Moลพe li se TikTok kvalitetno iskoristiti za promociju poslovanja i biznisa? Kakav sve potencijal promocije donosi TikTok? Zaลกto ฤe skoraลกnje uvoฤenje reklama vjerojatno naruลกiti organski doseg TikToka?
TikTok je trenutno jedna od najpopularnijih druลกtvenih mreลพa na svijetu. Mreลพa u ฤijem je fokusu video sadrลพaj kratkog formata, posebno je popularna meฤu mladima โ koji uลพivaju u raznim TikTok izazovima i zabavnim sadrลพajima.
Iako je TikTok po mnogoฤemu specifiฤna mreลพa, sve je viลกe domaฤih brendova koji odluฤno grade svoje zajednice na ovoj druลกtvenoj mreลพi. Zanimljivo, mnogi od tih brendova ostvaraju dobre promotivne rezultate za ลกto je zasluลพan relativno visok organski doseg objava. No, uskoro se ฤini se sve mijenja.
Dobar organski doseg i dalje omoguฤava brzi razvoj
Jedna od karakteristika TikToka zbog koje mnogi brendovi istraลพuju ovu mreลพu โ svakako je visok prirodni doseg objava. Za razliku od drugih mreลพa na kojim se sadrลพaj prikazuje prema pratiteljima, na TikToku se sadrลพaj prikazuje prema preferencijama gledatelja, odnosno korisnika.
Konkretno, to znaฤi se korisnicima prikazuje relevantan sadrลพaj za koji TikTok procijeni da ฤe imati dobar odaziv kod pojedinog korisnika. Nisu toliko vaลพni pratitelji i lajkovi โ koliko dobro pogoฤena tematika u pravome trenutku.
Zahvaljujuฤi svemu tome, TikTok i dan danas ima odliฤan organski doseg. Zbog kratkoฤe video sadrลพaja i zabavnog karaktera objava โ korisnici su prikovani za zaslone svojih pametnih telefona โ pa se tako ostvaruju i dodatni pregledi i duลพe zadrลพavanje na mreลพi.
Na TikToku je moguฤe postiฤi odliฤne rezultate pregleda video materijala โ u relativno kratkom roku. Ne trebaju vam tisuฤe fanova da biste bili popularni, veฤ vam treba kvalitetan video sadrลพaj u pravo vrijeme. Dobro pogoฤen sadrลพaj doprijeti ฤe do velikog broja korisnika โ i tako vas pogurati joลก viลกe na TikTok ljestvicama.
No, samim time ลกto moลพete lako upasti u zonu viralnosti โ znaฤi da i drugi to lakลกe mogu ostvariti. Odnosno, prilika za jednog korisnika ujedno je i prilika za drugog korisnika. Bilo kako bilo, odliฤno je vidjeti velike brojke i rezultate โ koja ukazuju na popularnost nekog videa.
Vaลพno je biti fokusiran na zabavan sadrลพaj, odnosno zabavnu prezentaciju sadrลพaja. Korisnici na TikToku su navikli na zabavan sadrลพaj โ i potrebno je forsirati takav sadrลพaj ลพelite li super rezultate. Upasti na val viralnosti je super โ jer novi pregledi otvaraju potencijal vaลกem biznisu.
Uskoro na TikTok stiลพu reklame
Uskoro bi se trebao dogoditi presudan trenutak za ovu mreลพu โ jer bi se trebale pojaviti prve reklame. Zaลกto je to presudan trenutak? Zbog toga ลกto smo na primjerima drugih mreลพa vidjeli kako pojava reklama utjeฤe ne prirodan doseg objava i popularnost korisnika.
S pojavom reklama automatski se smanjuje organski doseg jer klijente treba naviknuti na plaฤanje za dopiranje do boljeg dosega. Ujedno, vrijeme korisnika na mreลพi je โograniฤenoโ pa treba negdje ugurati plaฤeni sadrลพaj oglaลกivaฤa.
Za sada je teลกko reฤi u kojem ฤe se obliku pojaviti reklame i kako ฤe utjecati na dosadaลกnje ponaลกanje TikToka. Prirodni doseg objava je do sada zaista bio fantastiฤan, no mnogi strahuju da ฤe se to promijeniti pojavom plaฤenih oglasa. Dogodilo se to i na Facebooku i na Instagramu, ali i na drugim druลกtvenim mreลพama. Moลพe li TikTok drugaฤije? Tek ฤemo vidjeti u buduฤnosti.
TikTok treba nauฤiti razumjeti i koristiti
TikTok nije kao ostale druลกtvene mreลพe jer je fokus cijelo vrijeme na sadrลพaju. Primjerice, na Facebook ili Instagramu skrolate ekranom kako biste pronaลกli tekst, fotografije i video sadrลพaje โ a na TikToku imate jedan zaslon na kojem se sve dogaฤa. Nema skrolanja i praznina โ fokus je uvijek na sadrลพaju.
Zbog svoje strukture TikTok zaista izgleda kao da korisnika tjera na ovisnost. Preskaฤe se sa sadrลพaja na sadrลพaj brzinom munje โ i uvijek vam je paลพnja na ekranu. Zbog toga se korisnici zadrลพavaju duลพe u aplikaciji, a mnogi video materijali postaju viralni jer korisnici jednostavno fokusiranije prate dogaฤanja na zaslonu.
Iako u samoj biti nije znatno drugaฤiji od ostalih mreลพa โ TikTok ipak ima neka svoja pravila i jedinstvenosti. Sadrลพaj koji se objavljuje mora biti u video formatu, mora biti kratak i poลพeljno je da bude zabavan. Sve kontra toga je zapravo preduvjet za neuspjeh na TikToku. Ako joลก niste isprobali TikTok โ sada je pravo vrijeme za to.
Mladi korisnici kao temeljni kapital mreลพe
TikTok je druลกtvena mreลพa koja joลก uvijek pripada mladima. Najviลกe korisnika TikToka je tinejdลพerske i mladenaฤke dobi โ pa sadrลพaj mora biti prilagoฤen tim generacijama. Zanimljivo, nama starijima je ponekad teลกko shvatiti kako mladi konzumiraju digitalni sadrลพaj i u ฤemu uลพivaju โ pa TikTok moลพe otkriti mnoge preferencije mladih.
Ako imate biznis ili projekt usmjeren ka mladim osoba (25- godina) TikTok je joลก uvijek savrลกena mreลพa za oglaลกavanje prema tim generacijama korisnika. Iako bi uskoro trebao pasti prirodni doseg objava, za sada se na TikToku joลก uvijek mogu ostvariti odliฤni rezultati.
No, kako vrijeme odmiฤe โ tako sve viลกe starije populacije dolazi na TikTok. Ujedno, TikTok videi se mogu dijeliti putem raznih portala i platformi โ pa se ฤesto mogu vidjeti na raznim online mjestima. Sve to potiฤe sve viลกe starijih na prikljuฤivanje ovoj druลกtvenoj mreลพi. Dakle, iako mladi ฤine glavni potencijal โ sve je viลกe starijih korisnika koji se aktivno sluลพe TikTok druลกtvenom mreลพom.
TikTok nije platforma za svakoga i za sve
Biti u vrhu TikToka na prvu izgleda jednostavno โ no realnost je daleko od toga. Na toj se druลกtvenoj mreลพi svakog dana stvaraju ogromne koliฤine sadrลพaja โ ลกto stvara veliki broj konkurenata.
Da biste bili u vrhu TikTok mreลพe morate na svijet gledati jednim drugaฤijim pogledom. Morate razmiลกljati opuลกteno, na naฤin kao ลกto svijet doลพivljavaju mladi. Generacije tinejdลพera i mladih razmiลกljaju znatno drugaฤije nego mnogi od nas โ i to je potrebno razumjeti za uspjeh na TikTok mreลพi.
Samim time, TikTok nije za sve i nije za svakoga. Ozbiljni biznisi teลกko ฤe pronaฤi svoji naฤin izraลพavanja na TikToku, posebice ako ลพele zadrลพati ozbiljnost kao glavnu nit vodilju u promociji. TikTok je zabavan i fokus kod stvaranja sadrลพaja mora biti upravo na zabavi i smijehu.
Ako teลพite mlaฤim generacijama โ TikTok je odliฤan izbor. Posebice sada kada je prirodni doseg objava joลก uvijek relativno visok. No, ako su vaลกa ciljana grupa stariji ljudi ลพeljni ozbiljnosti i pouzdanosti โ onda TikTok baลก i nije rjeลกenje za vas. Ne ลพelimo reฤi da na TikToku nema kvalitetnog sadrลพaja, dapaฤe ima ga puno โ ali je predstavljen na jedan zabavniji i leprลกaviji naฤin. Ako vam to odgovara โ vrijeme je za TikTok.
