Connect with us

Hi, what are you looking for?

Umjetna inteligencija

Kako pobijediti sve sposobniji digitalni svijet umjetne inteligencijie (AI)?

Umjetna inteligencija
(Photo: Pixabay.com)

Je li umjetna inteligencija danas na razini na kojoj može ugroziti poslove ljudi? Kako se boriti protiv umjetne inteligencije i trebamo li se uopće boriti? Koje sve prednosti (za sada) čovjek ima u odnosu na umjetnu inteligenciju?

Umjetna inteligencija iz dana u dan mijenja svijet kakav poznajemo. Posebno se to odnosi na poslovni svijet koji je uvođenjem umjetne inteligencije dobio jedan novi zamašnjak – koji za sada gura u još uvijek nepoznatom pravcu.

Scenariji s umjetnom inteligencijom su raznovrsni – i u budućnosti se svašta može dogoditi. Mnogi ljudi umjetnu inteligenciju (AI) video kao prijetnju svojem poslu i životu. Jesu li u pravu teško je znati. No, činjenica jest da ćemo se u budućnosti nekako trebati ili boriti ili naučiti živjeti s umjetnom inteligencijom.

Umjetna inteligencija AI sustavi i ljudi - suradnja ljudi
(Photo: Pixabay.com)

AI je brutalno brza u isporučivanju jednostavnih rezultata

Prednost umjetne inteligencije (AI) jest u tome što može ekstremno brzo isporučivati raznovrsne rezultate. Bilo da se radi o odgovorima na ljudska pitanja, tekstovima za web stranice, e-knjigama, audio i video sadržaju ili primjerice vizualnoj grafici. AI sve to može isporučiti u vrlo kratkom roku – na temelju ljudskih inputa.

Brzina isporuke sadržaja je prilika koju vide mnogi poslovni ljudi i korporacije pa se sve više pažnje posvećuje uvođenju AI alata. Bilo da se radi o jednostavnoj primjeni alata čija je zadaća asistiranje ljudima ili da se radi o naprednim AI sustavima koji samostalno donose složene odluke. Implementacija AI sustava sve je raširenija u mnogim gospodarskim granama.

Za razliku od ljudi, AI ima sposobnost obrade velikih količina podataka u kratkom vremenu – što dovodi i do brzih rezultata. Instantna rješenja nešto su na što ćemo se trebati naviknuti u budućnosti jer AI može isporučivati sve ekstremno brzo. Iako je to prednost AI u odnosu na ljude – za sada je ljudska komponenta još uvijek neizostavna u digitalnom i poslovnom svijetu.

Foto: Pixabay

Kvaliteta rada sve se više seli prema AI rješenjima

Sve do nedavno ljudi su s pravom mogli reći da ne postoji AI sustav koji bi mogao raditi kvalitetno kao što to rade ljudi. No, činjenica jest da ljudi često griješe i da se tijekom rada oslanjanju na subjektivne dojmove – što dovodi do pogrešaka i krive percepcije rezultata.

S druge strane imamo AI sustave koji vrlo temeljito i pedantno uzimaju zbir informacija i obrađuju ih bez grešaka (prema unaprijed definiranim pravilima). Računala ne griješe i jedina greška koja može nastati putem (od ideje do rezultata) su pogrešni input podaci ili pogrešne naredbe za izvršenje nekog zadatka.

Kvaliteta je ono što će u budućnost odlučiti “borbu” između AI sustava i ljudi. AI sustavi sa sve većim bazama znanja moći će raditi sve zahtjevnije zadatke – sve točnije. S druge strane, ljudi će stagnirati na razini na kojoj su danas. Doduše, mnogi smatraju da svako uvođenje novih sustava koji olakšavaju rad – zapravo zaglupljuje ljude. Kako će se to odraziti na budućnost – tek ćemo vidjeti.

Tko je vaš idealan korisnik
(Photo: Pixabay.com)

Ljudske emocije utkane u rad

Ljudske emocije vrlo su važan dio i života i poslovanja – pa je to još uvijek velika prednost u odnosi na AI. Umjetna inteligencija za sada ne razumije emocije i puno je još nepoznanica koja su u pitanju emocije umjetne inteligencije. Mnogi smatraju da AI nikada ni neće razumjeti emocije na način kao što ih razumiju i percipiraju ljudi.

Moglo bi se tako desiti da u budućnosti emocije budu presudan faktor zbog kojih će ljudi imati prednost u odnosu na robote i umjetnu inteligenciju. Dakako, to će biti primjenjivo u kreativnim poslovima i u poslovima gdje je važan odnos čovjek prema čovjeku. Svi ostali repetitivni i “dosadni” poslovi mogli bi biti zamijenjeni od strane robota i umjetne inteligencije.

Stručnjaci kažu kako se prodaja i kupnja zapravo u potpunosti baziraju na emocijama – pa taj dio teško da može savladati umjetna inteligencija u skorašnje vrijeme. No, činjenica jest da će neke ljudske poslove AI ipak eliminirati i zamijeniti. Doduše, ljudi će u tom slučaju trebati prijeći na jedan viši nivo posla gdje će pomno osmišljenim naredbama zadavati zadatke umjetnoj inteligenciji.

Kako isprazniti mozak od zadataka i omogućiti si bolji život i biznis posao
(Photo: Pixabay.com)

AI je velika nepoznanica i strah mnogih kompanija

Prema svemu do sada viđenom AI bi trebao olakšati poslove ljudima i dovesti svijet na jednu novu razinu poslovanja. No, još je jako puno otvorenih pitanja u području umjetne inteligencije. Mnogi se pitaju do koje razine treba pustiti umjetnu inteligenciju da sama donosi odluke jer to može biti pogubno za poslovanje, ali i ljude.

Zanimljivo je da mnoge kompanije na velika vrata uvode AI u svoje poslovanje i prigrljuju ideju rada s AI sustavima. Ipak, s druge strane imamo i neke velike kompanije koje se pribojavaju scenarija AI budućnosti i nagovještaju stopiranje razvoja AI sustava. Zanimljivo, jedna od kompanija koja se zalaže za usporavanje AI sustava je i Google, a djelomično protiv neplanskog AI razvoja je i Elon Musk.

AI istovremeno donosi i prednosti i nedostatke. I veselje i bojazan od loših scenarija. Sve je moguće. No, važno je da ljudi ne izgube konce igre te da postoje jasno definirana pravila što AI može i smije, a što je zabranjeno. Nažalost, za sada na globalnoj razini nema nikakvih konkretnih regulativa i svaka kompanija “tjera vodu na svoj mlin”. Ubrzani razvoj AI sustava mogao bi prouzročiti probleme u budućnosti, posebice ako se sve bude razvijalo bez jasnih regulativa i pravila.

AI sustavi i ljudi - suradnja ljudi i umjetne inteligencije
(Photo: Pixabay.com)

Trebamo li se uopće boriti protiv AI sustava?

Ne, protiv AI sustava se za sada ne trebamo boriti. AI sustave sada možemo koristiti kao naše partnere u optimizaciji poslovanja i ubrzanju rasta biznisa. Prednosti koje AI donosi za sada su značajne, posebice u pogledu ubrzavanja procesa rada.

Budućnost je neizvjesna i teško je reći u kojem će smjeru ići razvoj umjetne inteligencije. Posljednjih je mjeseci interes široke javnosti oko AI nekako splasnuo i i umjetna inteligencija više nije dijelom rasprave širokih masa ljudi. No, tako je sa svim tehnologijama koje se pojave na tržištu. Nakon velikog boom-a, slijedi umirivanje situacija i lagana implementacija u ljudske živote.

Činjenica je da danas AI koriste i implementiraju mnoge kompanije u svoje poslovanje – što je svojevrsna ugroza na ljudski rad. No, umjesto da na AI gledamo kao na suparnika – trebali bismo AI gledati kao saveznika. Kao alat koji će nam pojednostaviti rad i ubrzati dobivanje kvalitetnih rezultata. AI za sada nije prijetnja i pitanje je hoće li to uopće ikada biti.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...