Kako pobijediti Google algoritam i zavrลกiti na prvim mjestima na Google traลพilici? Moลพe li se uopฤe pobijediti Google algoritam i koja je najvaลพnija taktika? Zaลกto je stvaranje sadrลพaja za ljude (korisnike) vaลพnije od stvaranja sadrลพaja za Google?
Svi bi ลพeljeli biti prvi na Google traลพilici za njima vaลพne pojmove โ no samo rijetkima to polazi za rukom. Kada tjednima i mjesecima ne dobiju konkretnije vidljive rezultate na Google traลพilici โ mnogi se pitaju kako pobijediti Google algoritam?
No, struฤnjaci su sloลพni u tome kako se Google algoritam ne moลพe razrijeลกiti ni pobijediti. Radi se o iznimno sloลพenom algoritmu koji je unazad nekoliko desetljeฤe poprimio mnogobrojne nadogradnje. Danas taj algoritam praktiฤki razmiลกlja poput ljudi โ pa je iznimno vaลพno prilagoditi se tome na pravilan naฤin. Evo nekoliko savjeta:
Google algoritam nije moguฤe raspetljati i savladati
Google algoritam je skup izuzetno kompliciranih i promiลกljenih rjeลกenja koja zajedno ฤine jednu zanimljivu cjelinu rangiranja na Google traลพilici. Za razliku od prije 20 godina kada se Google algoritam mogao relativno lako dokuฤiti, danas je situacija potpuno drugaฤija. Danas nitko ne razumije kako toฤno Google algoritam funkcionira i na temelju ฤega rangira rezultate. Dakako, razlog tome leลพi u kompleksnosti samog algoritma.
Danas Google algoritam ฤine mnogobrojna pravila, rjeลกenja i kombinacije โ kako bi se postigla svojevrsna otpornost na manipulaciju rezultatima. Dakle, Google ne ลพeli da kreatori web stranica i sadrลพaja znaju kako Google algoritam funkcionira jer bi to dovelo do velikih problema na trลพiลกtu. Samim time, algoritam je danas obavijen velom tajne koju je nemoguฤe raspetljati i savladati. No, dobra je vijest da Google nije neprijatelj kojeg treba savladati, veฤ saveznik po ฤijim pravilima dugoroฤno dolazite do odliฤnih rezultata.
Google algoritam uopฤe nije potrebno pobijediti
Kada rezultati ne pristiลพu tjednima i mjesecima, mnogi se okreฤu tome da okrivljuju Google za svoj neuspjeh. No, pri tome zaboravljaju da Google ima ista pravila za sve i da svi imaju isti put do vrha Google traลพilice. Neki posao pozicioniranja rade redovitije i bolje, dok drugi taj posao rade neลกto slabije โ pa ni rezultati ne dolaze brzo. Stoga, nema baลก nikakvog smisla okrivljavati Google za sporije SEO rezultate jer ista pravila vrijede baลก za sve.
Sporije pojavljivanje rezultata ili potpuni izostanak rezultata podiลพe jedan revolt koji je usmjeren na ideju โpobjeฤivanja Google algoritmaโ. Dakako, taj je revolt potpuno neutemeljen i nepotreban jer Google algoritam nije moguฤe i nije potrebno pobijediti. Dovoljno je biti dovoljno dobar za Google, koji ฤe onda automatizmom โpodaritiโ dobre pozicije na Google traลพilici. Potpuno je pogreลกno pokuลกavati na brzinu pobijediti Google algoritam jer taj je algoritam danas dovoljno pamet da razmiลกljao kao osoba, odnosno kao struฤnjak za pozicioniranje. Zanimljivo, algoritam je danas toliko kvalitetan da sam pozicionira tekstove o odreฤenoj temi bez da se uopฤe spominje direktno kljuฤna rijeฤ u tekstu.
Stvarati kvalitetan sadrลพaj za ljude
Kada veฤ Google algoritam razmiลกlja i percipira sadrลพaj poput ljudi, onda bi se i kreatori sadrลพaja trebali ponaลกati na naฤin da stvaraju sadrลพaj za ljude. Dakle, nije potrebno stvarati sadrลพaj za Google (na prvome mjestu), veฤ stvarati sadrลพaj za ljude (korisnike). Google sve manje paลพnje pridaje klasiฤnim taktikama koje su se nekada koristile za pozicioniranje (uฤestalost kljuฤnih rijeฤi, pravilna struktura, itd.) i danas sadrลพaj promatra kao cjelinu. Kada se sadrลพaj promatrao kao cjelina on mora biti edukativan i koristan za osobu koja pretraลพuje web traลพilicu โ i to mora biti osnovna nit vodilja za stvaranje sadrลพaja.
ฤinjenica jest da danas ljudi sve viลกe reagiraju na vizualni i video sadrลพaj pa nije na odmet web stranice puniti sa ลกto viลกe pripadajuฤeg vizualnog sadrลพaja. Takoฤer, poลพeljeno je tekst podijeliti u ลกto viลกe odlomaka koji se lako ฤitaju โ kako bi se odrลพala paลพnja korisnika. Vaลพno je naglasiti kako zadrลพavanje na stranici Google-u daje jasan signal da se radi o kvalitetnom sadrลพaju koji je privukao paลพnju korisnika. S takvim sadrลพajem, usmjernim na zadovoljstvo korisnika, visoke pozicije na Google traลพilici gotovo su zagarantirane.
Pridrลพavati se osnovnih SEO pravila
SEO svijet uvelike se promijenio u posljednjih 10 i viลกe godina. Danas su nekadaลกnja pravila potpuno beskorisna u SEO radnjama i fokus se preselio na potpuno neke druge postulate. Bez obzira ลกto smo prethodno naveli kako je potrebno stvarati sadrลพaj za posjetitelja web stranice, ฤinjenica je da pridrลพavanjem osnovnih SEO pravila pripomaลพete u boljem i brลพem pozicioniranju.
ล to se tiฤe osnovnih SEO pravila, navest ฤemo nekoliko najvaลพnijih radnji koje moลพete poduzeti za bolje rezultate. Kljuฤna rijeฤ ili fraza i dalje je poลพeljna u naslovu i unutar teksta. U samom naslovu kljuฤna fraza bi trebala biti ลกto bliลพe poฤetku naslova, dok bi se u tekstu morala spominjati barem nekoliko puta, posebice na poฤetku i kraju sadrลพaja. Vizualni sadrลพaj treba imati alt tagove i pametno je fotografije/video rasporediti tijekom ฤitavog teksta โ kako bi se odrลพala paลพnja posjetitelja weba. Takoฤer, potrebno je meฤusobno linkati ฤlanke na web stranici โ kako bi sadrลพaj dobio ลกiri kontekst (i za posjetitelja i za Google).
Graditi reputaciju brenda u online i offline svijetu
Izgradnja reputacije uvelike pomaลพe u boljem pozicioniranju web stranice. Primjerice, Google sasvim sigurno neฤe odmah znaฤajno gurati nove stranice ka vrhu rezultata pretraga jer nije joลก u potpunosti siguran koliko je kvalitetan vaลก sadrลพaj. No, kako ฤe vaลกa reputacija u online svijetu rasti i kako ฤete imati ลกto viลกe vanjskih linkova โ tako ฤe i Google shvatiti da se radi o kvalitetnom sadrลพaju. Kada vaลกa reputacija domene i weba dovoljno naraste, Google ฤe znatno brลพe indeksirati vaลกe podstranice โ ลกto ฤe dovesti do brลพeg SEO rasta i boljih pozicija na Google traลพilici.
Posebno vaลพnu ulogu u stjecanju online reputacije imaju ulazni linkovi, odnosno tzv. backlinkovi. Radi se o linkovima koji s drugih stranica na internetu vode prema vaลกoj stranici โ za odgovarajuฤe kljuฤne rijeฤi. ล to je takvih linkova s kvalitetnih web stranica viลกe โ to su i vaลกe ลกanse za brลพe i bolje pozicioniranje veฤe. Vrijedi spomenuti kako osim online reputacije paลพnju treba usmjeriti i na offline reputaciju. Izgradnjom brenda u offline svijetu postiฤi ฤete da se vaลก naziv brenda ฤeลกฤe googla ลกto ฤe dovesti do dodatnih pretraga direktno s Google traลพilice. Sve to trebalo bi vam pomoฤu u pozicioniranju.
Redovitost i upornost taktike za dugoroฤno uspjeh
Uz sve iznad navedeno Google posebno cijeni redovitost na web stranici, ลกto je jasan indikator da se tom web stranicom netko bavi i da na njoj korisnici mogu oฤekivati uvijek svjeลพi sadrลพaj. Stoga, redovitost i upornost moลพemo svrstati u najvaลพnije taktike pozicioniranja na Google traลพilici. Posebice je to vaลพno sagledamo li ลกiru sliku stvari โ u kojoj mnogi vrlo brzo odustaju od stvaranja novog svjeลพeg sadrลพaja. Njihovo odustajanje uz vaลกu upornost โ taktika je koja ฤe vam sigurno donijeti super rezultate u buduฤnosti.
Rezimiranjem svega napisanog dolazimo do popriliฤno jasne jednadลพbe u kojoj konstantan i kvalitetan rad usmjeren na vrhunsko iskustvo korisnika โ donosi rezultate. Nisu toliko bitne taktike i prilagodbe, veฤ ustrajnost i redovitost. Google algoritam nije moguฤe raspetljati i pobijediti, ali ga moลพete iskoristiti kao partnera za rast. Google algoritam nije neprijatelj, veฤ prijatelj uz kojeg ฤete redovitim kvalitetnim radom ostvariti odliฤne visoke pozicije na Google traลพilici.