Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

Potencijal TikTok marketinga: 6 važnih informacija zašto (ne) odabrati TikTok

potencijal tiktok marketinga - uspjeha tiktok savjeti

Razmišljate o razvoju zajednice na TikTok platformi? Želite stvoriti digitalni biznis koji će biti utemeljen na TikTok-u? Koje važne informacije trebate znati prije nego što se upustite u kreiranje TikTok profila?

TikTok je trenutno jedna od najbrže rastućih društvenih mreža u svijetu. Pojavom mnogih poznatih ličnosti na TikTok-u, mnogi su korisnici s popularnih društvenih platformi svoju pažnju usmjerili na TikTok. No, popularni TikTok nije ni približno slična platforma Facebooku, Instagramu i ostalim društvenim mrežama.

Popularni TikTok ima mnoge svoje specifičnosti, a koje ćemo vam predstaviti u nastavku teksta. Planirate li razvijati digitalni biznis na temeljima TikTok-a važno je da znadete što vam ova platforma nudi i koji potencijal zapravo donosi. Evo zašto biste trebali (ili ne) odabrati TikTok za razvoj svojeg novog digitalnog biznisa:

Veliki potencijal rasta za brze rezultate

TikTok doživljava iznimno brzi rast popularnost na svjetskoj razini. Podaci govore kako trenutno u svijetu ima više od 800 milijuna aktivnih korisnika TikTok-a. Gotovo polovicu tog ukupnog broja aktivnih korisnika čine stanovnici Kine pa je samim time potencijal za razvoj digitalnog biznisa praktički upola smanjen (zbog teškog proboja na kinesko tržište).

Zbog svojih specifičnosti TikTok vam omogućava da u jako kratkom vremenu napravite iznimno popularan profil s velikim brojem sljedbenika. To je definitivno super informacija, no ujedno znači da ćete vrlo vjerojatno biti brzo i zaboravljeni od strane korisnika. Dakle, brzi rast mogao bi uzrokovati i brzi pad – pa mnogi smatraju da TikTok nije neko dugoročno rješenje za razvoj biznisa.

Kratki video kao prednost i problem

Aktivnosti na TikTok mreži fokusirane su na kratke video uratke (15 sekundi) unutar kojih je potrebno privući potpunu pažnju korisnika. Činjenica jest da je 15 sekundi jako malo vremena i da imate kratku priliku da privučete pažnju korisnika. Samim time, kratki video uradci mogu biti problem – jer ne možete u potpunosti predstaviti svoje digitalno poslovanje.

S druge strane, kratki video materijali ujedno su prilika za predstavljanje proizvoda i usluga na jedinstven inovativan način. Upravo zbog strukture bazirane na kratkim video materijalima – danas TikTok ima stotine milijuna korisnika širom svijeta. Ako ste vješti u predstavljanju svojih usluga/proizvoda u ekstremno kratkom vremenu – razmislite o TikToku.

Fokus na zabavnom i “prank” sadržaju

TikTok je specifičan ne samo zbog svoje strukture bazirane na kratkim video materijalima, već i zbog vrste sadržaja koji se objavljuje. Naime, fokus korisnika TikToka je na zabavnom sadržaju, koji često ni nema neku pretjeranu smislenost. To je kvalitetan okidač za mlade korisnike, koji zapravo čine temelj ove društvene mreže.

Na TikToku možete pronaći razne izazove i prankove – koji zapravo čine okosnicu ubrzanog razvoja ove mreže. Analiza sadržaja pokazuje kako sadržaj s više od 10 milijardi pregleda dolazi iz kategorija: prankovi (50+ milijardi pregleda), fitness (40+), DIY (25+), ljepota (20+), fashion (15+) i kuhanje (10+). Dakle, ako je vaš biznis fokusiran na neka od gore navedenih područja – TikTok itekako ima potencijala kao platforma za promociju proizvoda/usluga.

Najveći organski doseg po objavi

Facebook, Instagram i ostale popularne društvene mreže posljednji su godina drastično smanjile prirodni doseg objava. TikTok za sada još uvijek uspješno odolijeva tom scenariju i prirodni doseg po objavi na TikToku je poprilično velik. Sjajna je stvar što neka od objava može iznimno lako postati viralna zbog načina sortiranja sadržaja – pa možete “slučajno” izgraditi popularan profil.

Prema konkretnim statističkim podacima o dosegu, TikTok je zaista respektabilan. Primjerice, doseg na objavi na profilu s manje od 5.000 sljedbenika na Instagramu će dosegnuti oko 5% sljedbenika, na Twitteru oko 1% sljedbenika, a na TikToku više od 8% sljedbenika. No, rezultati su još bolji za korisnike s velikim brojem pratitelja. Primjerice, objava na profilu od 100.000 korisnika na Instagramu doseže 1.1% korisnika, na Twitteru svega 0.3%, a na TikToku čak 5.3% sljedbenika (što je gotovo 5 puta bolje od Instagrama). Ako je vaša ciljana grupa korisnika na TikToku – iskoristite veliki prirodni doseg.

Polovica tinejdžera aktivno koristi TikTok

Prema statističkim podacima, čak 49% tinejdžera koristi TikTok. Mladi korisnici ujedno su i najveća fokusna grupa u ovome trenutku, no očekivanja su kako će TikTok korisnici brzo stariti (povećanje udjela starijih korisnika). Iako tinejdžeri možda i nisu grupa koja kupuje svojim novcem, vaš fokus usmjeren na roditelje tih tinejdžera – mogao bi uroditi uspješnim prodajnim aktivnostima.

TikTok video materijali danas se pojavljuju na mnogim mjestima izvan te društvene mreže (web portali, druge društvene mreže) što znači da je stvarni doseg i veći od brojki koje pokazuje sam TikTok. Zabavan, kreativan i otkačen sadržaj – definitivno može stvoriti viralne rezultate.

Jeftini influenceri s velikim dosegom

S obzirom na to da je TikTok platforma na kojoj možete uz samo nekoliko zanimljivih objava stići do velikog broja pratitelja – imamo puno (neiskusnih) influencera koji ne znaju kvalitetno naplatiti svoju popularnost. To je prilika da uz relativno mala ulaganja u relativno nepoznate influencere – dođete do velikog dosega i super promocije za vaš proizvod ili uslugu.

Valja imati na pameti da broj pratitelja na TikTok platformi u velikom broju slučaja nije suviše bitan, tako da pripazite kako i s kime surađujete. Pitanje je koliko dugo će na mreži obitavati neiskusni influenceri čija je cijena iznimno niska – pa to vrijedi sada iskoristiti. Sve u svemu, TikTok donosi veliki potencijal koji se može iskoristiti zabavnim sadržajem usmjerenim na mladu populaciju.

Planirate li razvijati TikTok profil i ulagati u TikTok promociju? Napišite ispod.

2 komentara

Možda će vas zanimati

Internet

Influenceri na TikToku – naviknuti da njihove glasove čuju tisuće na iznimno popularnoj aplikaciji društvenih medija – sada govore u nadi da će zakonodavci...

Aplikacije i softver

Američki predsjednik Joe Biden rekao je da će potpisati zakon o zabrani popularne aplikacije za dijeljenje videa TikTok u Sjedinjenim Državama. Odbor za energiju...

Aplikacije i softver

Europska unija pokrenula je istragu protiv ByteDanceovog TikToka, usredotočujući se na potencijalna kršenja propisa o online sadržaju s ciljem zaštite djece i osiguravanja transparentnih...

Biznis i posao

Bivša glavna izvršna direktorica marketinga u TikToku tužila je tvrtku i njenu kinesku matičnu kompaniju ByteDance u četvrtak, tvrdeći da je bila prisiljena napustiti...

Aplikacije i softver

TikTok je uklonio glazbu zvijezda poput Taylor Swift, The Weeknda i Olivije Rodrigo iz videa nakon svađe s njihovom izdavačkom kućom Universal Music Group...

Aplikacije i softver

Američki sudac blokirao je odluku savezne države Montane da zabrani TikTok, ističući da krši prava na slobodu govora te izražavanja korisnika. Montana je u...

Internet

Nepal je zabranio aplikaciju kinesku aplikaciju TikTok jer je njen sadržaj, smatraju, “bio štetan za društveni sklad”. Odluku su donijeli nekoliko dana nakon što...

Tech

Dezinformacije cvjetaju na društvenim mrežama, a TikTok nije iznimka, no prirodu i razmjere problema teško je izmjeriti