Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Web & IT

Ne vjerujte u sve što pročitate na društvenim mrežama o koronavirusu

Kako se koronavirus COVID-19 širi svijetom, sve je važnije doći do točnih informacija o njemu u moru podataka kojima smo svakodnevno zatrpani. U vrijeme društvenih mreža širenje dezinformacija je posebno lako i brzo, jer na ovim platformama borave milijuni ljudi i veliki broj njih se informira samo na taj način, piše BBC.

Na Facebooku postoje grupe koje su protiv 5G mreža, a u mnogim komentarima može se vidjeti da ljudi pronalaze vezu između novih mreža i koronavirusa. Grupa “Stop 5G” iz Velike Britanije ima više od 27.000 članova, a jedan od članova napisao je u okviru grupe poruku u kojoj se može sažeti uvjerenje svih onih koji se nalaze u njoj:

Čuo sam da se ne radi o ozbiljnom virusu, nego o virusu koji je opasan koliko i prehlada ili gripa. Ovo je savršen plan da se prikrije bolest povezana s EMF/5G!

Nakon njegovog komentara mnogi su podijelili linkove i snimke u kojima se koronavirus povezuje s pojavom 5G u dijelu Kine u kojem je njegov epicentar. Jedan od naslova glasi “5G pokrenut u Wuhanu nekoliko tjedana prije pojave korona virusa”, a u toj grupi popularan je i video s YouTube-a u kojem se pojava 5G mreže navodi kao razlog za izbijanje epidemije. Druge snimke govore o kompleksnoj teoriji zavjere i o tome da su putnici s kruzera “Diamond Princess” morali biti u karanteni jer su zbog korištenja 5G tehnologije bili pod utjecajem koronavirusa.

Foto: Pixabay

Još jedna popularna teorija je da je virus napravljen u laboratoriju i namjerno oslobođen, a da je za to odgovorna kineska ili američka vlada.

S druge strane, Facebook daje sve od sebe da se izbori protiv širenja dezinformacija ove vrste. Ako utipkate korona virus u pretrazi na Facebooku, prvi rezultati će biti pouzdane informacije sa siteova kao što je site Svjetske zdravstvene organizacije, a ako se pokušate učlaniti u grupu koja se zalaže protiv cijepljenja, iskočit će vam poruka: Pogledajte zbog čega Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje cijepljenje kako bi se spriječile mnoge bolesti”.

Foto: Pixabay

YouTube pokušava na drugi način doprijeti do svojih korisnika – reklama s banerom Svjetske zdravstvene organizacije pojavljuje se iznad svakog videa koji je povezan s koronavirusom. S druge strane, u bar jednom od snimaka emitiraju se reklame, što znači da ova platforma zarađuje i od širenja dezinformacija.

Iz Facebooka ističu da su, osim što promoviraju točne informacije, poduzeli korake da se izbore protiv širenja dezinformacija o virusu. Informacije se provjeravaju i istražuju, pa ako se ispostavi da su netočne, ograničava se njihovo širenje na Facebooku i Instagramu.

Reklame koje sadrže dezinformaciju o tome da ponestaje zaliha nekog proizvoda također su zabranjene. Na primjer, Facebook nije dozvolio reklamu u kojoj se tvrdi da su maske za lice 100 posto djelotvorne u sprječavanju širenja virusa.

Foto: Pixabay

Glasnogovornik YouTubea izjavio je da je ova tvrtka posvećena osiguravanju “pravovremenih i korisnih informacija” i sprečavanju širenja štetnih dezinformacija. Ali dok, s jedne strane, YouTube zabranjuje videe u kojima se promoviraju nedokazani načini za sprječavanje virusa, s druge strane ne zaustavlja i ne uklanja videe u kojima se priča o teorijama zavjere.

Društvene mreže za sada uspijevaju kontrolirati širenje dezinformacija, bar u javnim objavama, ali u okviru privatnih grupa, od kojih mnoge imaju nekoliko tisuća članova, lažne vijesti su i dalje vrlo česte.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Hi-tech

Prema PTS-u, nove instalacije za upotrebe u ovim frekvencijskim opsezima "ne smiju se izvoditi proizvodima dobavljača Huawei i ZTE".

Biznis

Trenutno većina zaposlenika tvrtke Microsoft u SAD-u radi od kuće i ne očekuju da će se vratiti na posao prije siječnja sljedeće godine.

Web & IT

"Uklanjamo netočne informacije o ozbiljnosti COVID-19 i zbog toga smo uklonili ovu objavu", rekao je glasnogovornik Facebooka.

Apps & Software

Instagram je prvog tjedna postojanja stekao oko 100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milijuni drugih.