Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Umjetna inteligencija

Mogu li AI pop-zvijezde uspjeti u stvarnom svijetu?

Mogu li AI pop-zvijezde uspjeti u stvarnom svijetu?
Pexels

Pjevaju, plešu, modeliraju, ali ne postoje u stvarnom životu – virtualni influenceri pokušavaju se probiti iz metaversa i ući na glazbene ljestvice.

Od Alvina i Vjeverica, Gorillaza, Hatsune Miku pa sve do Polara, glazbena industrija s virtualnim likovima kao pop-zvijezdama nije nam nepoznata. Kao i mnogi današnji ljudski umjetnici, osvajali su Grammy nagrade, održavali koncerte kao hologrami i čak su mogli biti “otkazani” zbog kontroverznih komentara.

Noonoouri, digitalni lik stvoren od strane njemačkog dizajnera Joerga Zubera, najnovija plavokosa, lutkasta virtualna influencerica koja je dobila ugovor za izdavanje glazbe.

Stvorena korištenjem motion capture tehnologije i napredne grafike, potpisala je ugovor s Warner Music kao prva avatar umjetnica, virtualno družeći se s Edom Sheeranom, Duom Lipom, Cardi B i Ashnikko u jednoj od najvećih glazbenih izdavačkih kuća.

Njezin vokal, djelomično stvoren korištenjem alata za umjetnu inteligenciju (AI), doveo je do toga da je nazivaju “AI pop-zvijezdom”.

I dok Warner Music tvrdi da je AI igrao samo manju ulogu u stvaranju Noonoouri-vog vokala, njezino potpisivanje dolazi usprkos rastućim zabrinutostima oko uloge koju AI igra u stvaranju glazbe i pitanja hoće li zamijeniti ili prevariti umjetnike duplicirajući njihov zvuk, stil ili izgled.

Marec Lerche, voditelj razvoja poslovanja u Warner Music Central Europe, kaže da Noonoouri i digitalne kreacije poput nje mogu ponuditi izdavačkim kućama više eksperimentiranja i fleksibilnosti.

“Možete se pojaviti na različitim mjestima istovremeno, možete promijeniti njezin stil u trenu”, izjavio je te nastavio: “Ona već jest digitalni lik, pa u tom smislu postoji više mogućnosti nego s ljudskim umjetnikom.”

Noonoouri-in prelazak na glazbu slijedi sličan put kao i drugih najpoznatijih virtualnih influencera, Lil Miquela, koja je prvi put počela objavljivati pjesme 2017. godine i dobila milijune pregleda za svoje glazbene spotove na YouTubeu.

Dolazi u vrijeme kada streaming dominira u glazbenoj industriji, a umjetnici – poput scenarista i glumaca u Hollywoodu – koji se bore za veći dio prihoda.

Muzikologinja dr. Shara Rambarran kaže da bi virtualni influenceri koji postanu pop-zvijezdama mogli uzdrmati “prave” glazbenike u stvarnom životu “koji žele izbaciti svoju glazbu i ne žele imati dodatnu konkurenciju”.

Kao gotovo potpuno virtualna kreacija, nova potpisnica Warner Music nije baš prosječna umjetnica.

Slično “vokaloidima” poput Hatsune Mikua – koji se razvio iz softvera za sintezu glasa u potpuno nacrtani lik – Noonoouri je stvorena korištenjem kombinacije različitih tehnologija kako bi virtualno plesala, pjevala i hodala modnim pistama.

Ima 400.000 sljedbenika na Instagramu, ugovor za modeliranje i lutkast izgled koji se može prilagoditi ili transformirati jednim klikom.

Gospodin Zuber, koji radi u dizajnerskom studiju u Münchenu, kaže da je Noonoouri za njega “životni projekt”.

Njega i njegov tim od pet ljudi stvorili su kao lik koji je prvotno mogao govoriti o svjetskim problemima u realističnom 3D obliku.

“Počeli smo s kosom, crtežima tkanine, pokretima i svime, a ja sam se obukao u odijelo za motion capture kako bih hodao kao ona… kako bi definirali njezine pokrete, geste i sve ostalo”, kaže on.

Gospodin Zuber dodaje da je tim želio da Noonoouri ima više “tehnički” nego ljudski zvučeći glas – što je značilo da je njegove osnovne vokale za lik prekrio melodijskom trakom profesionalnog pjevača.

Zatim su algoritmi korišteni za automatsku korekciju Noonoouri-ovih originalnih vokalnih snimaka i pomoć timu u usklađivanju brzine, tempa i visine pjevačevog glasa.

Njezino potpisivanje za Warner dolazi u kontekstu zabrinutosti u glazbenoj industriji zbog porasta tehnologije.

I dok su umjetnici poput Grimesa i Davida Guette izjavili da prihvaćaju takvu tehnologiju kako bi eksperimentirali sa svojom glazbenom produkcijom, Sting i Ed Sheeran su kritizirali upotrebu AI. S druge strane, Hozier je nedavno rekao za BBC-ov Newsnight da bi razmotrio štrajk zbog prijetnje koju AI predstavlja industriji.

Jamie Njoku-Goodwin, izvršni direktor udruženja UK Music, kaže da mnogi u industriji s nestrpljenjem očekuju prilike koje AI može pružiti umjetnicima i producentima, ali ključno je pronaći regulativni i pravni okvir kako bi “mogao omogućiti ljudsku kreativnost, a ne je erozirati”.

“Riječ je o tome da znamo na kojem sadržaju i kojim podacima se AI trenira, i o osiguranju adekvatnog označavanja kako bismo znali je li glazba generirana pomoću AI-a”, kaže on.

Dr. Shara Rambarran pisala je o virtualnim glazbenicima i kaže da, iako trend digitalnih pop-zvijezda vjerojatno neće prestati u budućnosti, također je malo vjerojatno da će zamijeniti stvarne ljude na vrhu glazbenih ljestvica.

“To nije potpuno novi koncept, uvijek su postojali u nekom obliku”, kaže ona.

No, postavlja se pitanje – hoće li to nadmašiti sve u glazbenoj industriji? Rambarran mislim da će biti mjesta za svakoga te da će uvijek biti neke inovativne kreacije o kojima ćemo uvijek pričati, i ako ovo ne uspije, nešto novo će to zamijeniti.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Umjetna inteligencija

Misterij i dalje postoji oko razloga zbog kojeg je izvršni direktor OpenAI-a, Sam Altman, iznenada izbačen iz tvrtke, a potom vraćen na svoju poziciju...

Umjetna inteligencija

YouTube planira uvesti značajne promjene u svoja pravila i oznake koje će utjecati na kreatore sadržaja na svojoj platformi. U skladu s novim pravilima,...

Umjetna inteligencija

Kako umjetna inteligencija (UI) dostiže vrhunac svoje popularnosti, istraživači upozoravaju da bi industrija mogla ostati bez podataka za obuku – goriva koje pokreće moćne...

Tech

Luc Julia, vodeći stručnjak za AI, sukreator Siri i glavni direktor za znanost Grupe Renault, sutra gostuje u Zagrebu. Na Fakultet elektrotehnike i računarstva,...

Igre i gaming

U svijetu airsofta, gdje simulacija borbe i taktičke igre dominiraju, tehnološki napredak igra ključnu ulogu u oblikovanju iskustva igrača. U srcu ovog dinamičnog hobija,...

Umjetna inteligencija

Character.AI, startup podržan od strane tvrtke a16z i osnovan od strane bivših Googleovih istraživača umjetne inteligencije, predstavio je svoju najnoviju značajku za pretplatnike. Ova...

Umjetna inteligencija

Sada svatko može postati najcool osoba u školi. Korištenjem umjetne inteligencije, ljudi se pretvaraju u svoje nostalgične srednjoškolske personifikacije u novom i već viralnom...

Umjetna inteligencija

Kako tehnološke tvrtke počinju monetizirati generativnu umjetnu inteligenciju, kreatori čija se djela koriste za trening postavljaju pitanje koliko su zaslužili. Međutim, dosad se nitko...