Može li se TikTok kvalitetno iskoristiti za promociju poslovanja i biznisa? Kakav sve potencijal promocije donosi TikTok? Zašto će skorašnje uvođenje reklama vjerojatno narušiti organski doseg TikToka?
TikTok je trenutno jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. Mreža u čijem je fokusu video sadržaj kratkog formata, posebno je popularna među mladima – koji uživaju u raznim TikTok izazovima i zabavnim sadržajima.
Iako je TikTok po mnogočemu specifična mreža, sve je više domaćih brendova koji odlučno grade svoje zajednice na ovoj društvenoj mreži. Zanimljivo, mnogi od tih brendova ostvaraju dobre promotivne rezultate za što je zaslužan relativno visok organski doseg objava. No, uskoro se čini se sve mijenja.
Dobar organski doseg i dalje omogućava brzi razvoj
Jedna od karakteristika TikToka zbog koje mnogi brendovi istražuju ovu mrežu – svakako je visok prirodni doseg objava. Za razliku od drugih mreža na kojim se sadržaj prikazuje prema pratiteljima, na TikToku se sadržaj prikazuje prema preferencijama gledatelja, odnosno korisnika.
Konkretno, to znači se korisnicima prikazuje relevantan sadržaj za koji TikTok procijeni da će imati dobar odaziv kod pojedinog korisnika. Nisu toliko važni pratitelji i lajkovi – koliko dobro pogođena tematika u pravome trenutku.
Zahvaljujući svemu tome, TikTok i dan danas ima odličan organski doseg. Zbog kratkoće video sadržaja i zabavnog karaktera objava – korisnici su prikovani za zaslone svojih pametnih telefona – pa se tako ostvaruju i dodatni pregledi i duže zadržavanje na mreži.
Na TikToku je moguće postići odlične rezultate pregleda video materijala – u relativno kratkom roku. Ne trebaju vam tisuće fanova da biste bili popularni, već vam treba kvalitetan video sadržaj u pravo vrijeme. Dobro pogođen sadržaj doprijeti će do velikog broja korisnika – i tako vas pogurati još više na TikTok ljestvicama.
No, samim time što možete lako upasti u zonu viralnosti – znači da i drugi to lakše mogu ostvariti. Odnosno, prilika za jednog korisnika ujedno je i prilika za drugog korisnika. Bilo kako bilo, odlično je vidjeti velike brojke i rezultate – koja ukazuju na popularnost nekog videa.
Važno je biti fokusiran na zabavan sadržaj, odnosno zabavnu prezentaciju sadržaja. Korisnici na TikToku su navikli na zabavan sadržaj – i potrebno je forsirati takav sadržaj želite li super rezultate. Upasti na val viralnosti je super – jer novi pregledi otvaraju potencijal vašem biznisu.
Uskoro na TikTok stižu reklame
Uskoro bi se trebao dogoditi presudan trenutak za ovu mrežu – jer bi se trebale pojaviti prve reklame. Zašto je to presudan trenutak? Zbog toga što smo na primjerima drugih mreža vidjeli kako pojava reklama utječe ne prirodan doseg objava i popularnost korisnika.
S pojavom reklama automatski se smanjuje organski doseg jer klijente treba naviknuti na plaćanje za dopiranje do boljeg dosega. Ujedno, vrijeme korisnika na mreži je “ograničeno” pa treba negdje ugurati plaćeni sadržaj oglašivača.
Za sada je teško reći u kojem će se obliku pojaviti reklame i kako će utjecati na dosadašnje ponašanje TikToka. Prirodni doseg objava je do sada zaista bio fantastičan, no mnogi strahuju da će se to promijeniti pojavom plaćenih oglasa. Dogodilo se to i na Facebooku i na Instagramu, ali i na drugim društvenim mrežama. Može li TikTok drugačije? Tek ćemo vidjeti u budućnosti.
TikTok treba naučiti razumjeti i koristiti
TikTok nije kao ostale društvene mreže jer je fokus cijelo vrijeme na sadržaju. Primjerice, na Facebook ili Instagramu skrolate ekranom kako biste pronašli tekst, fotografije i video sadržaje – a na TikToku imate jedan zaslon na kojem se sve događa. Nema skrolanja i praznina – fokus je uvijek na sadržaju.
Zbog svoje strukture TikTok zaista izgleda kao da korisnika tjera na ovisnost. Preskače se sa sadržaja na sadržaj brzinom munje – i uvijek vam je pažnja na ekranu. Zbog toga se korisnici zadržavaju duže u aplikaciji, a mnogi video materijali postaju viralni jer korisnici jednostavno fokusiranije prate događanja na zaslonu.
Iako u samoj biti nije znatno drugačiji od ostalih mreža – TikTok ipak ima neka svoja pravila i jedinstvenosti. Sadržaj koji se objavljuje mora biti u video formatu, mora biti kratak i poželjno je da bude zabavan. Sve kontra toga je zapravo preduvjet za neuspjeh na TikToku. Ako još niste isprobali TikTok – sada je pravo vrijeme za to.
Mladi korisnici kao temeljni kapital mreže
TikTok je društvena mreža koja još uvijek pripada mladima. Najviše korisnika TikToka je tinejdžerske i mladenačke dobi – pa sadržaj mora biti prilagođen tim generacijama. Zanimljivo, nama starijima je ponekad teško shvatiti kako mladi konzumiraju digitalni sadržaj i u čemu uživaju – pa TikTok može otkriti mnoge preferencije mladih.
Ako imate biznis ili projekt usmjeren ka mladim osoba (25- godina) TikTok je još uvijek savršena mreža za oglašavanje prema tim generacijama korisnika. Iako bi uskoro trebao pasti prirodni doseg objava, za sada se na TikToku još uvijek mogu ostvariti odlični rezultati.
No, kako vrijeme odmiče – tako sve više starije populacije dolazi na TikTok. Ujedno, TikTok videi se mogu dijeliti putem raznih portala i platformi – pa se često mogu vidjeti na raznim online mjestima. Sve to potiče sve više starijih na priključivanje ovoj društvenoj mreži. Dakle, iako mladi čine glavni potencijal – sve je više starijih korisnika koji se aktivno služe TikTok društvenom mrežom.
TikTok nije platforma za svakoga i za sve
Biti u vrhu TikToka na prvu izgleda jednostavno – no realnost je daleko od toga. Na toj se društvenoj mreži svakog dana stvaraju ogromne količine sadržaja – što stvara veliki broj konkurenata.
Da biste bili u vrhu TikTok mreže morate na svijet gledati jednim drugačijim pogledom. Morate razmišljati opušteno, na način kao što svijet doživljavaju mladi. Generacije tinejdžera i mladih razmišljaju znatno drugačije nego mnogi od nas – i to je potrebno razumjeti za uspjeh na TikTok mreži.
Samim time, TikTok nije za sve i nije za svakoga. Ozbiljni biznisi teško će pronaći svoji način izražavanja na TikToku, posebice ako žele zadržati ozbiljnost kao glavnu nit vodilju u promociji. TikTok je zabavan i fokus kod stvaranja sadržaja mora biti upravo na zabavi i smijehu.
Ako težite mlađim generacijama – TikTok je odličan izbor. Posebice sada kada je prirodni doseg objava još uvijek relativno visok. No, ako su vaša ciljana grupa stariji ljudi željni ozbiljnosti i pouzdanosti – onda TikTok baš i nije rješenje za vas. Ne želimo reći da na TikToku nema kvalitetnog sadržaja, dapače ima ga puno – ali je predstavljen na jedan zabavniji i lepršaviji način. Ako vam to odgovara – vrijeme je za TikTok.