Europski sud je donio povijesnu odluku koja bi mogla znaฤiti kraj za โLikeโ i โShareโ gumbe, barem u obliku u kojem smo ih imali dosad.
Prema odluci, svi koji nude โLikeโ i โShareโ moguฤnosti odgovorni su i za podatke koji se ลกalju Facebooku, gigantu koji stoji iza โLikeโ i โShareโ izuma.
Ukratko, kada se postavlja na stranicu plugin koji omoguฤuje pojavljivanje tih gumba, automatski se time povlaฤi i praฤenje korisnika kroz kolaฤiฤe, trackere i razne druge za korisnike neลพeljene stvari. ล to je za Opฤu uredbu o zaลกtiti podataka (GDPR) neprihvatljiva pojava.
Cijela priฤa poฤela je joลก 2015., kada je njemaฤka trgovina za prodaju odjeฤe Fashion ID zavrลกila na sudu jer je navodno slala privatne podatke svojih korisnika Facebooku. Dakako, bez njihove privole.
Sud je tada donio odluku prema kojoj je upravo Fashion ID odgovoran za prikupljanje i slanje tih podataka, a sve zbog ฤinjenice da je na svojoj web stranici imao istaknut gumb โLikeโ kako bi njihovi proizvodi bili vidljiviji na Facebooku.
Ono ลกto ฤe se ovom sadaลกnjom odlukom postiฤi jest da ฤe svi koji imaju โLikeโ i โShareโ na svom webu morati dobiti odobrenje korisnika, prije nego ลกto krenu sa slanjem podataka Facebooku.
Ukratko, korisnici koji ลพele zaลกtitu svoje privatnosti mogu ostati bez โLikeโ i โShareโ.
Dakle, sada ฤe sve biti na pojedincu, kako bi se prekinula dosadaลกnja praksa โrada iza leฤaโ, tj. prikupljanja informacija i distribuiranja tko zna gdje i tko zna na koji naฤin. Ovako ipak postoji odreฤena kontrola, ali i odreฤena odgovornost.