Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Koliko je novca potrebno investirati za uspjeh novog digitalnog projekta?

digitalni projekt postati uspješan ili će propasti

Koliko je novca potrebno investirati u novi digitalni projekt? U što je potrebno uložiti najviše novca i ovisi li uspješnost projekta o količini uloženog novca? Koje su neizbježne stavke u koje morate investirati novac kada pokrećete novi digitalni projekt?

Pokretanje novog digitalnog projekta može biti vrlo zahtjevan i kompliciran zadatak – posebice ako nemate prethodnog iskustva. Činjenica je da danas svi koristimo internet i da se pola našeg života dešava na internetu – od dopisivanja s prijateljima, preko shoppingiranja pa sve do obavljanja poslovnih zadataka.

Tragom toga, internet stranice i online servisi postali su ključan dio našeg života. Iz tjedna u tjedan diljem svijeta niču novi digitalni projekt čiji je cilj olakšati ljudima svakodnevicu i vlasnicima donijeti novčanu zaradu. No, da bi određeni projekt postao uspješan – potrebno je uložiti novac. Koliko točno novca – saznajte u nastavku:

Može li vaš prvi digitalni projekt postati uspješan ili će propasti
(Photo: Pixabay.com)

Domena je najmanji trošak iako je vrlo važna za brendiranje

Domena je jedan od temelja vašeg budućeg digitalnog projekta. Ako planirate razvoj vlastite web stranice koja će biti u potpunosti u vašoj nadležnosti – potrebna vam je domena. Domena je zapravo naziv vaše web stranice, odnosno adresa putem koje čete pristupati sadržaju vaše web stranice.

Domena se sastoji od naziva vašeg projekta (npr. geek) i nastavka domene, tj. TLD-a (npr. .hr). U konačnici dobivate potpunu domenu koja u gore iznesenom primjeru glasi geek.hr. Što se tiče samog naziva domene tu možete birati gotovo sve što vam padne na pamet s time da morate računati na to da su neki nazivi već zauzeti. Što se tiče TLD-a tu ste djelomično ograničeni i možete birati samo ono što se nudi na tržištu.

Cijena domena variraju ovisno o TLD-u i popularnosti domena. Tako ćete .eu domene platiti svega 50-ak kuna godišnje, dok ćete za .com domenu trebati izdvojiti oko 100 kuna godišnje. Jedne od najskupljih su .hr domene za koje ćete trebati izdvojiti više od 500 kuna godišnje.

Uz nove domene, možete se odlučiti za kupnju isteklih domena, tj. domena koje je već netko koristio. Takve domene imaju prednost jer već imaju određenu reputaciju i backlinkove – pa se ponekad isplati investirati u takve domene. Cijene takvih domena dosežu od sto pa do nekoliko desetaka tisuća kuna – ovisno o kvaliteti i popularnosti. S obzirom da je domena vrlo važan faktor budućeg brendiranja – pažljivo odaberite vašu domenu.

Digitalni biznis
(Photo: Pixabay.com)

Cijena hostinga znatno varira ovisno o lokaciji i količini prometa

Hosting je udaljeno računalo koje je uvijek aktivno i na koje ćete smjestiti vašu web stranicu – kako bi joj korisnici u svakom trenutku mogli pristupati. Hosting danas sačinjavaju moćna i snažna računala čiji su resursi uglavnom podijeljeni između više korisnika.

Na tržištu postoje razne vrste hosting paketa i usluga pa samim time i cijena hostinga znatno varira. Na domaćem tržištu možete pronaći nekoliko popularnih hosting kompanija (npr. Plus.hr) gdje će vas hosting koštati između 50 i 100 kuna mjesečno, odnosno do 1.000 kuna godišnje. Dakako, na stranom tržištu možete pronaći i puno jeftinija rješenja – no tada će vaši podaci biti spremljeni na nekoj udaljenoj destinaciji u Europi ili svijetu.

Kada vaš projekt naraste i počne dobivati veliki broj korisnika i pregleda tada će vam možda trebati i kvalitetniji hosting koji ćete plaćati oko 1.000 kuna mjesečno. No, hosting pakete uglavnom možete lako prebacivati u kasnijim fazama projekta – tako a za početak možete odabrati neku povoljniju varijantu. U svakom slučaju, pripremite barem 500 kuna godišnje za hosting. Napomena: Na jedan hosting uglavnom je moguće smjestiti više digitalnih projekata.

digitalni projekt Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Dizajniranje i programiranje web stranice može biti vrlo skupo

Dizajniranje i programiranje web stranice može biti itekako naporan i složen zadatak ukoliko je vaš digitalni projekt poprilično kompliciran. Naime, ako vaš web projekt sadrži više funkcionalnosti vjerojatno ćete programerima i dizajnerima trebati platiti i puno više radnih sati – kako bi vašu ideju pretvorili u stvarnost. Cijene programera kreću se od 200 kuna na više, a za nešto kompliciraniji projekt trebati će preko 50 sati rada.

Ako pokrećete neki “jednostavniji” web projekt kao što je blog ili web portal – onda se možete poslužiti i nekim gotovim rješenjima. Primjerice, tada za razvoj digitalnog projekta možete odabrati vrlo popularan WordPress (koji je besplatan) pa na njega instalirati određenu WordPress temu koja može biti besplatna ili naplatna.

Želite li u očima budućih klijenata izgledati ozbiljnije i kvalitetnije – svakako se odlučite za kupljenu temu, tj. template. Za razliku od besplatnih tema koje su uglavnom oskudne opcijama – kupljena tema vam omogućava puno veću fleksibilnost i kreativnost. Investiranje u kvalitetnu temu će se prije ili kasnije pokazati kao mudra ideja, pogotovo jer to i nije toliko veliki trošak.

Cijena naplatnih WordPress tema kreće se uglavnom od 200 do 700 kuna, s time da je neki prosjek oko 500 kuna. Takva će vam tema omogućiti jednostavnije baratanje sadržajem na web stranici – što će vam biti itekako od koristi u kasnijim fazama projekta. Stoga, ulaganje u kvalitetan WP template je uglavnom mudra odluka.

Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Sadržaj je najvažniji i najskuplji dio digitalnog projekta

Svi vaši online posjetitelji na vaš će digitalni projekt dolaziti isključivo zbog sadržaja kojeg nudite. Nikog ne zanima kako dizajnerski izgleda vaša stranica ni koje su dominantne boje – već korisnika zanima isključivo sadržaj na vašoj web stranici. Što je sadržaj kvalitetniji i sveobuhvatniji – to je veća šansa da će vaš projekt biti uspješniji i privlačiti više posjetitelja.

Sadržaj je najvažniji i najskuplji dio izgradnje digitalnog projekta i trošak može iznositi po nekoliko desetaka tisuća kuna ili eura. Dakako, sadržaj možete izraditi i sami – no tada ćete na to trošiti puno vremena i energije – a i rezultati će dolaziti sporije zbog vaše ograničenosti vremenom.

Kreatore sadržaja (pisce) možete plaćati od 100 do 2.000 kuna za članke od 1.000 riječi. Ako ste tek u startu projekta savjetujemo vam da uzmete nešto povoljnije pisce, ali da se fokusirate na kvantitetu sadržaja. Odnosno, probajte kombinirati što više i što kvalitetnijeg sadržaja. Iskusni webmajstori svoje pisce traže kroz detaljne selekcije putem freelance platformi kao što su Upwork i Freelancer.

uspjeh web projekta - Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Brendiranje putem linkova i društvenih mreža

Vaš digitalni projekt u samome će startu rasti vrlo sporo, no upornim radom i zalaganjem možete postići odlične rezultate nakon pola godine ili više. Jedan od najvažnijih koraka u kasnijim fazama razvoja projekta svakako je brendiranje. Vaš digitalni projekt mora postati prepoznatljivo ime kojem će ljudi vjerovati i na kojeg će se rado vraćati.

Stručnjaci preporučuju kako web stranicu najbolje možete brendirati na način da ulažete u izgradnju backlinkova i društvene mreže. Backlinkovi će web tražilicama sugerirati da vaša web stranica vrijedi i da je trebaju bolje rangirati, dok će društvene mreže pripomoći u dovođenju novih korisnika na vaš web.

Backlinkovi mogu biti poprilično skupi i uglavnom ćete na njih trošiti od 500 do 3000 kuna po jednom linku. Probajte kupovati što relevantnije linkove i pazite da ne pretjerujete s brojem linkova. S druge strane, društvene mreže možete voditi samostalno ili ih prepustiti ljudima koji se bave društvenim mrežama – što će vas koštati od 1000 kuna/mj na više.

super affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Može li se novi digitalni projekt pokrenuti za manje od 2.000 kuna?

Može, ali uvelike ovisi o tome kakav projekt pokrećete. Dakako, što su novčana ulaganja veća i pametnija – to će i rezultati biti izraženiji i kvalitetniji. Pogledamo li iznad navedene stavke lako se može izračunati kako ćete za pokretanje digitalnog projekta trebati izdvojiti minimalno 1.000 kuna – koliko će vas koštati domena i hosting. Uz besplatan WordPress i besplatnu temu te uz vlastito stvaranja sadržaja i brendiranje weba – možete investiranu cifru zadržati ispod 2.000 kuna.

No, ako se već odlučujete na pokretanje digitalnog projekta ne biste trebali škrtariti sa svakom kunom ili eurom. Investirajte u startu nešto više novaca kako biste dobili početni uzlet jer najteže je biti motiviran u startu – kada rezultati nikako ne dolaze. Digitalni projekt iziskuju strpljivost, a nekako nam se čini da ćete biti strpljivi i brižniji – ako u projekt uložite novac.

Sve navedeno iznad uglavnom se odnosi na manje projekte kao što su blogovi i jednostavnije web stranice, tj. web portali. Namjeravate li pokrenuti neki multifunkcionalni digitalni projekt prepun značajki – trebat ćete itekako puno novaca. Izrada samog web projekta tada bi vas vrlo lako mogla koštati više od 100.000 kuna. No, ako ćete toliko novac uložiti u izradu – onda barem još polovicu tog novca uložite u promociju i brendiranje. Najvažnije je da budete vidljivi vašim budućim korisnicima – a to se postiže kvalitetnim sadržajem i promotivnim aktivnostima. Sretno!

1 komentar
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Je li pametnije prodavati vaše vrijeme ili vaše znanje? Može li se prodajom vremena doći do velike zarade ili je isplativije prodavati znanje? Kroz...

Biznis i posao

Jeste li ikada čuli za pravilo 10.000 sati? Zašto je pravilo 10.000 sati važno za postizanje uspjeha u bilo kojem životnom području? Možemo li...

Biznis i posao

Imate li ponekad osjećaj da ne ostvarujete sve ono što biste mogli ostvariti? Čini vam se da su svi drugi uspješniji od vas? Niste...

Biznis i posao

Radite puno na računalu i brine vas vaša zdravstvena situacija? Zanima vas kako malim koracima i aktivnostima popraviti zdravlje i tjelesnu spremu? Koje su...