno otvorenim svijetom za istraživanje, postala je najprodavanija igra 2001. godine. Brze nasljednice Vice City (2002.) i San Andreas (2004.) bile su još veći uspjesi, pri čemu je potonja prodala više od 27 milijuna kopija.

S povećanjem ambicija razvojnog tima, osobito s GTA IV iz 2008. godine i Red Dead Redemption iz 2010. godine, koji su stigli u eri visoke definicije s PlayStation 3 i Xbox 360, rastao je i pritisak na timove za razvoj igara. Kao rezultat toga, projekti su prestali biti isključivo stvar jednog studija. Umjesto toga, uredi Rockstara diljem svijeta počeli su surađivati, što je rezultiralo timovima za razvoj igara koji se kreću od stotina do tisuća ljudi.

Iako je ovaj pristup omogućio kreiranje još većih i detaljnijih igračkih svjetova, istovremeno je produžio vrijeme razvoja.

Na primjer, razvoj igre Red Dead Redemption 2, 2018. godine, koji je sadržavao veću mapu od svih prethodnih igara Rockstara, trajao je osam godina. Studio u San Diegu koji je radio na prvoj igri pridružio se Rockstar Northu, ekipi iz Edinburgha poznatoj po GTA, kako bi se ispunile ambicije osnivača studija Sama i Dana Housera. Na kraju, na igri je radilo oko 2.000 ljudi, a analitičari procjenjuju da su se troškovi razvoja kretali između 170 i 240 milijuna dolara, više od većine blockbuster filmova.

Kultura pritiska

Red Dead Redemption 2 doživio je ogroman kritički i komercijalni uspjeh, ali uskoro su se pojavili izvještaji o “kulturi pritiska” koja je navodno prisiljavala neke članove tima na rad tjednima dugim 100 sati kako bi završili igru.

Schreier je temeljito istraživao kulturu tvrtke i napominje da je Rockstar nekad bio mjesto gdje je prevladavalo opuštenije stajalište. Kaže da je Rockstar od tada pokušavao stvoriti ugodnije radno okruženje za svoje zaposlenike, što može rezultirati manje zahtjevnim rokovima koje moraju ispuniti. No, nije jasno je li to baš tako ili ne.

Nesvakidašnje vrijeme

Kao i svi ostali, Rockstar je također snažno pogođen pandemijom COVID-19. To je nekim starim favoritima pružilo novu priliku za oživljavanje, a među njima se isticao GTA V. Za razliku od prethodnih igara u franšizi, GTA V ima iznimno popularan online multiplayer način koji je zadržao igrače i poticao ih da troše novac.

Prema Schreieru, kontinuirana profitabilnost igre, potpomognuta ponovnim izdanjima na novim konzolama i PC-u, smanjila je hitnost za izdavanje GTA VI. On kaže: “Napravili su jednu od najuspješnijih igara svih vremena. Prodali su više od cijelih franšiza, čak i nekih od najvećih u svijetu video igara, kao što su Assassin’s Creed i Final Fantasy.”

Naravno, kada GTA VI napokon stigne, to će učiniti u svijetu koji se značajno promijenio od 2013. godine, i ne samo zbog pandemije.

Satira

Osim svojih rekreacija američkih gradova, brzih automobila, potjera za policijom i orgija, GTA je poznat po svojoj satiri američke kulture. Bez straha se suočava s pitanjima kao što su brutalnost policije, prava na oružje i konzumerizam s oštrim i često kontroverznim humorom.

Franšiza je uvijek bila namjerno provokativna, pri čemu je opušteni pristup nasilju u GTA III izazvao kontroverze nakon pucnjave u školi Columbine 1999. godine.

Međutim, pisac Trevor Strunk sugerira da je satira Amerike postala složenija u post-Trumpovom razdoblju. On navodi: “Rockstar je jako zainteresiran za satiriziranje svijeta, ali svijet ga sustigne. Što se tiče američke suvišnosti i kulture automobila, stvorili su gotovo samoispunjujuću satiru, a jedan od razloga zašto smo toliko dugo čekali na GTA VI je zato što je teško pisati satiru nakon 2016. godine”

Tijekom intervjua za GQ, 2018. godine, Dan Houser, jedan od suosnivača Rockstara, priznao je da bi SAD mogao biti “izvan dosega satire”. Iako je od tada napustio tvrtku, njegov brat Sam ostaje predsjednik.

Masovno curenje koje je otkrilo smjer igre

Bilo kakvi izazovi koje su pisci iduće igre doživjeli, vjerojatno su pali u vodu u usporedbi s razočaranjem koje su osjetili kada je igra postala žrtvom ogromnog curenja prošle godine.

Jedno od najprominentnijih kršenja sigurnosti u industriji igara, curenje u igri GTA je obuhvaćalo desetke videa koji prikazuju razne pljačke, obračune i vožnje u otvorenom svijetu. Rockstar je bio prisiljen izdati priopćenje u kojem priznaje “intruziju u mrežu u kojoj je neovlaštena treća strana nelegalno pristupila i preuzela povjerljive informacije iz sustava”.

Rockstar je izjavio da je izuzetno razočaran što su detalji o sljedećem GTA nastavku podijeljeni s igračima na taj način, ali izvršni direktori su tvrdili da curenje neće utjecati na razvoj igre.

Na snimkama se činilo da se igra vaća u Vice City, s dva protagonista u priči poput Bonnie i Clyde, uključujući prvi ženski lik kojim se može igrati u povijesti serije.

S obzirom na povijest GTA, koja se često kritizirala zbog svojeg prikaza žena, ovo predstavlja značajan zaokret. Obećava da će biti ključni trenutak za franšizu koja je često bila izložena kritikama zbog svojeg prikaza žena.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...