Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

Kako stvarati web sadržaj koji će korisnici dijeliti – 7 osnovnih koraka

dijeljenje sadrzaja

Želite stvarati kvalitetan web sadržaj koji će korisnici rado podijeliti na društvenim mrežama i ostalim digitalnim kanalima? Zanima vas kako stvarati sadržaj koji će se puno dijeliti i postoje li neke taktike koje vam u tome mogu pomoći?

Prema istraživanjima iz 2019. godine – svakog je dana na društvenim mrežama aktivno više od 3.5 milijardi ljudi. Konkretno, to znači da društvene mreže svakog dana koristi čak 45 posto svjetske populacije. Internet i digitalni kanali nude vam sjajnu priliku – da iz svojeg doma doprete do svih tih ljudi i ostvarite uspjeh iz vlastite fotelje.

No, put do uspjeha putem digitalnih kanala nije lagan i brz. Mnogo je ljudi koji svakog dana rade na digitalnim kanalima i koji svakog dana (ili barem mjeseca) stvaraju kvalitetan web sadržaj. Živimo u vremenu kada je informacija najvažniji resurs u poslovanju, ali je ujedno došlo i do određenog zasićenja podacima (što će u budućnosti biti još izraženije).

Navike online korisnika su se promijenile

Korisnici interneta danas na puno drugačiji način koriste blagodati mreže, nego što su to radili prije primjerice 20 godina. Prije 20-ak godina korisnici su bili strpljivi, pomno su čitali članke i web sadržaj – jer je u konačnici sama ponuda sadržaja bila relativno oskudna. Danas web sadržaj imaju na svakom koraku – i puno manje pažnje posvećuju čitanju, odnosno konzumiranju sadržaja.

Sukladno tome, danas je puno teže korisnika pridobiti svojim sadržajem – jer je konkurencije jako puno. S druge strane, ljudi su sve manje skloni dijeljenju i komentiranju web sadržaja – jer žele vidjeti što više toga i nemaju vremena za interakciju.

Dakle, stvoriti sadržaj koji će danas biti u velikoj mjeri dijeljen od strane korisnika – je iznimno zahtjevan i ambiciozan zadatak. Ipak, postoje neke taktike pomoću kojih možete postići određeni viralni efekt – i potaknuti korisnike da podijele vaš sadržaj s drugima. Želite li da korisnici vaš web sadržaj dijele na Facebooku, Instagramu i ostalim digitalnim kanalima – ovo su koraci koje morate slijediti:

Pratite trendove

Iako je stvaranje evergreen sadržaja ispravna taktika za dugoročni uspjeh, činjenica jest želite li više dijeljenja – morat ćete pratiti trendove. Ljudi uglavnom na digitalnim kanalima dijele sadržaj koji ja aktualan u datom vremenu. Primjerice, za vrijeme korona krize gotovo sva dijeljenja na društvenim mrežama bila usu vezana uz pojam korona ili karantena.

Želite li stvoriti sadržaj koji će ljudi rado podijeliti – morate pratiti trendove. Jedan od načina kako saznati što je u trendu jest spajanje na Google trends servis. Putem ovog servisa možete vidjeti što ljudi trenutno najviše pretražuju na internetu – odnosno što je u trendu. Takav sadržaj odmah u startu ima veće šanse da će biti više dijeljen na digitalnim kanalima.

Osluškujte želje ciljane publike

Sadržaj koji stvarate mora biti nekome namijenjen. Konkretno, prije stvaranja sadržaja u glavi morate imati osobu kojoj se sadržajem želite obratiti. Web sadržaj stvoren s ciljem da zadovolji želje i potrebe ciljanog korisnika – ima puno veće šanse da bude dijeljen od strane korisnika.

Postoji nekoliko načina kako saznati što vaša ciljana publika želi. Prije svega, možete se spojiti na Google Keyword Tool i upisivanjem ključnih riječi – saznati što točno interesira vaše ciljane korisnike. Drugi način istraživanja jest spajanje na društvene mreže te praćenje koji se sadržaj najviše dijeli – a vezan je uz vašu tematiku. Najbolje mjesto za takvo praćenje vrlo vjerojatno su grupe ili profili koji su usko vezani za vašu tematiku.

Provjerite što radi vaša konkurencija

Recept za uspjeh je prilično jednostavan – morate biti bolji od konkurencije. Vaš web sadržaj mora biti bolji, zanimljiviji i edukativniji – kako biste privukli više pažnje od konkurenata. Istraživanje konkurencije možete napraviti prilično jednostavno – čak i bez posebnih alata (koji doduše postoje).

Uglavnom, otiđite na profile i stranice vaših konkurenta na društvenim mrežama – i pogledajte koji je sadržaj imao najveći odaziv publike. Dakle, sadržaj s najvećim brojem komentara, lajkova i dijeljenja – vjerojatno je sadržaj koji je najzanimljiviji publici. Napravite sadržaj bolji od toga – i veći broj interakcije korisnika vam je zagarantiran.

Ispričajte priču i probudite emocije

Razmislite li malo bolje, sve što u životu radimo – zapravo je potaknuto našim emocijama. Primjerice, i sama kupnja kruha ili neke druge namirnice utemeljena je na emocijama – ili želimo kušati nešto novo kako bismo se oduševili okusom ili biramo dobar stari siguran put u kojem se osjećamo gurmanski komforno. Emocije su ključ svega što radimo – i stoga je važno u web sadržaju probuditi emociju kod korisnika.

Želite li pridobiti pažnju korisnika – morate im ispričati priču. Priču s kojom se korisnik može povezati i u kojoj može pronaći sebe (ili budućeg sebe). Priča može ciljati na pozitivne emocije, ali i negativne – samo je važno da nekako probudite unutarnji žar korisnika. Ispričana priča koja budi emocije – sjajan je odabir želite li povećati šanse da korisnik podijeli vaš web sadržaj.

Koristite ekspertize i statistike

Brojka od 3.5 milijardi korisnika društvenih mreža koju sam naveo na početku – odmah je u vama probudila teoriju koliko je to važno i potrebno ljudima. Iako su brojevi mnogim ljudima nejasni i ne vole se zamarati brojkama – činjenica je da brojke podižu interes ljudi. Želite li pridobiti interes korisnika koristite se brojkama – kako u naslovu, tako i u samome tekstu koji stvarate.

Druga važna stvar koja može pomoći u izgradnji kvalitetnijeg i “stručnijeg” web sadržaja jest – navođenje analiza i ekspertiza stručnjaka. U očima korisnika podići ćete kvalitetu i značaj članka – ako navedete stručnjake i istraživanja koji su potvrdili vaše teze. Samim time članak postaje poželjniji za dijeljenje na društvenim mrežama – jer ljudi uglavnom vjeruju stručnjacima (bez obzira kojim se područjem bavili).

Vizualni sadržaj privlači pažnju

Iako društvene mreže u prosjeku koristimo čak 3 sata dnevno, činjenica je da nam je pažnja na jednoj objavi iznimno mala. Primjerice, na Instagramu ljudi na jednoj objavi zastanu tek na nekoliko sekundi, a onda produže dalje na sljedeću. Želite li provući pažnju korisnika to ćete teško ostvariti tekstom i zbog toga je važno da stvorite kvalitetan i primamljiv vizualni sadržaj.

Video kao medij sve više raste na digitalnim kanalima – i njegov značaj danas je važniji no ikada prije. Uz stvaranje video sadržaja, preporuka jest stvaranje i ostalih vizualnih elemenata poput – infografika, gifova, fotografija, itd. Vjerujem da će vam se ulaganje u vizualni sadržaj isplatiti – jer biste time mogli povećati broj dijeljenja vašeg web sadržaja.

Omogućite lako dijeljenje vašeg web sadržaja

U svom tom užurbanom životu i korištenju društvenih mreža – ljudi su gotovo u potpunosti izgubili strpljenje. Ako nešto nemaju odmah i lako dostupno – velika je vjerojatnost da se time neće ni zamarati. Sagledamo li priču kroz tu prizmu – važno je da korisnicima omogućite što lakše i brže dijeljenje sadržaja na digitalnim kanalima.

Druga važna stvar jest poticanje korisnika – da podijele vaš sadržaj s drugima. Na kraju objava spomenite kako bi vam puno značilo kada bi korisnik vašu objavu podijelio s drugima i slobodno zauzvrat ponudite nešto korisno i kvalitetno. Ljudi dijele sadržaj kada od toga imaju koristi ili kada misle da će njihova zajednica od toga imati koristi.

Zaključak

Stvaranje web sadržaja koji će korisnici dijeliti nije nimalo lagan zadatak. Morate zadovoljiti mnoge kriterije i pritom još imati puno sreće da korisnici i digitalni kanali prepoznaju vaš sadržaj kao kvalitetan – i vrijedan dijeljenja.

Koraci koje sam nabrojio iznad svakako vam mogu pomoći u povećanju šansi da vaš čanak dođe do većeg broja ljudi. Isprobajte savjete iznad, dodajte nešto svoje – i vjerujem da ste na dobrom putu za uspjeh. Slobodno podijelite ispod i svoje taktike za veći broj dijeljenja web sadržaja.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...