Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

Može li vaša e-trgovina biti uspješna ako ne prati ono što radi konkurencija?

Foto: Pixabay

Iako ponekad vjerujemo da imamo bolja rješenja od svih ostalih na tržištu i nemamo što od njih naučiti, teško je ostvariti dugoročan uspjeh u svijetu online trgovine ako ne pratite poteze onih koji se natječu s vama…

Nema sumnje, e-commerce tržište raste iz godine u godinu, sada već s više od 20% udjela u svjetskoj maloprodaji i više od pet tisuća milijardi dolara prometa godišnje.

Kako raste u svijetu, tako raste i u Hrvatskoj, u kojoj je prodaja proizvoda i usluga putem Interneta doživjela pravu eksploziju u posljednje dvije godine. Zbog toga nam se katkad čini da je tržište toliko veliko da ima mjesta za svakog, odnosno da je dovoljno napraviti web shop i držati se svojih posebnosti, da bi poslovni rezultati bili odlični na godišnjoj razini.

Zlatno doba u kojem žive online trgovine dovelo je do toga da vlasnici i njihovi zaposlenici sve manje prate što radi konkurencija i sve više se fokusiraju na vlastite poteze, no je li to dobar plan za budućnost vašeg poslovanja?

Naravno, slijepo kopiranje onog što radi konkurencija neće vas odvesti daleko, no morate znati da postoje jasni razlozi zašto lideri na tržištu uvijek imaju na oku poteze svojih bližih i daljih rivala, kako bi bili spremni, ako je to nužno, novim idejama promijeniti svoj poslovni kurs i unaprijediti poslovanje…

Trendovi se stalno mijenjaju

Iako vam se možda u ovom trenutku čini da vam nitko nije ravan na vašem tržištu, morate znati da se trendovi mijenjaju, a inovacije u poslovanju mogu gurnuti nekog drugog na vrh, zbog čega se uvijek isplati pratiti ono što radi konkurencija.

Što je najbolje, u današnje vrijeme pratiti ponašanje na tržištu je jednostavnije nego ikad, jer postoje specijalizirane aplikacije za praćenje cijena i aktivnosti konkurencije, poznate pod engleskim nazivom competitor monitoring.

Takve aplikacije ne samo što prate novosti na hrvatskom tržištu, već i sve što rade svjetski lideri, donoseći vam najbolju moguću analitiku, kao i informacije o trendovima koji vladaju pri promoviranju proizvoda. Saznat ćete koje cijene nude drugi, kakvu kategorizaciju proizvoda imaju i koje su njihove najpopularnije promotivne akcije.

Prilagoditi se potrebama kupaca možete i putem različitih API rješenja kakva nudi dynamic-pricing.eu, sa svojim algoritmom za određivanje cijena proizvoda koji uzima u obzir i ono što radi konkurencija.

Naravno, API softver i specijalizirana aplikacija za praćenje konkurencije drastično ubrzavaju dolazak do vrijednih informacija, no možete do njih doći i na druge načine.

Od vas se prije svega očekuje da se pretplatite na newsletter konkurencije i pratite kako drugi komuniciraju s kupcima. Time ćete također saznati koje popuste i akcije drugi na tržištu preferiraju, kako bi povećali svoj promet, kao i koji su njihovi top proizvodi.

Isto vrijedi i za društvene mreže, jer na njima ćete točno vidjeti na koji način se svatko od konkurenata pozicionirao na tržištu te koje su prednosti drugih e-trgovina u odnosu na vašu, a koji nedostaci.

Sve to donijet će vam svježe ideje kako unaprijediti poslovanje i u kojem smjeru krenuti u budućnosti, čak i ako niste pretjerano impresionirani onime što konkurencija radi. Naime, čak i iz grešaka drugih može se puno naučiti i to primijeniti za vlastita poboljšanja.

Dakle, u današnje vrijeme neozbiljno je voditi poslovanje na Internetu bez da pratite što rade drugi akteri na vašem tržištu. Uvijek se može pojaviti neki novi marketinški kanal koji fantastično funkcionira, a vi ga niste prvi primijetili, kao i inovativni načini komunikacije s klijentima i prezentacije proizvoda, koje vi još ne koristite.

Dodajmo tome internetski marketing, u kojem se web shopovi međusobno natječu za bolje pozicije oglašavanja na Googleu i društvenim mrežama, da postane jasno da konkurenciju ne možete ignorirati.

Praćenjem konkurencije zapravo ne pokušavate kopirati tuđe proizvode i usluge, niti ići istim putem kojim idu svi drugi. Baš suprotno. Što više informacija imate o drugima koji prodaju isto što i vi, to ćete lakše učiniti svoje poslovanje jedinstvenim i posebnim, ciljanim pozicioniranjem na tržištu, u onom prostoru kojeg još nitko nije osvojio, a jamči dobre poslovne rezultate…

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...