Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Kako izabrati domenu za biznis – Brandable domena vs Keyword domena?

Kako izabrati domenu za vaš novi digitalni biznis ili projekt? Jesu li bolji izbor brendable domene ili keyword (generičke) domene? Koje su mogućnosti brendable domena, a koje prednosti generičkih keyword domena?

Domena je itekako važan čimbenik vašeg budućeg uspjeha u poslovanju. Naziv domene važan je zbog stjecanja povjerenja korisnika, ali i što boljeg rangiranja vaše web stranice na web tražilicama.Stoga, u samome početku morate izabrati mudro – kako biste kasnije lakše ubirali plodove vašeg rada.

Postoje dva ključna pravca u kojima možete ići kada je u pitanju izbor domene. Prvo, možete se odlučiti za brendable domenu čiji naziv sugerira na naziv vašeg brenda ili drugo – možete izabrati generičku keyword domenu čiji naziv jasno ukazuje na to čime se bavite. Što izabrati?

Analiza weba
(Photo: Pixabay.com)

Generičke (Keyword) domene pružaju jasnoću odmah

Generičke (Keyword) domene pružaju korisnicima jasnoću odmah na prvi pogled. Primjerice, generička keyword domena može biti mlinaczakavu.com i korisnici će odmah znati da klikom na link dolaze do informacija o mlincu za kavu. Bez previše razmišljanja i promišljanja korisnicima će odmah biti jasno što mogu očekivati na toj web stranici. Dakako, na vama je da njihova očekivanja ispunite.

S druge strane, takva vas generička keyword domena djelomično ograničava u rastu jer ne možete na web stranici pisati o pametnim telefonima – ako je naziv domene mlinac za kavu. Ipak, ako kod izbora domene odaberete dovoljno širok pojam koji obuhvaća sve ono čime čete se baviti na webu – izbor generičke domene je zapravo mudar izbor. Bez puno brendiranja – kupci će odmah znati što mogu pronaći na vašoj web stranici.

Brendable (brend) domene je lakše pronaći slobodne

Živimo u modernim vremenima kada na internetu postoji više od 1 milijardu različitih web stranica. Sve te web stranice imaju svoje vlastite domene ili poddomene – što znači da je zauzeto jako puno naziva domena. Srećom, osmišljen je sustav nastavaka domene pa mnogi koriste TLD vlastite države ili tipa poslovanja – pa je time smanjen pritisak na glavne domene. Ipak, kvalitetnu generičku domenu je danas jako teško pronaći.

Vjerujemo da ćete pretraživanjem generičkih keyword domena naići na probleme jer će mnogi nazivi koje želite registrirati – već biti registrirani. Mnogi se ljudi bave sličnim poslovima i nišama kao i vi pa je sasvim logično da su top domene u vašoj niši već razgrabljene. Samim time teško ćete pronaći slobodnu kvalitetnu generičku (keyword) domenu.

S druge strane, pronalazak brendable domene biti će znatno lakši. Primjerice, ako ste vaš brend mlinaca za kavu nazvali “mlinicentar” domena tog naziva vrlo vjerojatno će biti slobodna. To vam znatno pojednostavljuje proces registracije jer ne morate utrošiti puno vremena na pretragu – već odaberete brend domenu koja dogovara vašem nazivu brenda.

Faze izrade niche web stranice Kako, što i kada raditi
(Photo: Pixabay.com)

Brendable domenom se lakše stvara brend

Za razliku od generičkih domena koje djeluju pomalo isprazno – brend domene je puno lakše pretvoriti u prepoznatljiv brend. Odnosno, nije ih puno lakše pretvoriti u brend – ali se može izgraditi prepoznatljiviji brend. Primjerice, Njuškalo je danas top destinacija za sve koji žele objaviti ili traže oglase. Svi znaju za Njuškalo i postao je sinonim za oglase na internetu.

No put do prepoznatljivosti nije bio nimalo lagan. Njuškalo je na brendiranje utrošio silan novac koji tek rijetki od nas imaju za ulaganje u digitalne biznise. Dakako, prednost je bila ta što je iza Njuškala stajao ogroman medijski brend – pa je potpora u građenju brenda bila višestrana.

Ono što želimo reći je da će ljudi drugačije percipirati brend koji je na brendable domeni, nego li brend koji je na generičkoj domeni. Onaj na generičkoj domenu smatrati će samo još jednim u nizu, dok će brend na brendable domeni – zaista imati status prepoznatljivog brenda. No, da biste izgradili prepoznatljivost potrebno je vrijeme i velika novčana ulaganja.

Savjeti Kako pobijediti google algoritam - 6 savjeta za super SEO rezultate
(Photo: Pixabay.com)

Potrebno je više vremena i novaca za pozicioniranje brendable domene

Brendable domena iziskuje više vremena i novaca za kvalitetno pozicioniranje na web tražilicama, ali i za “usađivanje” u navike potrošača. Posebice se to odnosi na brendove koji su manji i koji ciljaju na manji segment tržišta. Naime, ljudi teško pamte domene i uglavnom znaju svega nekoliko najposjećenijih domena na kojima provode puno vremena. Ako vaš brend neće biti velik, vašu će brendable domenu teže zapamtiti.

O novcu nije puno potrebno ni pričati. Odmah je jasno da će se na pozicioniranje brendable domene utrošiti znatno više novaca, nego li na pozicioniranje generičke keyword domene. Generička domena nakon nekoliko tjedana i mjeseci automatski dolazi prema vrhu tražilica (uz kvalitetno rađen SEO), dok će brendable domeni za to trebati vjerojatno puno više vremena. Posebno to vrijedi za pozicioniranje “u glavama korisnika” jer će trebati puno vremena da biste navikli korisnike na vaš brend. Sve to osim vremena, iziskuje i velika financijska ulaganja.

zašto je WooCommerce super rješenje za vašu web trgovinu
(Photo: Pixabay.com)

Generička keyword domena možda dugoročno ima više smisla

Bez obzira na kvalitetu ili veličinu nekog brenda – danas smo svjedoci da se generičke domene i dalje bolje pozicioniranju u odnosu na brend domene. Razlog je vjerojatno u tome što postoji još uvijek veliki broj digitalno manje pismenih korisnika – koji klikću na linkove koji im više odgovaraju. Odnosno, dio će korisnika čak i direktno upisati generički naziv u tražilicu pa automatski kliknuti na generički link koji se čini smislen.

Ima li generička domena dugoročno više smisla – teško je reći. Naime, brend domena (ako se u nju redovito ulaže) s vremenom postaje sve bolja i sve prepoznatljivija. No, potrebna su konstantna ulaganja za održavanje brenda. S druge strane, generička domena će se uvijek pojavljivati tu negdje bez obzira na količinu uloženog vremena i novca. Dakako, za svaki uspjeh je važno ulagati – pa to vrijedi i za sve vrste domena i web stranica. Da biste bili popularni – uložite vrijeme i novac.

razvoj digitalnog biznia niša web sajt
(Photo: Pixabay.com)

Odaberite domenu koja vam najviše odgovara

Odabir domene na kraju je isključivo na vama samima. Proanalizirajte koje su dostupne generičke, a koje brendable domene – pa suzite izbor na nekoliko top domena. Nakon toga napišite razloge za i protiv te odgonetnite koja domena ima više smisla za vaše poslovanje. I jedna i druga opcija su dobre – pogotovo ako ste dugoročno spremni ulagati u domene i web stranicu.

Generička keyword domena pružiti će vam lakše snalaženje među korisnicima, dok će brendable (brend) doma pružiti mogućnost izgradnje prepoznatljivog brenda. I jedna i druga opcija traže od vas da ulažete puno – kako biste pobijedili konkurenciju. Jer konkurencije danas definitivno ima – bez obzira koju nišu ili tržište odabrali.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...