Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

U koje će digitalne platforme marketing stručnjaci ulagati novac u 2023. godini?

Umjetna inteligencija AI sustavi i ljudi
(Photo: Pixabay.com)

Kako će izgledati marketing ulaganja u 2023. godini? Na koje će platforme strani marketing stručnjaci ulagati najviše novca? Za koje će se digitalne servise smanjiti budžeti? Rastu li ulaganja u TikTok i što će se dešavati s budžetom za AI servise?

Godina 2023. biti će vrlo zanimljiva po pitanju ulaganja u marketing s obzirom na to da ove godine imamo značajan porast interesa za AI servisima. Mnogi nagovještaju kako će umjetna inteligencija promijeniti veliki dio marketing struke – no kako će to točno izgledati još nikome nije jasno.

Ono što je svima jasno jest da je 2023. godina pred nama i da budžeti za oglašavanje moraju biti jasno raspodijeljeni na razne platforme. U velikom istraživanju koje je provedeno među mnogobrojnim marketinškim stručnjacima – dobiveni su zanimljivi rezultati. Evo u što će marketingaši ulagati u 2023. godini:

Ukupni marketing budžet ostati će jednak kao i prošle godine

Većina kompanija i marketing stručnjaka složna je u tome kako se marketing budžet neće uvelike mijenjati u odnosu na prethodne godine. To u pravilu znači da će ulaganja u marketing ostati na otprilike istoj razini kao i proteklih godina – što je signal da na očekuje vrlo dobra poslovna godina. Naime, marketing budžeti često su prvi sektor rezanja troškova – kada se pojavljuju neke krize na vidiku.

U području B2B oglašavanja (biznis-to-biznis) marketingaši najavljuju povećanje marketing budžeta. Dakle, po pitanju promocije i oglašavanja prema kompanijama mnoge će se tvrtke odlučiti na jačanje budžeta – kako bi se bolje pozicionirale prema željenim velikim klijentima.

Tko je vaš idealan korisnik - pronađite ciljanu grupu korisnika i otvorite vrata uspjehu
(Photo: Pixabay.com)

Veliko rezanje budžeta za TV, radio i tiskane materijale

Pomalo nevjerojatno zvuče podaci da će budžeti za TV i radio oglašavanje biti srezani od strane više od 70 posto kompanija. Dakle, čak 70 posto kompanija i marketing stručnjaka u 2023. godini želi smanjiti budžete koje ulažu u reklame na televiziji, ali i na radio postajama. Iako je takav vid marketinga do sada još uvijek vrlo kvalitetno kotirao na globalnoj razini – čini se da ulazimo u jednu novu eru oglašavanja koja će biti “pogubna” za TV i radio.

Takav razvoj situacije ne bi nas trebao nimalo čuditi s obzirom na to da broj korisnika TV-a i radija iz godine u godinu pada. Danas ljudi više ni u automobilu ne slušaju radio, nego puštaju vlastitu glazbu ili neke audio knjige. Također, pažnja za TV sadržajem je sve manja jer u moru streaming servisa – sve manje ljudi prati klasične TV postaje. Ujedno, ljudi čak i kada prate program na televizoru – često glavu i pogled imaju na svojem pametnom telefonu. Povrh svega, uspješnost rezultata TV i radio oglašavanja je jako teško pratiti – što daje polovične rezultate.

Video za društvene mreže
(Photo: Pixabay.com)

Ulaganja u influencere polako usporavaju, ali rastu budžeti za TikTok

Istraživanja pokazuju kako mnogi marketing stručnjaci još uvijek poprilično vjeruju influencerima i budžeti za taj segment oglašavanja neće se puno dirati. Odnosno većina marketingaša ostati će kod budžeta sličnih prošlim godinama, dok je udio koji će povećavati i smanjivati budžete za Influencere poprilično izjednačen. Dakle, rast popularnosti Influencera trebao bi se nastaviti i ove godine – baš kao što je rastao proteklih godina.

Zanimljivo je vidjeti u koje će društvene mreže marketing stručnjaci najviše ulagati. Primjetan je značajan pada ulaganja marketing novaca u Facebook i Instagram. Više od 50 posto marketing stručnjaka smanjiti će ulaganja u Instagram i Facebook, dok će samo njih malo više od 10 posto – dizati budžete za Facebook i Instagram. YouTube, Twitter i Pinterest ostati će na otprilike istoj razini kao i proteklih godina – i u budžete za te mreže neće se previše zadirati.

Dva pobjednika među društvenim mrežama definitivno su TikTok i LinkedIn. Gotovo 60% marketing stručnjaka spremno je povećati ulaganja u poslovnu mrežu LinkedIn. Zanimljivo, LinkedIn je dugo vremena bila društvena mreža “ispod radara” koja je proteklih godina iznenađujuće eksplodirala – i danas kotira za jednu od najpoželjnijih društvenih mreža u poslovnome svijetu. No, još puno bolji rezultati u odnosu na LinkedIn – očekuju popularni TikTok. Društvena mreža koja je posljednjih godina zaludila svijet itekako je privlačna marketing ekspertima. Stoga, više od 80 posto marketing stručnjaka kaže kako će povećati ulaganja u TikTok. Čini se kako je TikTok hit mreža za marketing eksperte u ovoj godini.

Savjeti-SEO-uz-mali-budzet-Kako-uspjeti-uz-malo-novaca
(Photo: Pixabay.com)

Ulaganja u kreiranje sadržaja i SEO i dalje u značajnom porastu

Content marketing već je godinama jedna od glavnih niti vodilja mnogih marketing stručnjaka. Čini se kako se ovaj popularni trend preslikava na ovu godinu – kada će ulaganja u kreiranje sadržaja i dalje značajno rasti. Prema provedenim istraživanjima među marketing stručnjacima, više od 80 posto njih spremno je u ovoj godini povećati budžete za stvaranje kvalitetnog marketing sadržaja. Povećanje se vjerojatno odnosi na kreiranje više video sadržaja – koji je u 2023. godini definitivno postao must have sadržaj na internetu. Dakako, dio novaca ići će u kreiranje tekstova, fotografija, ali i audio zapisa.

SEO je također veliki trend koji već godinama ne silazi s uma marketing stručnjaka. Ideja kvalitetnog pozicioniranja na Google i ostalim tražilicama – nikada nije bila na višim razinama. Kvalitetni korisnici koji dolaze s pretraga web tražilica – uglavnom su i vrijedni kupci koje zanima ono što vi nudite. Zanimljivo, mnogi u 2023. godini predviđaju velike probleme za web tražilice jer će AI (umjetna inteligencija) neminovno izmijeniti neke navike ljudi. No, marketing stručnjaci vjeruju da Google, Bing i ostale tražilice mogu savladati taj problem – i donijeti još više zarade kompanijama i malim proizvođačima. Stoga, oko 70 posto stručnjaka planira u 2023. godini povećati budžet za SEO.

Umjetna inteligencija
(Photo: Pixabay.com)

Apsolutni pobjednik su ulaganja u AI alate

Pomalo nevjerojatno zvuči podatak da su gotovo svi anektirani marketing stručnjaci odgovorili kako u 2023. godini žele ulagati novac i isprobati kako funkcioniraju AI alati. Konkretno, radi se alatima umjetne inteligencije koji bi trebali ubrzati i pojednostaviti proces nastanka kvalitetnog sadržaja. Dakle, gotovo svi marketing eksperti spremni su na ulaganje u takve alate – kako bi vidjeli mogu li negdje ostvariti značajnu prednost pred konkurencijom koristeći te alate. U što će točno ulagati za sada nije poznato.

Ono što je itekako poznato su razlozi zbog kojih će marketing stručnjaci ulagati u AI alate. Prije svega, mnogi od njih smatraju kako će ulaganja u AI alate donijeti automatizaciju stvaranja marketing sadržaja – čime bi se ostvarile značajne financijske uštede u budućnosti. Nadalje, drastično bi se trebalo smanjiti vrijeme potrebno za nastanak novog sadržaja. Treće, uvođenjem AI alata mogla bi se smanjiti potreba za repetitivnim poslovima i ljudima koji su previše zaposleni jednostavnim zadacima. Sve to u konačnici bi nas trebalo dovesti u situaciju da za manje novaca i resursa stvaramo bolji marketing sadržaj – koji će kupci obožavati. Ulaganja u AI alate su krenula, no kakvi će biti finalni rezultati – tek ćemo vidjeti u budućnosti.

1 komentar

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...