Planirate razvijati vlastiti online projekt i zanima vas kako pratiti napredak digitalnog projekta? Zašto je praćenje napretka digitalnog projekta važno za bolje i brže ostvarivanje ciljeva? Koje su najvažnije karakteristike praćenja razvoja projekta i što nikako ne raditi?
Praćenje napretka digitalnog projekta izuzetno je važno želite li ostvariti planove koje ste postavili pred sebe. Uz izostanak praćenja napretka digitalnog projekta – izostati će vrlo vjerojatno i rezultati te ćete u končanici biti razočarani. Stoga, svakako posvetite dovoljno pažnje praćenju napretka projekta.
Ako niste sigurni koji je najbolji način za praćenje napretka – svakako nastavite s čitanjem članka. Naime, u nastavku vam donosimo nekoliko korisnih i kvalitetnih taktika uz koje ćete ostvariti bolje rezultate i po pitanju praćenja napretka i po pitanju ostvarivanja zacrtanih ciljeva:
Pripremite dugoročan plan s jasnim vremenskim ograničenjima
Da biste mogli pratiti napredak vašeg digitalnog projekta važno je znati u kojem se smjeru uopće treba kretati vaš projekt. Važno je poznavati koji su vaši glavni dugoročni ciljevi – koje želite ostvariti u periodu od 1, 5 i 10 godina. Poznavanjem dugoročnih ciljeva možete napraviti kvalitetan kratkoročni plan u trajanju jednog ili više tjedana ili jednog ili više mjeseci.
Vrlo je važno da svaki vaš plan ima jasno definiranu količinu i vremensko ograničenje. Primjerice, tjedni plan mora biti kvantificiran brojem zadataka koje želite ostvariti i također mora imati jasno vremensko ograničenje od nekoliko dana ili čitavog tjedna. Vremenska ograničenja će vas natjerati da se ozbiljno uhvatite izvršavanja zadataka koji će vas odvesti prema ostvarenju velikih ciljeva. Napredak projekta moguće je pratiti samo ako znadete koji su vaši ciljevi u kojem vremenskom periodu.
Napravite tablice za praćenje napretka vaših planova
Bez obzira jeste li ili niste ljubitelj tablica – činjenica jest da ćete uz tablice puno lakše i kvalitetnije moći pratiti vaš napredak kroz vrijeme. Tablice vam omogućuju da u redovima i stupcima jasno definirate koje ciljeve želite ostvariti u kojem vremenskom periodu – te se toga u kasnijim fazama možete pridržavati. Tablice neka budu jednostavne i neka prikazuju sve važne zadatke i ciljeve koje želite ostvariti u određenom vremenskom periodu.
Tablice morate uvijek imati u vašoj blizini i moraju biti redovito ažurirane. Ideja tablica nije samo izgraditi početnu viziju digitalnog projekta – već osigurati kvalitetno praćenje napretka digitalnog projekta. Pripremljenu tablicu (ili tablice) redovito ažurirajte i opskrbljujte novim podacima. Možda će vam ažuriranje tablica u početku predstavljati određenu tlaku i činiti se kao gubljenje vremena – no dugoročno će vam uvelike pomoći u praćenju i ostvarivanju velikih ciljeva.
Vizualizirajte napredak projekta bojama i grafovima
Mi ljudi smo vizualna bića i puno lakše i brže shvaćamo vizualne prikaze od pustih slova i brojeva. Prethodno spomenute tablice biti će vam dobar temelj za izradu vizualnih elemenata putem koji ćete pratiti koliko kvalitetno i brzo vaš projekt napreduje. Boje i grafovi s vremenom bi mogli postati vaš glavni saveznik u realizaciji svih planova koje vezujete uz određeni digitalni projekt.
Dio stručnjaka u svojem vizualiziranju podataka često koristi metodu semafora. Crvena boja označava loše izvršavanje, žuta stagnaciju, a zelena uspješno izvršavanje zadataka. Navedene boje možete koristiti u tablicama koje ste prethodno napravili ili ih možete iskoristiti u kreiranju grafova. Važno je naglasiti kako su grafovi odličan način za praćenje napretka jer ćete redovitim zalaganjem vidjeti rast na grafu.
Pratite digitalne metrike koje vam omogućavaju razni digitalizirani sustavi
Jedna od najvećih prednosti digitaliziranih sustava (posebice u svijetu marketinga) jest jednostavno praćenje raznih metrika. Digitalizirani sustavi prikupljaju mnoštvo zanimljivih i korisnih podataka te vam ih putem grafova i brojeva serviraju za optimiziranje budućeg rada. Primjer takvih digitalnih metrika svakako su Google Analytics, Instagram Statistics, itd.
Moderne digitalne platforme prikupljaju podatke o vašim korisnicima te vam serviraju mnoštvo podataka koje možete iskoristiti u vašu dobrobit. Primjerice, ako primijetite da jedna vrsta sadržaja nailazi na sjajan odaziv posjetitelja vašeg weba – tada možete stvarati više sličnog sadržaja i tako brže ostvarivati bolje rezultate. Uz Facebook i Instagram statistike možete vidjeti tko, kada i kako reagira na vaše oglasne kompanije – pa ih uz male preinake možete optimizirati za bolje rezultate uz manje utrošenog novca. Metrike su vaš saveznik u ostvarivanju ciljeva u digitalnom svijetu – iskoristite ih pametno.
Uložite vrijeme i novac u rezultate od kojih imate najviše koristi
U digitalnom svijetu često se spominje pravilo 80/20. Iako vrlo vrlo jednostavno, ovo se pravilo pokazuje istinitim i točnim u mnogim životnim situacijama. U digitalnom svijetu prepunom mogućnosti i informacija – ovo je pravilo posebno važno. Pravilo 80/20 temelji se na tome da 80 posto rezultata dolazi od svega 20 posto aktivnosti. Dakle, 20 posto rada ili klijenata, donosi vam 80 posto rezultata. Kada razaznate koji su to top klijenti koji donose većinu rezultata – vrijeme je da se fokusirate samo na takve klijente.
Mnogi nažalost pretjeraju u analiziranju vlastitih projekata i metrika pa umjesto na super rezultate – vrijeme troše na vječite analize. Mnogi će vam webmajstori reći kako nekoliko puta dnevno provjeravaju statistike posjete – no to je u potpunosti nepotrebno. Ljudska znatiželja tjera nas na redovito valoriziranje naših rezultata, umjesto da se fokusiramo na proizvodnju super rezultata. Stoga, nemojte trošiti hrpu vremena na razne analize i proučavanje metrika jer biznis je u pravilu vrlo jednostavan. Pronađite kojih 20 posto ulaganja vam donosi 80 rezultata – i fokusirajte se na duplanje tih “zlatnih” 20 posto.
Nagradite se za svaki uspješno obavljen cilj
Kada razvijamo neki projekt mnoge stvari uzimamo zdravo za gotovo. Samo radimo zadatke iz kratkoročnih i dugoročnih planova te s vremenom izgubimo motivaciju za dalje. Veliki je problem u tome što nismo svjesni koliko dobrog zapravo postižemo ostvarenjem svakog svojeg dnevnog, tjednog ili mjesečnog cilja. Svaki ostvareni tjedni i mjesečni cilj guraju nas korak prema ostvarenju dugoročnih ciljeva. Dakako, najvažnije u cijeloj toj priči je izvršavanje svakodnevnih zadataka jer upravo ti zadaci čine veće ciljeve i velika ostvarenja.
Svoju upornost i redovitost trebate nagraditi na primjeren način. Primjerice, kada uspješno obavite velik tjedni cilj – nagradite se nekim vikend izletom ili nekom večerom u restoranu. Na taj način vaš će ostvaren digitalni cilj dobiti opipljive temelje te ćete postati svjesniji vaših ostvarenja. Svako ostvarenje cilja zaslužuje nagradu, a na vama je da pronađete idealan način nagrađivanja. Kako će broj nagrada rasti tako će rasti i vaša motivacija, ali i svjesnost da radite nešto vrijedno i kvalitetno. Želimo vam puno sreće u ostvarivanju i praćenju napretka vašeg digitalnog projekta.