Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Web & IT

Je li sada pravo vrijeme za pokretanje novog digitalnog projekta?

Razmišljate o pokretanju novog digitalnog projekta, no niste sigurni je li sada dobro vrijeme za pokretanje novog digitalnog biznisa? Pitate se je li gospodarska kriza koju mnogi najavljuju zapravo super prilika za uspješan rast novog digitalnog biznisa?

Korona virus nam je donio mnoge probleme u svakodnevni život, ali nam je otvorio i nove vidike. Sada, smo itekako svjesni koliko je naše zdravlje važno te koliku važnost imaju naši odnosi s obitelji i prijateljima. Činjenica je da ćemo nakon karantene izazvane korona virusom – mnogi više cijeniti sve blagodati kojima raspolažemo u svojem životu.

Mnogi analitičari (ali i trenutno kretanje gospodarskih prilika) ukazuju na to da je pred nama ozbiljna gospodarska kriza. U krizi prije nešto više od 10 godina stvoreni su mnogobrojni (digitalni) biznisi koji su danas među najuspješnijim kompanijama u svijetu. Vođeni tom činjenicom, mnogi se s pravom pitaju je li gospodarska kriza prilika za razvoj novog biznisa.

Je li gospodarska kriza prilika za razvoj novog uspješnog (digitalnog) biznisa?

Kada nastupi kriza događa se mnoštvo važnih pomaka na gospodarstvenoj sceni. Primjerice, siromašni počinju trošiti manje novca na kupnje i kupuju samo nužno, dok bogati akumuliraju sve više bogatstva. U poslovnom svijetu, tvrtke i poduzetnici koji nisu spremni prigrliti nove trendove propadaju, a oni s uspješnom prilagodbom – započinju sve značajniji rast ka uspjehu.

Gospodarska kriza može biti i problem i prilika – ovisno o tome kako gledate na život i poslovanje biznisa. Negativno usmjereni poduzetnici pronalazit će samo probleme u krizi, dok će oni energični tražiti najbolji način – kako prosperirati u kriznom razdoblju.

I dok su vam problemi koje gospodarska kriza donosi poslovanju uglavnom poznati (manja potrošnja, propadanje biznisa, otežano poslovanje, itd.), u nastavku teksta pozabavit ćemo se prilikama koje donosi kriza. Konkretno, navest ćemo nekoliko pozitivnih stvari zbog kojih je gospodarska kriza sjajna prilika za razvoj novog digitalnog biznisa.

Svi ljudi su online

Osnovni zakon marketinga kaže – tamo gdje su vaši kupci, tamo morate biti i vi. Danas, posebice u vrijeme karantene – svi vaši kupci su online. Bilo da prodajete kreme za lice, odjeću za trudnice, alate za wannabe majstore, pametne telefone, četke za zube ili nešto sasvim deseto – vaši kupci su online.

Web portali i digitalni servisi u doba karantene zabilježili su značajan porast posjećenosti, odnosno korištenja. Brojke koje su u krizi narasle vrlo vjerojatno se neće brzo strmoglaviti – jer ljudi su danas navikli neke usluge koristiti online. Umjesto čekanja na šalterima, sada dokumentaciju primaju i šalju digitalno, kupuju online, educiraju se na digitalnim fakultetima i edukacijama, itd. Svijet se u potpunosti okrenuo digitalizaciji – i to je definitivno prilika za razvoj novog digitalnog biznisa.

Raste potrošnja na web trgovinama

I dok su ljudi prije bili skloniji otići u fizički shopping, nego li kupovati online – stvari su se u karanteni primijenile. Oni koji nikada nisu ni pomišljali kupovati online – sada su napravili svoje prve kupnje na web trgovinama.

Podaci pokazuju kako sve više korisnika kupuje online – i kako su sve manje skeptični prema online plaćanju i kvaliteti proizvoda/usluga. Povećanje online kupnje dobar je pokazatelj da će se na digitalnim kanalima akumulirati sve više novaca – što je prilika da se stvori biznis koji će dobro zarađivati samo putem digitalnih kanala.

Više istraživanja radi opreznijeg trošenja novca

Analize posljednjih godina pokazuju kako ljudi u velikoj mjeri “googlaju” proizvode – prije nego što se odluče na kupnju. Planirate li razvijati specijalizirani digitalni kanal za određenu nišu proizvoda ili usluga – sada je idealna prilika. Naime, ljudi će u krizi oprezno trošiti novac – što znači da će prije svake veće kupnje detaljno istražiti što žele kupiti i gdje dobivaju najbolji omjer cijene i kvalitete.

Digitalne platforme koje će korisnicima pružiti detaljne informacije – steći će povjerenje korisnika. Uz stečeno povjerenje dolazi i prilika da se digitalni projekt kvalitetno monetizira. Dakle, svaka tržišna promjena (pa čak i ona negativna) – prilika je da se promjenom načina razmišljanja još bolje prilagodite kupcima i njihovim prohtjevima.

Imamo super alate i digitalne sustave

Jedna od odrednica modernog poslovanja – svakako jest brzina prilagodbe. Oni koji se što prije uspiju prilagoditi novim trendovima – pobrat će veliki broj kvalitetnih korisnika i steći prednost na tržištu. Srećom, prilagodba novim trendovima danas je lakša no ikada prije jer na raspolaganju imamo mnoštvo gotovih kvalitetnih digitalnih alata – koji osiguravaju širok spektar aktivnosti.

Konkretno, mnogi sada grade web trgovine – kako bi prodavali svoje proizvode digitalno. Tu se skriva prilika da tržištu ponudite ili uslugu izrade web trgovina ili razvijete vlastiti sustav koji će korisnici moći koristiti. Potreba za takvim lako prilagodljivim sustavima rasti će u budućnosti – što je prilika za novi digitalni biznis.

Novi proizvodi i usluge s velikom potražnjom

Vjerojatno mnogi nisu ni svjesni koliko će karantena i zatvorenost u domove djelovati na naše ponašanje u budućnosti. Odjednom sada svi traže maskice za lice, traže razne sprejeve za dezinfekciju, više šeću i rekreiraju, traže kvalitetne online fitness programe i recepte, itd. Potreba za digitalnim uslugama i proizvodima sve je veća – a posebno će dobro proći oni koji stvore nešto inovativno i to ponude kupcima.

Za očekivati je da će uskoro porasti potreba za raznim stručnjacima za mentalno zdravlje – pa je sada pravo vrijeme da se ti stručnjaci digitaliziraju. Digitalizaciju bi bilo pametno sprovesti i frizerima, maserima, kozmetičarima – kako bi lakše pratili naručivanje klijenata. Sve to sjajna je prilika da izgradite digitalne biznise koji će podržavati takvu modernu potražnju na tržištu – te time dođete do zarade u vrijeme gospodarske krize.

Krećete li s razvojem nekog digitalnog projekta?

U vrijeme gospodarske krize prije 10 godina stvoreni su mnogi uspješni biznisi. Primjerice, Airbnb uvidio je kako će ljudi u krizi tražiti privatni smještaj na putovanjima – pa su korisnicima ponudili upravo takvu uslugu. Dakle, prepoznali su promjenu načina razmišljanja ljudi – te su svoj biznis izgradili upravo na tome. No, Airbnb nije jedini pozitivan primjer – jer ima ih na tisuće.

Gospodarska kriza definitivno je prilika za izgradnju nekog novog (digitalnog) biznisa. Sve što trebate jest pronaći novi način ponašanja ljudi – i ponuditi korisnicima upravo ono što trebaju u tom trenutku. Ponekad se sjajne prilike kriju svuda oko nas – samo nismo dovoljno pažljivi kako bismo ih prepoznali.

Zanima nas razvijate li vi kakve nove projekte u ovo vrijeme ili imate nešto u planu? Jeste li prepoznali potencijal tržišta – i za čime će rasti potreba korisnika u budućnosti? Napišite ispod.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Web & IT

Može li LinkedIn postati društvena mreža dovoljno jaka da poduzetnik oko nje izgradi digitalni biznis? Želi li se LinkedIn novim nadogradnja približiti Facebooku i...

Web & IT

Želite ostvariti veći doseg na Facebooku? Zanima vas kako funkcionira Facebook algoritam i na koji način možete nadmudriti taj algoritam? Možete li uz male...

Oglašavanje