Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Ne kradite digitalni sadržaj jer ne želite da netko krade vaš trud, vrijeme i novac

Ne kradite digitalni sadržaj
(Photo: Pixabay.com)

Zašto nije nimalo pošteno krasti tuđi digitalni sadržaj? Koje su sve opasnosti krađe tuđeg digitalnog sadržaja? Živimo li u vremenima kada se više nego ikada prije cijeni nečije digitalno stvaralaštvo?

Krađa digitalnog sadržaja je izuzetno loš potez kako za kradljivca, tako i za kreatora kojem je sadržaj ukraden. Kradljivac krađom sadržaja riskira propast vlastitog projekta, a ujedno sebi na vrat natovaruje mogućnost sudskih postupaka i novčanih globa. S druge strane, kreatora sadržaja dobiva mogućnost pokretanja sudskih sporova protiv kradljivaca – ali su postupci uglavnom vrlo dugi i iscrpljujući.

Bilo kako bilo, nije nimalo fer ukrasti nečiji tuđi digitalni sadržaj. Netko je u taj sadržaj uložio puno vremena, truda, znanja, iskustva i rada – pa nije nimalo pošteno ukrasti nečiji tuđi digitalni sadržaj. Ako ste ikada pomislili na krađu tuđeg sadržaja – morate biti svjesni da to ne donosi baš ništa dobro vašem biznisu ili projektu. Naime, prije ili kasnije kopiranje sadržaja donese negativne posljedice.

Ne kradite digitalni sadržaj računalo
(Photo: Pixabay.com)

Digitalni sadržaj danas je važniji od fizičkih proizvoda

Prije svega 20 i nešto godina računalo je krajnjim korisnicima uglavnom služilo za zabavu i uživanje. Danas računala pokreću svijet i sve oko nas. Gotovo da ne postoji segment života u kojem računala nemaju vrlo važnu ulogu. Računala upravljaju svjetskom ekonomijom, obavljaju operacije, diktiraju našu svakodnevicu, itd. Uloga računala u modernom svijetu jest zaista važna i čini se kako s godinama postaje sve važnija i izraženija.

Slijedom toga, digitalni je sadržaj s vremenom postao važniji od fizičkih proizvoda. Danas je važnije imati pravu i pravovremenu informaciju, nego li imati neki uređaj i stvar. Posebice se to odnosi na poslovanje, u kojem su računala postala temelj svega što se događa. Količina informacija koja danas kola računalima i internetom nevjerojatno je velika – što samo potvrđuje kako bez digitalnog sadržaja gotovo da više ne možemo živjeti u modernom svijetu.

Informacije su važne, vrlo važne. Digitalni sadržaj danas ima prioritet nad fizičkim sadržajem. Nažalost, u digitalnom se svijetu često događaju krađe podataka i informacija – što dovodi do mnogih problema. Zanimljivo, veliki broj kradljivaca zapravo se nalazi u sasvim običnim korisnicima – koji često nisu ni svjesni da rade krađu podataka. Ako ste među korisnicima koji često kopiraju tuđi sadržaj i postavljaju ga na svoje profile, blogove i ostale digitalne platforme – znajte da ste vrlo vjerojatno u prekršaju.

Zašto Ne kradite digitalni sadržaj jer ne želite da netko krade vaš trud, vrijeme i novac
(Photo: Pixabay.com)

Krađa tuđeg digitalnog sadržaja nije nimalo fer

Krađa tuđeg digitalnog sadržaja nekada je bila sasvim banalan potez jer su ljudi smatrali da sve što nađu na internetu – pripada njima. Iako internet jest javna platforma na kojoj je sve dostupno i omogućeno – činjenica jest da sadržaj pripada vlasnicima sadržaja. Dakle, sadržaj na nekom web portalu pripada vlasniku tog web portala, sadržaj na profilu osobe na društvenim mrežama pripada vlasniku tog profila. Svako kopiranje sadržaja, bez dopuštenja vlasnika – je veliki prekršaj, tj. krađa.

Ako se postavite u svojstvo vlasnika sadržaja – onda vam postaje jasnije zašto nije nimalo fer (pošteno) ukrasti nečiji tuđi sadržaj. Naime, zamislite da ste uložili 20 sati u snimanje, uređivanje, opisivanje i objavljivanje nekog video uratka za YouTube. Nakon što objavite vaš video dobijete 10.000 pregleda u mjesec dana. No, po isteku mjesec dana shvatite da na YouTube platformi postoji isti takav video koji ima 50.000 pregleda – a zapravo je video ukraden od vas. Kako biste se osjećali?

Krađa tuđeg digitalnog sadržaja radna je krađu fizičkih stvari. Baš kao što ne želite ukrasti susjedovu kosilicu za travu ili laptop u trgovini – tako ne želite ukrasti ni tuđi digitalni sadržaj. I u digitalni sadržaj i u kosilicu – netko je utkao sate i sate svojeg rada, znanja i truda. Samim time, nije nimalo pošteno da taj trud obezvrijedite krađom. Ne kradite digitalni sadržaj jer je krađa informacija ravna krađi fizičkih stvari.

Ne kradite digitalni sadržaj jer ne želite da netko krade vaš trud, vrijeme i novac
(Photo: Pixabay.com)

Kopiranje tuđeg sadržaja može značiti kraj vašeg projekta

Razvijate li vlastiti digitalni projekt – svakako biste se trebali fokusirati na to da stvarate vlastiti kreativan digitalni sadržaj. Primjerice, želite li popularan Instagram profil koji će vam u budućnosti donositi zaradu – fokusirajte se na stvaranje autentičnog sadržaja za svoj profil. Vi najbolje znate što želite ispričati i na koji način – i svako kopiranje tuđeg sadržaja samo odmaže vašem projektu. Isto je i želite li razvijati vlastiti blog ili web portal gdje Google i ostali servisi ne gledaju blagonaklono na korisnike koji objavljuju kopirani sadržaj.

Želite li da vaš projekt zaista postane uspješan – morate se fokusirati na stvaranje vlastitog sadržaja. Mnogi početnici često smatraju kako će kopiranjem tuđeg sadržaja stvoriti odličan početni zamah jer će značajno smanjiti vremensku komponentu razvoja projekta. No, znadete li vi za koji kopirani projekt koji je uspio nadmašiti original? Kopija je uvijek kopija i takvoj je kopiji puno teže postići bilo što na tržištu.

Ako se slučajno odlučite za kopiranje tuđeg digitalnog sadržaja, morate biti svjesni da time zapravo uništavate vlastiti projekt. Naime, takav će projekt s vremenom uletjeti u mnoge probleme – od nemogućnosti rangiranja na web tražilicama, preko nezainteresiranosti korisnika za kopiju pa sve do eventualnih sudskih tužbi zbog kojih ćete trebati brisati sve što ste kopirali. Bilo kakvo kopiranje tuđeg vlasništva – samo vas vodi na put za propast. Budite kreativni i svoji – te nemojte kopirati tuđe vlasništvo.

Ideje za sadržaj
(Photo: Pixabay.com)

Krađa vodi do sudskih sporova i novčanih gubitaka

Kreatori sadržaja danas su svjesni svih pravnih mogućnosti koje im zakonodavstvo daje po pitanju zaštite svojeg intelektualnog vlasništva. Konkretno, kreatori sadržaja imaju na raspolaganju razne pravne mogućnosti kojima mogu zaštititi svoj sadržaj i zatražiti globu ako utvrde da dođe do krađe sadržaja. Mnogi kreatori danas zapravo koriste pravne mogućnosti i trenutno se na sudovima obavljaju mnogi procesi koji u svojem središtu imaju krađu digitalnih dobara, tj. digitalnog sadržaja.

Iako će mnogi vlasnici ukradenog digitalnog sadržaja u samom startu samo zaprijetiti odvjetnicima, ako stvari ne idu po planu – odvjetnici i sudovi se zaista uključuju u igru. Dakako, u početku se teži ka nagodbi mirnim putem jer se tako najlakše, najbrže i najefikasnije rješavaju sporovi – no sudski su postupci sve češći. Fotografi, novinari, influenceri i svi ostali kreatori – jednostavno prepuste odvjetnicima u ruke da rješavaju probleme s krađom sadržaja. Na taj način štite svoj rad, a kradljivce kažnjavaju kako dugotrajnim sudskim procesima tako i novčanim kaznama.

Ono što najmanje želite jest natezanje na sudovima i dodatni financijski troškovi zbog povrede nečijih autorskih prava. Stoga, nemojte krasti tuđi sadržaj – i nećete imati nikakvih problema. Budite kreativni i stvarajte vlastiti sadržaj – jer to je jedini put prema uspjehu. Svako kopiranje i neovlašteno korištenje tekstova, fotografija, audio i video zapisa je kažnjivo i zbog toga možete završiti na sudu. Nemojte riskirati jer time ne donosite ništa dobro svojem projektu, ali i životu. Ne kopirajte – nego stvarajte vlastiti sadržaj.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Što je zakazivanje, tj. tempiranje objava? Zašto je zakazivanje objava za buduće objavljivanje odličan način za postizanje željenih ciljeva? Može li tempiranje objava omogućiti...

Biznis i posao

Razvijate web stranicu ili digitalni projekt? Potreban vam je kvalitetan hosting za razvoj vlastitog digitalnog projekta ili web stranice? Zanima vas kako odabrati web...

Biznis i posao

Kako pronaći kreativne ideje u svojoj glavi i je li danas uopće moguće biti kreativan i jedinstven? Živimo li u vremenima kada je kreativnost...

Biznis i posao

Kako reagirati kada neka tvrtka, korisnik ili web portal – ukrade vaš sadržaj koji se vješto i strpljivo stvarali? Na koji način se možete...