Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Može li vaš prvi digitalni projekt postati uspješan ili će propasti?

Može li vaš prvi digitalni projekt postati uspješan ili će propasti
(Photo: Pixabay.com)

Planirate pokrenuti vlastiti digitalni projekt i nadate se kako će projekt s vremenom postati uspješan? Kolike su uopće šanse da vaš prvi projekt bude uspješan? Je li prvi digitalni projekt uvijek predodređen na propast? Zašto mnogobrojni prvi projekti propadaju i nikada ne ostvare uspjeh kojem se vlasnici nadaju?

Pokretanje prvog digitalnog projekta je velika stvar u životu mnogih zaljubljenika u tehnologiju. Prepuni entuzijazma i elana kreću u digitalnu priču, koja se vrlo brzo pokaže totalno drugačijom – nego što su u startu mislili. Kroz medije se redovito promoviraju uspješne digitalne priče koje izgledaju jednostavno i idilično – no iza svih tih priča krije se mukotrpan i mudar rad.

Planirate li pokrenuti vaš prvi digitalni projekt – velike su šanse da će taj projekt vrlo brzo propasti. No ne brinite, mnogobrojni su prvi digitalni projekti propadali, ali su vlasnici potaknuti iskustvom i znanjem – stvarali još bolje nove projekte koji su postali ekstra uspješni. Stoga, nemojte brinuti oko eventualne propasti prvog projekta – jer svaki poraz je samo lekcija za budućnost.

digitalni projekt postati uspješan ili će propasti
(Photo: Pixabay.com)

Šanse da će prvi digitalni projekt postati uspješan su jako male

Istraživanja i prakse pokazuju kako je prvi digitalni projekt gotovo uvijek osuđen na propast. Za razliku od fizičkih projekata gdje smo svjesni koliko je truda i rada potrebno uložiti, kod digitalnih projekata uglavnom mislimo – kako se radi o puno jednostavnijem radu nego što to u stvarnosti jest. Naime, kroz medije se prezentira priča kako je zaraditi na internetu iznimno lako, jednostavno i brzo – što uopće nije istina.

Kada uz manjak iskustva, preambiciozne prognoze i uz ljepuškastu viziju uspješnosti projekta ulazite u sam digitalni projekt – šanse da taj projekt zaživi i postane uspješan su jako male. Vjerojatno ćete napraviti analizu, kupiti domenu, podignuti web i krenuti s prvim sadržajem – no onda će se korak po korak gubiti motivacija. Rezultati u digitalnom svijetu ne dolaze brzo i mnogi će prije odustati od projekta nego dođu prvi opipljivi rezultati. Stoga, prvi digitalni projekti uglavnom propadaju i ne ostvaruju planirani uspjeh.

Digitalni projekt
(Photo: Pixabay)

Manjak iskustva i znanja kao temelj potpuno pogrešne vizije projekta

Prvi digitalni projekt jest zapravo otvaranje jednog sasvim novog poglavlja. Većina ljudi koji tek kreću s prvim projektom nije upoznata s načinom funkcioniranja web platformi, mogućnostima i preprekama koje stoje na putu do uspjeha. Mnogi su uvjereni kako će svakodnevnim objavljivanjem fotografija i sadržaja – postići u nekoliko tjedana ogromnu zaradu kakvu ostvaruju razni drugi Influenceri i vlasnici web projekta. No, iza njih je puno truda, vremena, znoja, zalaganja, iskustva i znanja – koje je nakon x godina dovelo do uspješnosti projekata.

U samome startu imati ćete dva velika problema – manjak znanja i manjak iskustva. Možete pročitati mnogobrojne članke i forume na temu stvaranja vlastitog web projekta – ali najbolje ćete naučiti kada sami krenete raditi na svojem projektu. Svaki je projekt jedinstven, a mnoge tajne saznati ćete tek onda kada se sami upustite u razvoj digitalnog projekta. S vremenom ćete shvatiti koje taktike funkcioniraju, koje analize donose top rezultate, u što vrijedi ulagati trud i novac, a što treba izbjegavati u širokom luku. No, kada tek krećete nemate potrebnog znanja i iskustva – te zbog toga vaš prvi projekt ima velike šanse za propadanje.

super affiliate vs oglasi - bolji način monetizacije za web stranicu
(Photo: Pixabay.com)

Promašene projekcije razvoja i uspjeha

Iako mnogi uspješni ljudi savjetuju postavljanje puno ambicioznijih ciljeva u odnosu na ono što zaista želite ostvariti – to vas u stvaranju digitalnog projekta može odvesti u potpuno pogrešnom smjeru. Naime, odlučite li stvarati ogroman projekt s puno detalja – u početku ćete se zakopati u duboki posao iz kojeg nećete izaći mjesecima. Kada analizirate neku web stranicu sve vam se čini jednostavno i brzo, no kada to isto trebate implementirati na vlastitom web projektu – stvari postaju puno kompliciranije i dugotrajnije. Stoga, vrijedi slijediti sljedeći savjet – nemojte komplicirati i fokusirajte se samo na bitne stvari.

Promašene projekcije razvoja i uspjeha dovede do manjka motivacije – koja neminovno pada kod svih jer rezultati dolaze sporo. Internet već dugo vremena nije teren za brzu zaradu i stvari se danas odvijaju puno sporije nego prije 10-ak i više godina. U startu je lako postaviti potpuno pogrešna očekivanja, a to vas onda dovodi do potpuno krivih faza razvoja. Primjerice, ako istražite ključne riječi i prognozirate da ćete biti na top pozicijama za super ključne riječi, a Google vas mjesecima ne želi nagraditi top pozicijama – plivati ćete u zoni slabe posjećenosti stranice. Ako nema posjeta, nema ni novaca – a ni motivacije za daljnji razvoj. Svakako pripazite kod postavljanja ciljeva i budite svjesni da planirano uglavnom neće biti ostvareno u mjeri u kojoj ste mislili da će biti.

7 važnih pravila za pokretanje vlastitog bloga ili web projekta
(Photo: Pixabay.com)

Manjak prilagodbe trendovima na tržištu vodi u propast

Digitalni svijet se ubrzano mijenja i prilagodba tržištu jako je važan kriterij uspjeha bilo kojeg projekta. Primjerice, prije nekoliko godina Facebook je bio jedan od glavnih izvora posjeta mnogih web stranica, a danas je organski doseg na Facebooku toliko malen da se većini više ni ne isplati ulagati vrijeme u Facebook. Jednostavno, trendovi na digitalnom tržištu jako se brzo mijenjanju i oni koji odluče slijediti trendove imaju puno veće šanse da će ostvariti uspjeh svojim projektom.

Pokrećete li vlastiti digitalni projekt vrlo dobro proanalizirajte situaciju na tržištu kako biste saznali što je trenutno popularno – i što vam može donijeti zaradu. Iako zarada postoji u svakoj niši koja vam padne na pamet, činjenica je da su neke niše puno bolje za pokretanje web projekta. Također, potrebno je odrediti vašeg ciljanog klijenta/korisnika kako biste prije pokretanja saznali gdje se zadržava vaš idealni korisnik i koje su njegove navike. Naime, na taj način ćete točno znati kako “pogoditi” vašeg idealnog korisnika i kojim taktikama i platformama ćete najviše doprinijeti budućem razvoju vašeg projekta. Pratite trendove i prilagođavajte se jer samo to je put projekta prema uspjehu.

7 pravila za pokretanje vlastitog bloga ili web projekta
(Photo: Pixabay.com)

Kvalitetni suradnici kao rješenje gubitka vaše motivacije

Činjenica jest da ćete tijekom razvoja digitalnog projekta sasvim sigurno izgubiti motivaciju i volju za daljnji razvoj web projekta. Naime, u digitalnom svijetu rezultati uglavnom dolaze poprilično sporo (osim ako ne napravite nešto viralno) što vas vodi prema gubitku motivacije nakon nekoliko tjedana i mjeseci rada. Mnogi vlasnici web projekata korak po korak smanjuju vrijeme i energiju koju ulažu u novi projekt da bi na kraju potpuno odustali od razvoja projekta. Na taj način gube priliku saznati što bi se desilo i kakve bi rezultate ostvarili da su bili ustrajni samo još koji mjesec.

Ako prvom web projektu pristupate ozbiljno, onda je svakako pametno da pronađete suradnike i partnere koji će vam pomoći u trenucima kada izgubite fokus i motivaciju. Kvalitetni suradnici i partneri rješenje su mnogih problema koji se javljaju tijekom razvoja projekta. Dakako, kvalitetni suradnici iziskuju i novčana ulaganja – no ako ćete ulagati novac biti će vam više stalo do cjelokupnog projekta. Dakle, radi se o win-win situaciji – pogotovo ako imate jasnu viziju što i kada želite postići vlastitim digitalnim projektom. Uz ustrajne suradnike i partnere – lakše ćete ostvariti planirane ciljeve projekta.

Savjet Je li investiranje u digitalni projekt kvalitetan način investiranja
(Photo: Pixabay.com)

Teško će prvi digitalni projekt postati uspješan, no neki sljedeći sigurno hoće

Mnogi vlasnici digitalnih projekata koriste vrlo zanimljivu taktiku kod razvoja novih web projekata. Naime, oni naprave 10-ak analiza tržišta, pripreme 10-ak planova razvoja projekata i krenu razvijati sve te projekte uz pomoć partnera i suradnika. Nakon nekog vremena neki projekti ne pokazuju nikakve rezultate, dok drugi projekti ostvaruju sasvim solidne rezultate. U tom trenutku, nakon nekoliko mjeseci razvoja, vlasnici odbacuju većinu slabih projekata i fokusiraju se samo na one projekte koji donose super rezultate već u startu. Na taj način napravljena je stvarna analiza tržišta kojom je dokazano u što se isplati investirati novac.

Činjenica je sljedeća – vaš prvi digitalni projekt ima jako male šanse za uspjeh. Uz to što nemate iskustva i znanja, puno je nepoznanica i problema na koje ćete naletjeti tijekom razvoja. Sve to rezultirati će manjkom motivacije, posebice kada u računicu dodamo i rezultate koji dolaze jako sporo. No, ne brinite. Prvi digitalni projekt vjerojatno će u vama rasplamsati strast prema razvoju takvih projekata. Od budućih 10 projekata jedan će sasvim sigurno uspjeti. Svaki posrtaj i greška biti će vam odlična lekcija za budućnost i buduće projekte. Stoga, nemojte očajavati nego analizirajte i razvijajte nove projekte. Ustrajnost i trud uvijek bivaju nagrađeni. Želimo vam puno sreće i uspjeha u razvoju vašeg prvog ili nekog sljedećeg web projekta.

15 komentara
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Kada je pravo vrijeme za pokretanje digitalnog biznisa? Koje su najbolje godine za kretanje s razvojem vlastitog online projekta? Kakve prednosti donosi pokretanje digitalnog...

Biznis i posao

Skupili ste određenu ušteđevinu i razmišljate u što investirati vaš novac? Zanima vas koji su najbolji načini investiranja? Je li investiranje u digitalni projekt...

Biznis i posao

Planirate razvoj novog web projekta i zanima vas na što se fokusirati kako biste što prije postigli uspjeh? Je li važnija kvaliteta ili kvantiteta...

Biznis i posao

Koje su najbolje niche (niše) na tržištu za online zaradu? Koja područja donose najbolju zaradu i zašto su neke teme profitabilnije od drugih? Kako...