Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

Je li SEO polako pred izumiranjem uslijed hiperprodukcije sadržaja i AI sustava?

Kako pobijediti google algoritam - 6 savjeta za SEO
(Photo: Pixabay.com)

Bliži li se kraj ere popularnosti optimizacije za tražilice (SEO)? Mogu li umjetna inteligencija i AI sustavi uništivi SEO kakav danas poznajemo? Isplati li se još uvijek ulagati u SEO i ručno kreiranje sadržaja za web stranice?

SEO (optimizacija za web tražilice) mogla bi u narednim godinama postati beskoristan marketinški alat – barem tako misle mnogi. No, stručnjaci u području marketinga ipak su skloniji vjerovanju da će SEO još dugo vremena ostati jedan od boljih i kvalitetnih načina promocije. Doduše, u nešto drugačijem formatu nego što je danas.

Optimizacija za web tražilice već je godinama vrlo popularna metoda za privlačenja novih korisnika i kupaca. U vremenima kada je doseg na društvenim mrežama padao, potražnja za SEO sadržajem i stručnjacima je rasla. Content marketing postao je jedan od glavnih načina promoviranja – a to je još uvijek i danas.

Ako vas brine hoće li SEO propasti u narednim godinama – svakako pročitajte nekoliko razmišljanja ispod u tekstu. Donosimo vam razloge zašto je još uvijek mudro ulagati u SEO i kako će se SEO promijeniti u narednim godinama:

Web tražilice i dalje donose dobar prirodni doseg

Važno je razumjeti nekoliko važnih činjenica. Ljudi na društvene mreže dođu trošiti vrijeme beskonačnim skrolanjem, dok na Google i web tražilice dođu s ciljem da pronađu rješenje svojeg problema. Dakle, na Google i web tražilice pristižu ljudi s konkretnim problemom – za koji žele što bolje i brže rješenje. Prema statistikama, Google svake sekunde ima više od 99.000 pretraga – što je zaista nevjerojatan podatak.

Web tražilice brendovima, kompanijama i pojedincima donose vrlo dobar prirodni doseg. Korisnici koji s web tražilica dolaze na web stranice – uglavnom su kvalitetni kupci i konzumenti. Kompanije su prepoznale kako im je novac bolje ulagati u SEO gdje dobivaju trajne rezultate, nego li u društvene mreže gdje imaju samo privremeni doseg. Dakako, sve ovisi od slučaja do slučaja. No, SEO se već dugo godina pokazuje kao odlična dugoročna investicija – i čini se da će tako biti bar još neko vrijeme.

SEO-marketing-uz-mali-budzet-Kako-uspjeti-uz-malo-novaca

Google želi kvalitetu sadržaja i zadovoljne korisnike

Google i ostale web tražilice žele kvalitetu sadržaja jer time dobivaju zadovoljne korisnike. Radi se o zatvorenom krugu između web tražilice, krajnjeg korisnika i kreatora sadržaja. Ako kreator sadržaja napravi kvalitetan sadržaj, Google korisnika pošalje na taj sadržaj, a korisnik je zadovoljan sadržajem – Google je dobar, a korisnik zadovoljan. Ako Google korisnika šalje na loša sadržaj, Google će biti “krivac” u očima krajnjeg korisnika. Samim time, Google i ostale web tražilice žele iznimno kvalitetan sadržaj – koji će služiti korisnicima.

Umjetna inteligencija (AI) mogla bi dovesti do hiperprodukcije sadržaja. Naime, AI može jako brzo stvarati velike količine sadržaja – čime će internet biti zatrpan svime i svačime. Od istinitih članaka prepunih detalja pa sve do lažnih članaka prepunih manjkavosti i sljednosti. Samim time, za vjerovati je kako će Google barem još nekoliko godina vrednovati sadržaj koji će stvarati ljudi – jer će takav sadržaj smatrati kvalitetnijim. Ujedno i sami korisnici će vrlo vjerojatno više vjerovati ljudima i ljudskom sadržaju, nego li sadržaju koji stvara umjetna inteligencija.

Umjetna inteligencija
(Photo: Pixabay.com)

Kreatori će morati započeti surađivati s umjetnom inteligencijom

Sada više nije sporno, umjetna inteligencija preuzeti će veliki dio obaveza ljudi. S obzirom na činjenicu da umjetna inteligencija postaje sve sposobnija i kreativnija – mnogi će kreatori sadržaja biti u velikim problemima. Kreatori fokusirani na kvantitetu umjesto kvalitete biti će zamijenjeni strojevima, odnosno umjetnom inteligencijom. S druge strane, oni koji su do sada bili fokusirani na kvalitetu sadržaja – u budućnosti će se trebati još više fokusirati na kvalitetu. Jer kvantitetu će moći zadovoljiti umjetna inteligencija.

Ono što će se sasvim sigurno dogoditi jest suradnja ljudi i strojeva, odnosno ljudi i umjetne inteligencije. Svi koji prigrle umjetnu inteligenciju kao asistenta – biti će u velikoj prednosti i moći će isporučivati brže i bolje radove. Prije 30-ak godina mnogi su se odupirali korištenju računala na poslu, a danas gotovo da nema posla bez računala. Slično će biti i s umjetnom inteligencijom. Ako ćete htjeti stvarati kvalitetan SEO sadržaj i parirati konkurenciji – biti ćete primorani koristiti barem neke od blagodati umjetne inteligencije. Kako će to točno izgledati za sada ne znamo, no budući SEO stručnjaci surađivati će s umjetnom inteligencijom (AI).

Savjeti Kako pobijediti google algoritam - 6 savjeta za super SEO rezultate
(Photo: Pixabay.com)

Budućnost SEO-a u fokusu na niše i brendove

Umjetna inteligencija prouzročiti će hiperprodukciju sadržaja. AI sustavi mogu u svega nekoliko sekundi napisati članak za kakav osobi treba barem pola sata ili duže. To znači da će se članci moći “štampati” kao na traci pa će internet biti zagušen sadržajem. Google i web tražilice imati će velikih problema da pronađu dovoljne resurse da sav taj sadržaj nekako sortiraju. Za kreatore i brendove u hiperprodukciji sadržaja biti će najbolje okrenuti se nišama i brendiranju.

U nišama će se umjetna inteligencija još neko vrijeme mučiti jer je premalo dostupnog sadržaja da bi AI mogao stvarati kvalitetan novi sadržaj. Stoga, u nišama će biti puno prostora za proboj – posebice na manje zasićenim tržištima. S druge strane, web tražilice već neko vrijeme preferiraju kvalitetno pozicioniranje brendova – što će u budućnosti postati još više izraženo. Ljudi su skloni navikama i često se drže svojih provjerenih brendova – pa im Google takvo što mora usluživati. Dakle, ako ćete u budućnosti htjeti prosperirati u SEO – morati ćete stvarati SEO sadržaj u uskim nišama i sklon brendovima.

Savjeti-SEO-uz-mali-budzet-Kako-uspjeti-uz-malo-novaca
(Photo: Pixabay.com)

SEO neće umrijeti, ali će se znatno promijeniti

Sada kada se hajka oko ChatGPT i umjetne inteligencije malo slegla, svima je više manje jasno da stvari neće biti promijenjene u nekoliko mjeseci. Umjetna inteligencija dolazi na velika vrata i promijeniti će digitalni svijet – ali to se neće dogoditi preko noći. Isto tako, ni SEO neće nestati preko noći. Vodeći SEO stručnjaci smatraju kako će SEO biti aktualan još barem 5 godina, a vjerojatno i puno duže. SEO neće umrijeti, ali će se značajno promijeniti. Ljudi će morati početi surađivati s umjetnom inteligencijom, kako bi dobili još brže, bolje i uspješnije rezultate. Fokus će se preseliti na niše – i na služenje krajnjem korisniku.

Osim umjetne inteligencije, velika prijetnja web tražilicama su i društvene mreže. Istraživanja pokazuju kako je sve više mladih sklono pretraživati društvene mreže kako bi pronašli rješenje svojeg problema. Posebno se to odnosi na TikTok i Instagram – na kojima se sada nalazi puno informativnog i kvalitetnog sadržaja. No, ni to ne bi trebao biti razlog za uništenje SEO-a. Korak po korak SEO će se mijenjati, a s njime će se mijenjati i kreatori sadržaja. S druge strane, svi koji će željeti dobre poslovne rezultate – moći će i dalje ulagati u SEO kao sigurnu investiciju. I sam Bing je nedavno predstavio AI integraciju i pokazao da umjetna inteligencija neće funkcionirati samostalno – već će web tražilica i dalje prikazivati rezultate pretraživanja sortirane prema algoritmu. AI odgovor će biti samo nadogradnja – barem za sada. Stoga, SEO još ne umire.

1 komentar

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...