Kako izabrati domenu za vaลก novi digitalni biznis ili projekt? Jesu li bolji izbor brendable domene ili keyword (generiฤke) domene? Koje su moguฤnosti brendable domena, a koje prednosti generiฤkih keyword domena?
Domena je itekako vaลพan ฤimbenik vaลกeg buduฤeg uspjeha u poslovanju. Naziv domene vaลพan je zbog stjecanja povjerenja korisnika, ali i ลกto boljeg rangiranja vaลกe web stranice na web traลพilicama.Stoga, u samome poฤetku morate izabrati mudro โ kako biste kasnije lakลกe ubirali plodove vaลกeg rada.
Postoje dva kljuฤna pravca u kojima moลพete iฤi kada je u pitanju izbor domene. Prvo, moลพete se odluฤiti za brendable domenu ฤiji naziv sugerira na naziv vaลกeg brenda ili drugo โ moลพete izabrati generiฤku keyword domenu ฤiji naziv jasno ukazuje na to ฤime se bavite. ล to izabrati?
Generiฤke (Keyword) domene pruลพaju jasnoฤu odmah
Generiฤke (Keyword) domene pruลพaju korisnicima jasnoฤu odmah na prvi pogled. Primjerice, generiฤka keyword domena moลพe biti mlinaczakavu.com i korisnici ฤe odmah znati da klikom na link dolaze do informacija o mlincu za kavu. Bez previลกe razmiลกljanja i promiลกljanja korisnicima ฤe odmah biti jasno ลกto mogu oฤekivati na toj web stranici. Dakako, na vama je da njihova oฤekivanja ispunite.
S druge strane, takva vas generiฤka keyword domena djelomiฤno ograniฤava u rastu jer ne moลพete na web stranici pisati o pametnim telefonima โ ako je naziv domene mlinac za kavu. Ipak, ako kod izbora domene odaberete dovoljno ลกirok pojam koji obuhvaฤa sve ono ฤime ฤete se baviti na webu โ izbor generiฤke domene je zapravo mudar izbor. Bez puno brendiranja โ kupci ฤe odmah znati ลกto mogu pronaฤi na vaลกoj web stranici.
Brendable (brend) domene je lakลกe pronaฤi slobodne
ลฝivimo u modernim vremenima kada na internetu postoji viลกe od 1 milijardu razliฤitih web stranica. Sve te web stranice imaju svoje vlastite domene ili poddomene โ ลกto znaฤi da je zauzeto jako puno naziva domena. Sreฤom, osmiลกljen je sustav nastavaka domene pa mnogi koriste TLD vlastite drลพave ili tipa poslovanja โ pa je time smanjen pritisak na glavne domene. Ipak, kvalitetnu generiฤku domenu je danas jako teลกko pronaฤi.
Vjerujemo da ฤete pretraลพivanjem generiฤkih keyword domena naiฤi na probleme jer ฤe mnogi nazivi koje ลพelite registrirati โ veฤ biti registrirani. Mnogi se ljudi bave sliฤnim poslovima i niลกama kao i vi pa je sasvim logiฤno da su top domene u vaลกoj niลกi veฤ razgrabljene. Samim time teลกko ฤete pronaฤi slobodnu kvalitetnu generiฤku (keyword) domenu.
S druge strane, pronalazak brendable domene biti ฤe znatno lakลกi. Primjerice, ako ste vaลก brend mlinaca za kavu nazvali โmlinicentarโ domena tog naziva vrlo vjerojatno ฤe biti slobodna. To vam znatno pojednostavljuje proces registracije jer ne morate utroลกiti puno vremena na pretragu โ veฤ odaberete brend domenu koja dogovara vaลกem nazivu brenda.
Brendable domenom se lakลกe stvara brend
Za razliku od generiฤkih domena koje djeluju pomalo isprazno โ brend domene je puno lakลกe pretvoriti u prepoznatljiv brend. Odnosno, nije ih puno lakลกe pretvoriti u brend โ ali se moลพe izgraditi prepoznatljiviji brend. Primjerice, Njuลกkalo je danas top destinacija za sve koji ลพele objaviti ili traลพe oglase. Svi znaju za Njuลกkalo i postao je sinonim za oglase na internetu.
No put do prepoznatljivosti nije bio nimalo lagan. Njuลกkalo je na brendiranje utroลกio silan novac koji tek rijetki od nas imaju za ulaganje u digitalne biznise. Dakako, prednost je bila ta ลกto je iza Njuลกkala stajao ogroman medijski brend โ pa je potpora u graฤenju brenda bila viลกestrana.
Ono ลกto ลพelimo reฤi je da ฤe ljudi drugaฤije percipirati brend koji je na brendable domeni, nego li brend koji je na generiฤkoj domeni. Onaj na generiฤkoj domenu smatrati ฤe samo joลก jednim u nizu, dok ฤe brend na brendable domeni โ zaista imati status prepoznatljivog brenda. No, da biste izgradili prepoznatljivost potrebno je vrijeme i velika novฤana ulaganja.
Potrebno je viลกe vremena i novaca za pozicioniranje brendable domene
Brendable domena iziskuje viลกe vremena i novaca za kvalitetno pozicioniranje na web traลพilicama, ali i za โusaฤivanjeโ u navike potroลกaฤa. Posebice se to odnosi na brendove koji su manji i koji ciljaju na manji segment trลพiลกta. Naime, ljudi teลกko pamte domene i uglavnom znaju svega nekoliko najposjeฤenijih domena na kojima provode puno vremena. Ako vaลก brend neฤe biti velik, vaลกu ฤe brendable domenu teลพe zapamtiti.
O novcu nije puno potrebno ni priฤati. Odmah je jasno da ฤe se na pozicioniranje brendable domene utroลกiti znatno viลกe novaca, nego li na pozicioniranje generiฤke keyword domene. Generiฤka domena nakon nekoliko tjedana i mjeseci automatski dolazi prema vrhu traลพilica (uz kvalitetno raฤen SEO), dok ฤe brendable domeni za to trebati vjerojatno puno viลกe vremena. Posebno to vrijedi za pozicioniranje โu glavama korisnikaโ jer ฤe trebati puno vremena da biste navikli korisnike na vaลก brend. Sve to osim vremena, iziskuje i velika financijska ulaganja.
Generiฤka keyword domena moลพda dugoroฤno ima viลกe smisla
Bez obzira na kvalitetu ili veliฤinu nekog brenda โ danas smo svjedoci da se generiฤke domene i dalje bolje pozicioniranju u odnosu na brend domene. Razlog je vjerojatno u tome ลกto postoji joลก uvijek veliki broj digitalno manje pismenih korisnika โ koji klikฤu na linkove koji im viลกe odgovaraju. Odnosno, dio ฤe korisnika ฤak i direktno upisati generiฤki naziv u traลพilicu pa automatski kliknuti na generiฤki link koji se ฤini smislen.
Ima li generiฤka domena dugoroฤno viลกe smisla โ teลกko je reฤi. Naime, brend domena (ako se u nju redovito ulaลพe) s vremenom postaje sve bolja i sve prepoznatljivija. No, potrebna su konstantna ulaganja za odrลพavanje brenda. S druge strane, generiฤka domena ฤe se uvijek pojavljivati tu negdje bez obzira na koliฤinu uloลพenog vremena i novca. Dakako, za svaki uspjeh je vaลพno ulagati โ pa to vrijedi i za sve vrste domena i web stranica. Da biste bili popularni โ uloลพite vrijeme i novac.
Odabir domene na kraju je iskljuฤivo na vama samima. Proanalizirajte koje su dostupne generiฤke, a koje brendable domene โ pa suzite izbor na nekoliko top domena. Nakon toga napiลกite razloge za i protiv te odgonetnite koja domena ima viลกe smisla za vaลกe poslovanje. I jedna i druga opcija su dobre โ pogotovo ako ste dugoroฤno spremni ulagati u domene i web stranicu.
Generiฤka keyword domena pruลพiti ฤe vam lakลกe snalaลพenje meฤu korisnicima, dok ฤe brendable (brend) doma pruลพiti moguฤnost izgradnje prepoznatljivog brenda. I jedna i druga opcija traลพe od vas da ulaลพete puno โ kako biste pobijedili konkurenciju. Jer konkurencije danas definitivno ima โ bez obzira koju niลกu ili trลพiลกte odabrali.