Kako će izgledati marketing ulaganja u 2023. godini? Na koje će platforme strani marketing stručnjaci ulagati najviše novca? Za koje će se digitalne servise smanjiti budžeti? Rastu li ulaganja u TikTok i što će se dešavati s budžetom za AI servise?
Godina 2023. biti će vrlo zanimljiva po pitanju ulaganja u marketing s obzirom na to da ove godine imamo značajan porast interesa za AI servisima. Mnogi nagovještaju kako će umjetna inteligencija promijeniti veliki dio marketing struke – no kako će to točno izgledati još nikome nije jasno.
Ono što je svima jasno jest da je 2023. godina pred nama i da budžeti za oglašavanje moraju biti jasno raspodijeljeni na razne platforme. U velikom istraživanju koje je provedeno među mnogobrojnim marketinškim stručnjacima – dobiveni su zanimljivi rezultati. Evo u što će marketingaši ulagati u 2023. godini:
Ukupni marketing budžet ostati će jednak kao i prošle godine
Većina kompanija i marketing stručnjaka složna je u tome kako se marketing budžet neće uvelike mijenjati u odnosu na prethodne godine. To u pravilu znači da će ulaganja u marketing ostati na otprilike istoj razini kao i proteklih godina – što je signal da na očekuje vrlo dobra poslovna godina. Naime, marketing budžeti često su prvi sektor rezanja troškova – kada se pojavljuju neke krize na vidiku.
U području B2B oglašavanja (biznis-to-biznis) marketingaši najavljuju povećanje marketing budžeta. Dakle, po pitanju promocije i oglašavanja prema kompanijama mnoge će se tvrtke odlučiti na jačanje budžeta – kako bi se bolje pozicionirale prema željenim velikim klijentima.
Veliko rezanje budžeta za TV, radio i tiskane materijale
Pomalo nevjerojatno zvuče podaci da će budžeti za TV i radio oglašavanje biti srezani od strane više od 70 posto kompanija. Dakle, čak 70 posto kompanija i marketing stručnjaka u 2023. godini želi smanjiti budžete koje ulažu u reklame na televiziji, ali i na radio postajama. Iako je takav vid marketinga do sada još uvijek vrlo kvalitetno kotirao na globalnoj razini – čini se da ulazimo u jednu novu eru oglašavanja koja će biti “pogubna” za TV i radio.
Takav razvoj situacije ne bi nas trebao nimalo čuditi s obzirom na to da broj korisnika TV-a i radija iz godine u godinu pada. Danas ljudi više ni u automobilu ne slušaju radio, nego puštaju vlastitu glazbu ili neke audio knjige. Također, pažnja za TV sadržajem je sve manja jer u moru streaming servisa – sve manje ljudi prati klasične TV postaje. Ujedno, ljudi čak i kada prate program na televizoru – često glavu i pogled imaju na svojem pametnom telefonu. Povrh svega, uspješnost rezultata TV i radio oglašavanja je jako teško pratiti – što daje polovične rezultate.
Ulaganja u influencere polako usporavaju, ali rastu budžeti za TikTok
Istraživanja pokazuju kako mnogi marketing stručnjaci još uvijek poprilično vjeruju influencerima i budžeti za taj segment oglašavanja neće se puno dirati. Odnosno većina marketingaša ostati će kod budžeta sličnih prošlim godinama, dok je udio koji će povećavati i smanjivati budžete za Influencere poprilično izjednačen. Dakle, rast popularnosti Influencera trebao bi se nastaviti i ove godine – baš kao što je rastao proteklih godina.
Zanimljivo je vidjeti u koje će društvene mreže marketing stručnjaci najviše ulagati. Primjetan je značajan pada ulaganja marketing novaca u Facebook i Instagram. Više od 50 posto marketing stručnjaka smanjiti će ulaganja u Instagram i Facebook, dok će samo njih malo više od 10 posto – dizati budžete za Facebook i Instagram. YouTube, Twitter i Pinterest ostati će na otprilike istoj razini kao i proteklih godina – i u budžete za te mreže neće se previše zadirati.
Dva pobjednika među društvenim mrežama definitivno su TikTok i LinkedIn. Gotovo 60% marketing stručnjaka spremno je povećati ulaganja u poslovnu mrežu LinkedIn. Zanimljivo, LinkedIn je dugo vremena bila društvena mreža “ispod radara” koja je proteklih godina iznenađujuće eksplodirala – i danas kotira za jednu od najpoželjnijih društvenih mreža u poslovnome svijetu. No, još puno bolji rezultati u odnosu na LinkedIn – očekuju popularni TikTok. Društvena mreža koja je posljednjih godina zaludila svijet itekako je privlačna marketing ekspertima. Stoga, više od 80 posto marketing stručnjaka kaže kako će povećati ulaganja u TikTok. Čini se kako je TikTok hit mreža za marketing eksperte u ovoj godini.
Ulaganja u kreiranje sadržaja i SEO i dalje u značajnom porastu
Content marketing već je godinama jedna od glavnih niti vodilja mnogih marketing stručnjaka. Čini se kako se ovaj popularni trend preslikava na ovu godinu – kada će ulaganja u kreiranje sadržaja i dalje značajno rasti. Prema provedenim istraživanjima među marketing stručnjacima, više od 80 posto njih spremno je u ovoj godini povećati budžete za stvaranje kvalitetnog marketing sadržaja. Povećanje se vjerojatno odnosi na kreiranje više video sadržaja – koji je u 2023. godini definitivno postao must have sadržaj na internetu. Dakako, dio novaca ići će u kreiranje tekstova, fotografija, ali i audio zapisa.
SEO je također veliki trend koji već godinama ne silazi s uma marketing stručnjaka. Ideja kvalitetnog pozicioniranja na Google i ostalim tražilicama – nikada nije bila na višim razinama. Kvalitetni korisnici koji dolaze s pretraga web tražilica – uglavnom su i vrijedni kupci koje zanima ono što vi nudite. Zanimljivo, mnogi u 2023. godini predviđaju velike probleme za web tražilice jer će AI (umjetna inteligencija) neminovno izmijeniti neke navike ljudi. No, marketing stručnjaci vjeruju da Google, Bing i ostale tražilice mogu savladati taj problem – i donijeti još više zarade kompanijama i malim proizvođačima. Stoga, oko 70 posto stručnjaka planira u 2023. godini povećati budžet za SEO.
Apsolutni pobjednik su ulaganja u AI alate
Pomalo nevjerojatno zvuči podatak da su gotovo svi anektirani marketing stručnjaci odgovorili kako u 2023. godini žele ulagati novac i isprobati kako funkcioniraju AI alati. Konkretno, radi se alatima umjetne inteligencije koji bi trebali ubrzati i pojednostaviti proces nastanka kvalitetnog sadržaja. Dakle, gotovo svi marketing eksperti spremni su na ulaganje u takve alate – kako bi vidjeli mogu li negdje ostvariti značajnu prednost pred konkurencijom koristeći te alate. U što će točno ulagati za sada nije poznato.
Ono što je itekako poznato su razlozi zbog kojih će marketing stručnjaci ulagati u AI alate. Prije svega, mnogi od njih smatraju kako će ulaganja u AI alate donijeti automatizaciju stvaranja marketing sadržaja – čime bi se ostvarile značajne financijske uštede u budućnosti. Nadalje, drastično bi se trebalo smanjiti vrijeme potrebno za nastanak novog sadržaja. Treće, uvođenjem AI alata mogla bi se smanjiti potreba za repetitivnim poslovima i ljudima koji su previše zaposleni jednostavnim zadacima. Sve to u konačnici bi nas trebalo dovesti u situaciju da za manje novaca i resursa stvaramo bolji marketing sadržaj – koji će kupci obožavati. Ulaganja u AI alate su krenula, no kakvi će biti finalni rezultati – tek ćemo vidjeti u budućnosti.