Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznis i posao

Kvaliteta ili kvantiteta – što je važnije za uspjeh web projekta?

uspjeh web projekta - Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Planirate razvoj novog web projekta i zanima vas na što se fokusirati kako biste što prije postigli uspjeh? Je li važnija kvaliteta ili kvantiteta za uspjeh digitalnog projekta? Koji je proces razvoja projekta najbolji u samome početku, a koji u kasnijim fazama?

Mnogi web projekti danas su iznimno uspješni i vlasnicima donose mnoštvo novaca na bankovni račun. Dakako, gotovo svaki od projekata vodio se ciljem uspjeha – no svaki je projekt imao drugačiji proces razvoja i rasta.

U nastavku ćemo pojasniti nekoliko najvažnijih stvari o načinu pristupa novom web projektu. Otkriti ćemo je li važnije fokusirati se na kvalitetu ili kvantitetu. Kako započeti razvoj web projekta i koje su najvažnije smjernice za uspješan razvoj u budućnosti:

Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Kvalitetna uvodna analiza s jasnim planom razvoja

Kvalitetna uvodna analiza tržišta i konkurencije jedan je od najvažnijih koraka koje morate učiniti prije pokretanja konkretnog projekta. Iako u teoriji vrijedi pravilo da svaki projekt može ostvariti uspjeh – stvari su u praksi ipak nešto drugačije.

Naime, manje tržište znači i manje prilike za širenje i zaradu. Što je potencijalno tržište veće to su i veće šanse za zaradu. Zbog toga je gotovo uvijek pametnije birati projekte na engleskom tržištu, nego li na našem. Engleski jezik je puno rasprostranjeniji, a ujedno je i kupovna moć ljudi koji pričaju engleski puno veća.

Kvalitetna analiza tržišta i konkurencije svodi se na detaljno istraživanje potencijala određene niše na određenom govornom području. Primjerice, ako želite pokrenuti web projekt vezan uz biljne čajeve – trebate istražiti koliko ljudi googla tu tematiku na Google tražilici i koliko je jaka konkurencija koja se rangira za te pojmove. Što je broj googlera veći, a konkurencija slabija – to su šanse za vaš uspjeh puno veće.

Na temelju detaljnih analiza napravite konkretan plan s ciljevima koje želite ostvarite. Budite lagano odvažni pa postavite ciljeve veće od onog što mislite da možete postići, kako biste gurali krupnim koracima naprijed barem prema djelomičnom ostvarenju cilja. Plan mora sadržavati vremensku (do kada) i količinsku (koliko čega) komponentu s jasnom predodžbom gdje se želite nalaziti na online tržištu. Kvalitetan plan temelj je uspješnog razvoja projekta.

razvoj web projekta - Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Krenite što prije pa greške ispravljajte usputno

Mnogi ljudi spremni su mjesecima i godinama analizirati i učiti o određenim stvarima, a sve zbog bojazni od samog starta. Činjenica jest da možemo naučiti stotine i tisuće teorija i pravila – ali sve to nimalo nije jednako vrijedno kao stvaran rad na projektu. Najbolje ćete naučiti kroz konkretan rad jer tek tada možete vidjeti gdje su potencijalni problemi i koje stvari u stvarnosti zaista funkcioniraju.

Nakon što ste napravili uvodnu analizu, vrijeme je da krenete raditi na web projektu. Zaboravite na dugotrajna usvajanja teorija, čitanja knjiga i stručnih savjeta jer time ćete samo izgubiti dragocjeno vrijeme – koje ste mogli utrošiti na konkretan rad na projektu.

Bez obzira kakav projekt radite, stvari uvijek možete ispravljati usputno tijekom razvoja. Mnogi su digitalni projekti koje danas učestalo koristimo (npr. Facebook, Google, Amazon) u samome startu bili zamišljeni potpuno drugačije – nego što izgledaju i funkcioniraju danas. Tijekom vremena vizija i funkcije se mijenjanju jer se i digitalni svijet jako brzo mijenja. Samim time, nemojte se opterećivati mnogim detaljima u samome startu jer nikada ne znate u kojem će se smjeru okrenuti vaš projekt u budućnosti.

Rad na računalu Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Uvodni zamah projekta kvantitetom sadržaja

Iako među web majstorima sasvim sigurno postoje oni koji će reći kako je važno fokusirati se na kvalitetu u samome startu, činjenica jest da većina ipak bira put kvantitete. Za bilo koji način monetizacije projekta važno je imati dovoljno objava i kvantitete sadržaja – pa je u samom startu poželjno krenuti kvantitativno.

Početni zamah web projekta ostvariti ćete kvantitetom povrh kvalitete. Što više objava i sadržaja dodate na novi web projekt – to su vam veće šanse za uspješan početak monetizacije. Naime, korisnici će na vaš web dolaziti isključivo iz razloga jer na tom webu mogu pronaći vrijedne informacije za sebe. Što je takvih informacija više – biti će i više korisnika na webu (ako ostale stvari posložite kako treba).

Stoga, u startu uspostavite određene pravila i obrasce po kojima ćete stvarati uvodni sadržaj. Uložite što više vremena, truda i novca u kreiranje sadržaja – kako biste kvantitativno uzdigli web projekt na željenu razinu. Kvalitetu uvijek možete ispravljati u hodu, ali kvantiteta je ono što web projekt gura prema uspjehu u samome startu.

digitalni projekt Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

U kasnijim fazama fokus na kvalitetu (ali bez gubljenja vremena na sitnice)

Kada vaš projekt započne privlačiti prve korisnike tada je pravi trenutak da osim kvantitete počnete više vremena posvećivati i kvaliteti sadržaja. No, nikako nemojte trošiti ogromne količine vremena i novaca na detaljiziranje kvalitete jer mnogi web majstori smatraju kako je to gubitak vremena.

Sadržaj koji objavljujete ne mora biti savršeno gramatički i pravopisno točan. Web dizajn ne mora biti precizan u milimetar. Fotografije ne moraju biti savršeno obrađene. Sve navedeno je uglavnom gubljenje vremena koje možete iskoristiti na stvaranje novog vrijednog sadržaja. Fokusirajte se na kvalitetu, ali nemojte gubiti vrijeme na nepotrebne sitnice.

Činjenica jest da korisnike neće odbiti pokoja pravopisna greška – ako će na vašem webu dobiti korisne informacije koje im trebaju. Također, neće im smetati nešto lošija kvaliteta fotografije – ako će im ta fotografija zorno prikazati ono što ih zanima. Savršenstvo je precijenjeno i šteta je gubiti vrijeme na stvaranje savršenih sadržaja i fotografija – kada su mnoge teme sadržajem još uvijek nedovoljno pokrivene.

uspjeh web projekta - Kvaliteta ili kvantiteta - što je važnije za uspjeh web projekta

Redovitost i upornost kao temelj uspjeha web projekta

Ako odustaneš sigurno gubiš, ako ustraješ vjerojatno pobjeđuješ. Matematika uspjeha svakog projekta i biznisa je poprilično jednostavna i svima jasna – uporni pobjeđuju. Iako će za vrijeme razvoja web projekta biti teških dana bez motivacije i ikakve želje – takvi su dani najvažniji za uspjeh. Tih dana potrebno je stisnuti zube i napraviti ono što se nalazi u planu razvoja projekta.

Upornost i redovitost su dvije vrlo važne odrednice koje određuju koji će projekti biti uspješni. Mnogi web majstori (pre)rano odustaju od svojih projekata jer izgube motivaciju – pa nikada ne saznaju koliko je njihov projekt zapravo mogao biti uspješan. Želite li vašem projektu osigurati dugoročni uspjeh važno je da uporno i redovito stvarate novi sadržaj koji zanima vaše korisnike. Sretno!

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...