Tesla povlači više od 1,6 milijuna vozila u Kini zbog problema sa softverom za upravljanje i sustavima za zaključavanje vrata, kažu u državnom regulatoru. Opoziv uključuje njegove modele S, X, 3 i Y, te 7.538 uvezenih vozila.
Problemi će biti riješeni daljinskim ažuriranjem softvera, što znači da se vozila neće morati odvoziti u prodajne salone ili garaže. Vijest dolazi manje od mjesec dana nakon što je Tesla povukla dva milijuna automobila u SAD-u zbog problema sa softverom autopilota.
U svibnju prošle godine, kineski regulator rekao je da bi više od milijun vozila moglo imati problema sa sustavom ubrzanja i kočenja. Američki gigant električnih automobila tada je otkrio probleme s funkcijama potpomognute vožnje i sustavima zaključavanja vrata.
Kineski regulator, Državna uprava za regulaciju tržišta (SAMR), opisao je planirano ažuriranje vozila kao opoziv, iako će se dogoditi na daljinu. Tesla će objaviti bežično ažuriranje softvera za ukupno 1.610.105 vozila, uključujući uvezene modele S i X i kineske modele 3 i Y automobile proizvedene od 2014. do 2023., rekao je SAMR.
Regulator je dodao da je to za rješavanje problema s funkcijom automatskog upravljanja i smanjenje rizika od sudara.
“Za vozila u okviru ovog opoziva, kada je uključena funkcija automatskog potpomognutog upravljanja, vozač može zloupotrijebiti kombiniranu funkciju potpomognute vožnje razine dva, povećavajući rizik od sudara vozila i predstavljajući sigurnosnu opasnost”, objasnio je SAMR.
Zasebno, Tesla će također nadograditi softver za 7538 jedinica modela S i X automobila kako bi riješio problem vrata koja bi se mogla otključati u sudaru.
Ovo je drugi nedavni udarac za Teslu u zemlji, nakon što je kineski BYD prestigao Teslinu prodaju električnih automobila diljem svijeta u zadnjem kvartalu 2023.
Još jedan sličan potez 2022. doveo je do toga da je Tesla povukla gotovo 128.000 automobila u Kini zbog kvara invertera stražnjeg motora.
Tesla ima veliko potrošačko tržište u Kini – gdje su ljudi poticajima potaknuti kupnju električnih i hibridnih vozila. Cilj zemlje je imati većinu automobila na čistu energiju do 2035.
Kina također ima veliki proizvodni pogon u Šangaju, što je Teslina prva “gigatvornica” izgrađena u inozemstvu. Postrojenje je isporučilo 947.000 vozila u 2023., prema državnoj novinskoj agenciji Xinhua.